ik heb eigenlijk 2 vraagjes;
zaterdag gaan we onze pup halen.
heb daar enorm veel zin in.
maar me vraag is wanneer mag je haar een kluifstaafje geven die niet te dik is.
in het verleden heb ik een toller gehad en die hond kon je geen kluifjes afpakken dan ging ze grommen hoe kan je dat het best aanleren dat ze dat niet gaan doen.
het wil niet zeggen dat nola dat gaat doen,maar die gedachte zit nog in me hoofd of ik soms mischien iets verkeerd heb gedaan met het opvoeden.
wanneer mag je pup kluifstaafje geven
-
desiree1974
- Kleine hondenneus

-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

Dat mag onmiddellijk hoor en je neemt zelfs beter wel een hele grote dikke. Zo hebben ze veel werk en kunnen ze er minder makkelijk in stikken.
Eten en benen zijn eigenlijk hun eigendom. In het wild hoeven ze die ook niet meer af te geven. Al moet ik zeggen dat mijn honden niet grommen als ik het om de één of andere reden toch eens moet doen.
Eten en benen zijn eigenlijk hun eigendom. In het wild hoeven ze die ook niet meer af te geven. Al moet ik zeggen dat mijn honden niet grommen als ik het om de één of andere reden toch eens moet doen.
-
flamingo
- Kleine hondenneus

Ik heb van jongs af aan af en toe de etensbak, speeltjes en bokjes van mijn pup afgekapt om zo te voorkomen dat hij daar te verdedigend over zou zijn. En het is gelukt, want zelfs een kind van 1,5 jaar mocht met zijn speeltje lopen zonder dat hij er wat om gaf dat zij het had. En het was nog wel zijn lievelingsspeeltje.
Heel veel plezier zondag. En succes met de zindelijkheid en opvoeding enzo.
Heel veel plezier zondag. En succes met de zindelijkheid en opvoeding enzo.
-
HennyH
- Speurneus

Je hebt van die kluifjes van buffelhuid met een knoop aan de uiteinden. Neem dan niet zo'n hele grote maar eentje die ze wel een beetje vast kunnen houden. Geef de kluif bij voorkeur in de bench want dat is zijn/haar veilige plekje. Maar houdt altijd toezicht bij wat voor soort kluifjes dan ook.
Mocht je toch om een bepaalde reden vinden dat je de kluif moet kunnen weghalen omdat je het laatste stukje te eng vind, doe dat dan op een leuke manier. Je houdt de pup een stukje worst of kaas voor de neus en lokt hem/haar bij het kluifje weg. Dan krijg je geen problemen met grommende honden.
Mocht je toch om een bepaalde reden vinden dat je de kluif moet kunnen weghalen omdat je het laatste stukje te eng vind, doe dat dan op een leuke manier. Je houdt de pup een stukje worst of kaas voor de neus en lokt hem/haar bij het kluifje weg. Dan krijg je geen problemen met grommende honden.
-
NicoleGoossens
- Middelgrote hondenneus

Ik heb bij Jackson in het begin af en toe wat brokjes erbij gedaan in zijn bak terwijl hij aan het eten was, later kon ik er ook makkelijk brokjes uithalen als hij eet.
Met het botje hetzelfde. Ik ging vaak lekker op de grond zitten als hij er een kreeg. Hij kroop dan lekker tegen me aan met het botje. Ik hield het soms vast voor hem als hij er lekker aan knaagde. Gevolg: als ik erom vraag brengt hij het me meteen. Kan misschien ooit wel eens van pas komen.
Veel plezier met je pup!
Met het botje hetzelfde. Ik ging vaak lekker op de grond zitten als hij er een kreeg. Hij kroop dan lekker tegen me aan met het botje. Ik hield het soms vast voor hem als hij er lekker aan knaagde. Gevolg: als ik erom vraag brengt hij het me meteen. Kan misschien ooit wel eens van pas komen.
Veel plezier met je pup!
Groetjes Nicole en een
van Jackson!
Jackson 09-10-2012
Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)