gewoon even benieuwd

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

gewoon even benieuwd

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Zouden honden met hun mand hetzelfde hebben als wij mensen met ons bed?

Als ik naar mezelf kijk ben ik altijd blij als ik weer in mijn eigen bed slaap. Maar nog blijer wordt ik als dit bed ook nog eens net gewassen is en het liefst dat het beddengoed buiten heeft gedroogd. Daarnaast heb ik een strijktik (ik hou er van) dus ook nog stijf strak gestreken hmmmm heerlijk :D

Maar nu heb ik voor Foofer een houten bak waar een zachte mandje met een rand in ligt. Nu had ik van het weekend de hoezen gewassen van de mand en de vulling/kussens buiten gehad. Zouden honden dan hetzelfde hebben met de mand of denken ze gatverdamme wat is dat schoon :confused:
Bij Foofer zie ik geen verschil, alleen wanneer hij bijvoorbeeld de dag mee weg is geweest of bij mijn ouders is geweest dat wanneer we thuis komen en ik op de bank plof hij met een diepe zucht in zijn mand in de bak gaat liggen. Is dat dan een aahhhhh lekker weer thuis in mijn eigen mandje of een aaahhh lekker weer samen met vrouwtje? Of allebei 8)

Wat is jullie ervaring? Gaan jullie labjes als iets waar ze altijd op liggen gewassen is er anders mee om of lijken ze er niet naar te talen?
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nog niet echt wat van gemerkt eigenlijk..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Max kon echt genieten van een schoon dekbedje. Sloeg een diepe zucht, wentelde nog een stuk of wat keer en ging slapen.
Flow slaapt waar schaap ligt. En dan het liefst als schaap lekker fris buiten heeft gehangen. Maar voor beiden geld: eigen huis is goud waard. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

ik had pom een keer bij mijn zusje gebracht toen ik een dagje wegmoest.. daar lag een handdoek op de grond. Pom is er op gaan liggen en de hele dag amper nog overeind geweest :confused: raar beest :D
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik denk dat het ze niets uitmaakt, hier niet in ieder geval :wink:
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Toch weer verschil, Foofer geeft wel echt de voorkeur aan een mand met een rand, heeft Pom dus geen last van lees ik Sbien :D
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

liefst wel met haar kop ergens op ja, maar als dat er niet is, is een handdoek ook prima :lol:
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

Ik denk dat ze het liever wat vuiler hebben. Als hier iets net gewassen is gaan ze daar altijd eens goed in draaien om er hun eigen geurtje terug in te stoppen! :D
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Als wij hier de handdoeken (die over het vetbed en kussen heen liggen) gewassen hebben en terug in de bench willen leggen, haalt Balou ze er altijd meteen weer uit en laat ze dan buiten de bench liggen. Geen idee waarom, maar dit is een vast ritueel van haar. :confused:
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo is niet dol op schone dekens en kussenhoezen. Daar moet eerst zijn eigen luchtje weer aan.
Een schoongewassen vrouwtje vindt ie ook stinken, eerst ff aflebberen en dan kan ze weer voor de dag komen :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Ik merk niks aan de dames. Ze liggen overal eigenlijk, vies of schoon. Da's mijn geluk want ik hou niet van schoonmaken :) (hoewel ik een schoon huis wel prettig vind)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Zolang er een bank staat waar ze op mogen vinden ze alles best
En die mag schoon of vies zijn ... Dat boeit ze niets :twisted:

Tijdens onze wintersport zie ik duidelijk dat de honden een bank missen (heb je van die houten bankjes waar net geen hond op kan liggen)
Als we na de wintersport thuiskomen is dat toch wel het grootste voordeel voor de honden -> ze kunnen weer op de bank (en komen daar de eerste dagen ook moeilijk van af :D )
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Mijn honden vinden het vooral "erg" dat hun kussentje/dekentje tijdelijk weg is genomen. Ze hebben echt zoiets van :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: . Echt hé, van zodra ik de mand weer opmaak, staan ze met 2 in sprinthouding klaar om direct in hun "nieuwe" mand te duiken :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Senna maakt het denk ik niet veel uit of haar kussen schoon of vuil is.
Het is wel zo dat als haar kussen gewassen is zij erin springt en gaat draaien om vervolgens lekker te gaan slapen :)
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Bruce maakt het volgens mij niet zo veel uit.
Hij slaapt overal graag.
Als ik zijn kussen heb gewassen ruikt hij er eerst aan. Vervolgens kijkt hij mij aan en gaat dan op zijn kussen liggen rollen. Dus hij wil wel weer zijn geur erop :)
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Plaats reactie