Vuurwerk

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Vuurwerk

Ongelezen bericht door flamingo »

Nog even en dan gaat er weer voor een heleboel geld vuurwerk de lucht in, mooi voor de mens, maar niet voor de dieren.
Ik vroeg mij af, hoe kan ik het beste mijn pup (nu 6 maanden) er op voorbereiden, zodat hij er in de toekomst , en nu natuurlijk ook niet, bang voor is.
Graag tips en adviezen!
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hoe je het nu het beste aan kan pakken weet ik eigenlijk niet, hier 2 honden die totaal geen angst hebben voor vuurwerk

Kay zat zijn 1e oud en nieuw nog veilig bij de fokker, en Daan hebben wij toen hij een maand of 3 was bekend gemaakt met vuurwerk tijdens Koninginnedag waarbij een show was met als afsluiting vuurwerk -> begonnen heel ver van het vuurwerk en zijn steeds een stukje dichterbij gaan staan en deden alsof er niets aan de hand was :D

Ik denk dat ik met de hond aan de lijn naar buiten zou gaan als er voor de 31e wat word afgestoken, en dan gewoon doen alsof het heel normaal is
En ik zou persoonlijk mijn hond niet los laten als ik niet zou weten hoe mijn hond reageert
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Hier hebben we het met beide honden hetzelfde gedaan: op het moment dat ze een flinke reactie vertonen als er een knal was, hebben we dat gecorrigeerd met onze stem of ze de bench in gestuurd. In het kader van: ik reageer niet, dus jij hoeft dat ook niet te doen. Net als we doen met de bel of voorbijgangers: alsof het dagelijkse kost is.
Beide honden reageren nu niet meer op vuurwerk, er is nu al heel wat geknal geweest hier. Een aantal keer zelfs tijdens het eten en ze eten buiten (kunnen nergens heen), ze keken niet op of om.

Met oud en nieuw zat Joris vorig jaar uiterst geboeid te kijken voor het raam (wij zijn gewoon allemaal naar buiten gegaan) en Jonas af en toe. Als er zo'n flinke piep was liep hij wel weg van het raam, maar als het dan knalde kwam hij met een vaart weer terug.
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Vbraam »

Bij ons was er afgelopen week een vuurwerkshow in de buurt en hebben toen eerst in huis zijn reactie afgewacht. een voorraad koekjes bij de hand en beloond voor het niet reageren. Omdat hij er absoluut niet op reageerde zijn we bij de voordeur gaan spelen met de dummy en elke keer lekker een koekje gegeven. Uit eindelijk zijn we naar het vuurwerk toegelopen en ook hier reageerde hij er niet op. Omdat het een gecontroleerde show was konden we redelijk dichtbij komen zonder bang te zijn voor onverwachte knallen achter ons. Er werd ons aangeraden om te oefenen met trektouwtjes of knalduivels ( dat mag je namelijk nu ook al gebruiken) om zo een beetje aan de knallen te wennen
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door michelle1301 »

Ik oefen regelmatig met Blaz. Begonnen met licht vuurwerk en nu wat zwaarder. Maar hij reageert er niet op.

Heb dit ook gedaan bij Cai. En die reageert ook nergens op. Zelfs niet als er van die rotjochies vlinderbommen afgooien 3 meter van ons af :evil:

Enigste waar ik mee moet oppassen zijn wondertollen.
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Wij hebben er eigenlijk niet zoveel mee gedaan. Vorig jaar was zijn eerste jaar met vuurwerk, hij was toen 11 maanden. Als er buiten een knal was, hebben we gedaan alsof er niks was. Hij reageert wel door om zich heen te kijken en erna loopt hij gewoon mee. Toen om 00.00 het vuurwerk begon hadden we de gordijnen open, maar dit vond hij niet prettig. Hij gromde en blafte. Dus toen de gordijnen dicht gedaan en hij is gaan slapen.
De 31ste laten we hem voor de zekerheid niet los lopen. Bruce is de laatste wat onzeker en kan van de raarste dingen bang worden.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door x-YaraYoup-x »

Yara is helaas doods bang voor vuurwerk en harde geluiden :( Geen idee hoe ze er aan is gekomen en hoe wij het toen ze jong was hebben aangepakt. Zal wel met de broodfok te maken hebben omdat ze bij een broodfokker vandaan komt want ze is altijd wat bangig geweest en schrikt snel. Youp schrikt echt nergens van en is nergens bang voor :lol:
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Negeren is de beste remedie, geen van onze honden is ooit bang geweest voor vuurwerk, ze vinden het doodnormaal, misschien zelfs wel normaler dan dat wij het vinden, ik heb er helemaal niets mee.

Hetzelfde als ze ergens van schrikken, geen reactie tonen dan denken ze dat het normaal is, vaak werkt dat gewoon het beste.

suc6
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Wij hebben er eigenlijk nooit iets meegedaan, toen ze pup waren. Gewoon normaal gedaan als alle andere dagen. Ook niet naar vuurwerk training gegaan ofzo. Sting was precies in die periode bij ons als pup, 5 voor twaalf nog even laten plassen en toen naar binnen. En is gaan slapen :)
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door x-YaraYoup-x »

Ik wandelde net bijvoorbeeld in het donker met Yaar en er lag een witte volle plastic zak op de stoep dus Yara wilde echt niet meer verder omdat ze het eng vond... Ik liep verder naar die plastic zak toe (Yara heeft zo'n uitrol riem) en gaf die plastic zak een zacht schopje, Yara schoot er meteen vandoor! ze schrok zich rot en daarna komt ze dan helemaal kwispelend terug naar die plastic zak gelopen, oooohh is dat het maar :lol: Daar is ze gewoon al bang voor....

Met vuurwerk of onweer, dat soort dingen gaat ze in huis heel hard hijgen en bang in een hoekje zitten. Wij proberen het zoveel mogelijk te negeren, maarja het is echt heel moeilijk, hoe hard ze dan hijgt is echt zo ontzettend zielig :(
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
Plaats reactie