De afgelopen tijd rommelt Foofer nogal met het plassen. Niet kunnen plassen, er bij staan met heel veel pijn voor 3 druppels, blaasgruis, speciaal voer, antibiotica. Daarnaast pijnstillers af en toe om sommige dagen door te komen en zelf katheteriseren omdat er te veel urine in zit die hij er niet uit plast hoe groot ik de ronde ook maak.
Gisteravond was ik zo gefrustreerd en baalde ik zo

dat na 3 weken het nog niet normaal liep (terwijl dat de vorige keer wel zo was) dat ik vandaag toch weer naar de dierenarts ben gegaan. Tussen de middag vast urine langsgebracht en om 16.30 uur er weer naar toe. Struviet was gedaald tot nihil, daar naast was de PH waarde zeer goed. Prostaat en buik gevoeld niks bijzonders aan. Ja.... Wat kan een dierenarts dan nog... De mijne zei precies dat wat ik zelf dacht gisteravond. Alles wat we hebben gedaan zijn hulpmiddelen geweest maar niet het redmiddel, de oplossing voor het probleem. Daarom stuurt ze ons naar Wageningen, naar de uroloog Dr. Zaal. Ik heb direct gebeld en maandag kan ik er terecht.
Wel heb ik met mijn eigen dierenarts nog besproken dat ik wanneer ik nog 2 dagen heb van deze dieetbrokken ik urine inlever. Dit wordt dan het meetpunt, wanneer ik dan 3 weken op de jarcobrok met 2 dagen kvv zit gaan we het weer testen. Met name de zuurgraad is het belangrijkste.
Ik ben blij dat we (ondanks dat het niet leuk is) weer een doel hebben en hopen op een definitieve oplossing zodat hij nog jaren mee kan zonder verdere klachten. En dat mijn dierenarts ondanks dat ze weinig weet van kvv en natuurlijke brokken ze toch wil mee gaan in mijn visie.
Maar eerst duimen voor maandag dat we met een uitslag (hopelijk iets heel simpels) uit Wageningen komen.