Teddy gebeten

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Sonja
Snuffelneus
Snuffelneus

Teddy gebeten

Ongelezen bericht door Sonja »

Potver loop ik met Teddy (aangelijnt) en sta te praten met een man met een Cane Corso komt er een Jack Russel aanlopen die gelijk op Teddy afloopt en ze besnuffelen elkaar waarop de Jack Russel ineens Teddy aanviegt en Teddy bijt, Teddy begint vervolgens hard te piepen.

Ik roep hard hey hey en de Jack Russel laat Teddy met rust en loopt door waarop dat baasje zegt tis wat met die hond terwijl hij naar Teddy kijkt waarop wij zeggen dat hij zijn hond vast moet houden, waarop de man nogal lacherig zeg oh vinden jullie dat en hij loopt zo door :mad:

Na wat navraag schijnt deze Jack meer pups en kleine hondjes aangevallen te hebben dus heb de wijkagent gebelt want ik ben zooo kwaad..

Kwam een vrouw tegen waar ik het verhaal aan vertelde en samen hebben we Teddy even nagekeken en Teddy heeft nu naast zijn oog een wondje zitten en heb em daarna even laten spelen met een labrador waar die dol op is m het even goed te vergeten!

Thuis het wondje schoongemaakt met koud gekookt water..
De schrik zat dr bij mij goed in dus vandaar dat ik het even van me af wilde schrijven
:wink:
Vriendelijke knuffel van Teddy
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Kan ik me voorstellen dat je geschrokken bent, het blijft altijd vervelend zulke situaties. Knuffel voor Teddy!
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Soms kunnen mensen zo weinig verantwoordelijkheid nemen :shock:
Met mijn 1e lab heb ik ook zo'n incident gehad dat ik nooit zal vergeten... klein humpie dat ze was, ging vanaf de fokker mee naar huis. We stappen uit de auto en ik breng haar naar het gras voor een plas. Een vrouw in dezelfde straat kwam met zwabber "Gizmo" aanlopen, flexilijn ging op vrij en hondje bijt zo mijn pup die potverdorie nog niet koud 5 minuten in haar nieuwe leefomgeving stond! Zegt die muts zoiets in de trant van "pups moeten leren dat niet alle honden aardig zijn." :shock: :?
Ik vergeet het echt nooit meer. Blijkbaar gaven de generaties hier in huis het aan elkaar door, want alle honden hadden een bloedhekel aan Gizmo tot ie dood ging van ouderdom :twisted:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Ik heb het al eerder gezegd, jullie zijn veel te vriendelijk. Een hond die zonder reden een van mijn honden bijt krijgt een trap. Als de eigenaar klaagt krijgt die er ook een.
Trouwens onmiddellijk aangifte doen bij politie, en gegevens van de eigenaar noteren.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Wat vervelend dat dit gebeurd is.
Wat zei de wijkagent?
perelaar schreef:Een hond die zonder reden een van mijn honden bijt krijgt een trap.
Wist je dat je daarmee het gedrag van de bijtende hond kan verergeren?
Is dus geen oplossing, al snap ik wel de neiging om het te doen.
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Roelien, ik weet dat zo'n reactie het bijtgedrag kan verergeren. Maar de twee keer dat ik op zo'n manier heb moeten ingrijpen, was het wel echt nodig. Anders had mijn hond véél meer schade gehad.

Eigenaar was ook zo'n hopeloos geval, geloofde vooral in de kracht van schreeuwen en schokhalsbanden. Na het voorval is hij uit onze jachtgroep gegooid.

roelien

perelaar schreef:Roelien, ik weet dat zo'n reactie het bijtgedrag kan verergeren. Maar de twee keer dat ik op zo'n manier heb moeten ingrijpen, was het wel echt nodig. Anders had mijn hond véél meer schade gehad.
.
Als je dat weet snap ik niet waarom je het doet.
Dan heb je die tweede keer mazzel gehad...
Sonja
Snuffelneus
Snuffelneus

Bedankt voor de reacties... de wijkagent zou mij terug bellen!

Nou alsof gister niet genoeg is word ie net gegrepen door een herder,nu had ik Teddy net losgelaten de baas van de herder zei me dat zijn herder echt niets deed en verdorie voor dat Teddy wat kon greep dat beest em!
Teddy hevig geschrokken janken piepen wegrennen.
Baas van de herder zegt dit is echt de eerste keer dat ie dit doet :( wij zijn dr weer lekker mee! Gelukkig kwam ik even later een vrouw met hondje tegen die we kennen dus Teddy weer even lekker laten rennen....
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

roelien schreef:Als je dat weet snap ik niet waarom je het doet.
Dan heb je die tweede keer mazzel gehad...
Ik weiger om erbij te staan kijken als mijn hond aangevallen wordt door een andere. Zeker als de eigenaar erop staat te kijken en het allemaal zo erg niet vindt.

Dan grijp ik zelf in. Als de hond mij aangevallen had was het einde zoek geweest, op een jachtdag.

roelien

Tjee... dat is wel dikke pech dat het zo snel weer gebeurd.
Niet vervelend bedoelt, maar kan het nog iets zijn in het gedrag van je hond op dit moment?

Ik hoop dat ie er een beetje overheen komt, en er geen last van krijgt
perelaar schreef:
Ik weiger om erbij te staan kijken als mijn hond aangevallen wordt door een andere.
Zou ik ook niet kunnen, maar schoppen, waarvan je weet dat het de situatie kan verergeren vind ik gewoon niet handig. Maar goed...
Sonja
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik heb geen idee, ik weet bij de Jack Russel dat dr meerdere kleinere honden door em gegrepen zijn en van deze herder weet ik niets want niemand kent em

Teddy is en pup die eigenlijk nergens bang voor is en graag wil spelen en daar ook best opdringerig in kan zijn.. hij is wel veel bij andere honden vanaf heel kleins af aan.. Hij kan best onderdanig zijn naar grotere honden, zich laag houden en bek van andere hond likken.... Verder ja geen idee eigenlijk
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Sonja schreef:Bedankt voor de reacties... de wijkagent zou mij terug bellen!

Nou alsof gister niet genoeg is word ie net gegrepen door een herder,nu had ik Teddy net losgelaten de baas van de herder zei me dat zijn herder echt niets deed en verdorie voor dat Teddy wat kon greep dat beest em!
Teddy hevig geschrokken janken piepen wegrennen.
Baas van de herder zegt dit is echt de eerste keer dat ie dit doet :( wij zijn dr weer lekker mee! Gelukkig kwam ik even later een vrouw met hondje tegen die we kennen dus Teddy weer even lekker laten rennen....
Kan zo zijn dat de herder je (opdringerige) pup even op zijn plek zetten." Hee jij, beetje rustig aan " Een jonge hond piept en jankt snel. Ook een stukje bescherming wat Moeder Natuur heeft meegegeven :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Sonja
Snuffelneus
Snuffelneus

Nou tijd om opdringerig te doen was dr eigenlijk niet het was kwesties van secondes maar daarna veel honden gezien die hij kent en dat ging prima... Blijf voorlopig weer in de buurt
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Dat is heel vervelend. Bruce is ook al eens gebeten door een Jack Russel. Nou dan ben ik echt kwaad op de eigenaar. Nou vind hij kleine hondjes niet meer leuk en negeert ze met wandelen. Bruce was als pup ook te enthousiast en opdringerig. Alles en iedereen was leuk. Tot hij ook een herder tegenkwam, die heeft hem toen ook even op zijn plaats gezet. Hij jankte als een gek, terwijl het helemaal niet zo erg was.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
roelien

Sonja schreef:
Teddy is en pup die eigenlijk nergens bang voor is en graag wil spelen en daar ook best opdringerig in kan zijn..
Het zou er mee te maken kunnen hebben. Niet dat een hond dan echt bijten mag. Maar sommige honden zijn ook niet gediend van opdringerig gedrag, en snauwen dan
Ga je nog naar training? Misschien kan je het daar eens voorleggen
Plaats reactie