Welke Royal Canin brok?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Sil
Snuffelneus
Snuffelneus

Welke Royal Canin brok?

Ongelezen bericht door Sil »

Momenteel geef ik Royal Canin Veterinary Care Nutrition puppy large breed aan mijn pup. Bij de dierenwinkel en op cursus is mij Royal Canin Labrador retriever junior geadviseerd.

Hier voel ik zelf ook wel wat voor, alhoewel ze het nu ook goed doet op haar huidige brokjes. Wat zijn jullie meningen? Goede ervaringen met RC lab junior of is de huidige brok beter?
Haal er uit wat je kunt en kies je eigen route.
dosperros

Ongelezen bericht door dosperros »

Heel kort maar krachtig, geen enkele RC brok.
Er zijn veel betere soort brokken verkrijgbaar.
Zonder chemische en onnodige toevoegingen. Zoek maar eens hier op het forum. Dit onderwerp is al vele malen besproken.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Orijen, Taste of the Wild of FarmFood. Iig geen RC.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Mijn opmerking heeft geen enkele toegevoegde warde maar het moet er toch even uit :D
Wat een naam heeft deze brok zeg :? Royal Canin Veterinary Care Nutrition puppy large breed, dat is toch niet meer normaal?

Verder sluit ik mij aan bij bovenstaande berichtjes :wink:
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Mijn honden kregen bij de fokster Proplan zalm en rijst, maar bij ons krijgen ze kvv, vind ik beter voor ze dan al die brokken met toevoegingen en zetmeel. :)
Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Bert »

Els schreef:Orijen, Taste of the Wild of FarmFood. Iig geen RC.
Waarom geen RC Els? Bij mij is ook RC geadviseerd!
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik vind dat je voor RC puur voor de naam betaalt. Het is imo pure rotzooi, een hond eet van nature geen granen maar vlees en dat laatste zit nauwelijks tot niet in RC. Dierenartsen worden gesponsord door RC, dus die willen wel graag deze brok voorschrijven en verkopen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Toch maar even een tegengeluid laten horen, voor het evenwicht, anders schiet de balans wel heel ver door naar één kant.

Vers is helemaal prima, maar brokken worden hier gepresenteerd als puur vergif, het lijkt wel alsof je je hond de dood injaagt met brokken. En dat is toch echt niet zo, dat is een verkeerde voorstelling van zaken.

Ik voer zelf (net als miljoenen andere mensen op deze wereld) mijn honden overwegend brok. Dat doe ik al 30 jaar. Mijn honden zijn gezond, levendig, hebben geen allergieën of wat ook, hebben dikke glanzende vachten en bereiken in die goede gezondheid flinke leeftijden. Ik heb er al twee van boven de 14 gehad en nu zelfs eentje van boven de 15.

Ik vind het een beetje dezelfde discussie als bij menselijk voedsel. Er zijn groepen die zweren bij vers, natuurlijk, biologisch en/of vegetarisch voedsel, omdat fabrieksvoedsel voor mensen rotzooi zou zijn. Natuurlijk zit daar een kern van waarheid in, maar aan de andere kant wordt diezelfde westerse mens die veel fabrieksvoedsel eet, gemiddeld wel steeds ouder en blijft hij tot op steeds hogere leeftijd gezond.

Dus om nou het fabrieksvoer steeds maar weer tot op de grond af te branden, vind ik ongenuanceerd doorslaan naar één kant. Een premiummerk brok is niet slecht. Daar zit veel research achter en die wordt ook voortdurend up-to-date gehouden. De b- en c-merken kunnen wel slecht zijn met voornamelijk vulstoffen en inferieure ingrediënten. Maar een a-merk dat al decennialang op de markt is, heeft zichzelf inmiddels voldoende bewezen. Dat kan je met een gerust hart aan je hond geven.

Voor de goede orde: ik propageer géén brok, iedereen moet zijn eigen keuze maken, maar ik vind wel dat je eerlijk moet blijven. En die eerlijkheid is: op een goede brok gedijt je hond ook prima.

Hanneke
Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Bert »

Hoi Hanneke,

Met welke merk(en) heb jij goede ervaringen?

Gr.Bert
dosperros

Tsja de eeuwige discussie brok/vlees.
Mijn opa is 85 geworden, hij heeft zijn leven lang gerookt.
Conclusie: roken kan geen kwaad.
Dat is eigenlijk wat je zegt.
Weet je wat ik niet begrijp?
Stel je zou een pagegaai kopen.
Dan weet ik zeker dat je die zaden, pitten ed zou voeren. Omdat een papegaai dat nou eenmaal eet. Daar zou je helemaal niet over twijfelen of kijken naar alternatieven.
Maar als je een hond koopt, die 100% carnivoor is ga je hem iets voeren dat tegennatuurlijk is en waarvan je totaal niet weet wat erin zit.
Omdat het wel goed zal zijn.
Dat gaat er bij mij echt niet in.
Binno
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Binno »

als ik brok zou geven als voeding (geef ik hier enkel als beloning) dan zou het waarschijnlijk Orijen zijn
Afbeelding

Afbeelding Wood Fen Moos °23-03-2013
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Marga/Noa »

Hier krijgt ze RC labrador retriever junior breed. Ik lees idd vaak dat t minder goed is voor je hond, die discussie is hier erg vaak. Wij vinden dat Noa het er goed op doet. Je moet dat kiezen waar je je goed bij voelt, iedereen wil het beste voor zijn/ haar hond, voor ons voelt vers wat minder.
Noa 09-09-2012
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Ik vind dat Hanneke wel gelijk heeft hoor, mijn oude hond heeft zijn leven lang, bijna op droogvoer gezeten, zelfs dat van de Lidl een tijdje en hij is bijna 14 geworden, wat oud is voor een Tervuerense herder.
Toen ging ik me verdiepen in kvv en ben dat gaan voeren.
Weet alleen wel, dat die ouwe altijd last van z'n oren had en ouderdoms epileptie, maar toen hij over ging op kvv, was dat allebei over. Dat zegt voor mij genoeg, mijn man was toen ook helemaal om, want die had eerst ook nog zoiets van "ja, onze honden hebben altijd brokken gegeten, niets mis mee".
Maar iedereen moet gewoon zelf weten wat hij voert, een goed droogvoer gaan ze echt zo slecht van en kunnen ze ook oud mee worden.
Je moet doen wat voor jou het beste is.
Kijk bv bij zooplus, daar kan je de ingrediëntenlijst bekijken en alles wat het eerste genoemd wordt, daar zit het meeste van in, zo kan je beslissen wat jou het beste lijkt.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Jullie begrijpen mij verkeerd. Natuurlijk voeren is helemaal geweldig, als je je daarin wilt verdiepen, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar brok is niet verkeerd, daar is ook niks mee. Miljoenen honden op deze wereld werden en worden in goede gezondheid oud op brok. Daarom vind ik het ongepast om brokken compleet af te branden, als zijnde ´rotzooi´ en ´ongezond´.

De zelfgemaakte groentesoep van mijn moeder is lekkerder en gezonder dan uit een pak van Unox. Maar daarmee is die van Unox nog niet compleet fout en slecht. Er zijn hele volksstammen die dat lekkere soep vinden en die nooit anders eten. Omdat ze geen zin en tijd hebben om zelf soep te koken. En die mensen krijgen echt niet ineens allerlei vreemde ziekten of gaan voortijdig dood omdat ze spul uit een pak of blik eten.

Dat is het enige wat ik wil zeggen: de meeste honden worden prima in goede gezondheid oud op spul uit een pak, maar dan wel een goed merk. Ik vind het kort door de bocht zoals hier vaak allergisch wordt gereageerd op het woord ´brok´.

Hanneke
dosperros

Sorry hoor, maar wat is dat nou voor een vergelijking? Als je alleen maar Unox soep uit blik zou eten en voor de rest helemaal niks is het toch een iets ander verhaal. Dat is toch net het probleem met brokken. Een hond eet elke dag hetzelfde, dag in dag uit, jaar in jaar uit.
Je hond zou ook best 15 kunnen worden als je hem alleen maar kroketten met brood zou voeren.
Even een andere vraag dan:
Als jij brokken voert; ben jij er dan van overtuigd dat je hond alles binnen krijgt aan voedingsstoffen, mineralen, vitaminen etc?
Als je een klein beetje je gezonde verstand gebruikt, maak je me niet wijs dat je een goed gevoel hebt bij het feit dat je je hond 2 keer per dag een bak droge brokken voor zet en dan zoiets hebt van: wow mijn hond eet echt super gezond.
Als ik mijn honden elke dag een bak vers vlees geef, heb ik dat idee wel. Elke dag weer een feest.
Plaats reactie