darf eko voeding

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

darf eko voeding

Ongelezen bericht door desiree1974 »

even een vraagje is darf eko alleen in groot verpakking te koop en je heb ook verschillende smaken ervan hoef je daar niet mee af te wisselen.
zit in alle smaken alles wat erin hoort te zitten.
anders kan ik dat mischien gaan voeren en als dat ontdooit is kan dat ook een paar dagen goed afgesloten in een bak bewaard worden.
zou ik dat af eventueel af en toe kunnen combineren met lotgering.
ik zit er dan over te denken om in het weekend eerst darf eco te geven en door de weeks brokvoer en als ik de ruimte heb en kans heb om helemaal er naar over te stappen,want volgens mij kan je niet gelijk helemaal over gaan op de vlees ze moet er denk eerst aan wennen of heb ik het mis.
Afbeelding
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: darf eko voeding

Ongelezen bericht door flamingo »

Toen ik begon met Darf EKO was Billy een week of 12. Ik heb hem toen de eerste dag 3x 1/3 blok darf gegeven en de dag erna weer zijn 'gewone' brok en de 3de dag weer darf. En zo doorgegaan tot zijn brok op was. Na ongeveer 3 'brokdagen'. Sommige honden kunnen last hebben van de overstap, maar daar heb ik helemaal geen probleem mee gehad. Ging zonder problemen. Mij is geleerd dat je KVV en brok niet op 1 dag moet geven, aangezien de vertering van KVV en brok heel anders is.

Ik haal het ('s middags) altijd voor 2 dagen uit de vriezer en laat het dan in een bewaardoos in de vriezer ontdooien. En dan is het de volgende ochtend ontdooit.
Naar mijn weten zit er in de Darf EKO genoeg verschillende soorten en hoef je dus niet af te wisselen. In de andere 'smaken' zit volgens mij niet genoeg diersoorten.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

flamingo schreef: Toen ik begon met Darf EKO was Billy een week of 12. Ik heb hem toen de eerste dag 3x 1/3 blok darf gegeven en de dag erna weer zijn 'gewone' brok en de 3de dag weer darf. En zo doorgegaan tot zijn brok op was. Na ongeveer 3 'brokdagen'. Sommige honden kunnen last hebben van de overstap, maar daar heb ik helemaal geen probleem mee gehad. Ging zonder problemen. Mij is geleerd dat je KVV en brok niet op 1 dag moet geven, aangezien de vertering van KVV en brok heel anders is.

Ik haal het ('s middags) altijd voor 2 dagen uit de vriezer en laat het dan in een bewaardoos in de vriezer ontdooien. En dan is het de volgende ochtend ontdooit.
Naar mijn weten zit er in de Darf EKO genoeg verschillende soorten en hoef je dus niet af te wisselen. In de andere 'smaken' zit volgens mij niet genoeg diersoorten.
Ik neem aan dat je in de koelkast bedoeld? :)
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hoeveel gram mag je geven per dag 1 plak is dat genoeg voor een pup 4 maanden.
Afbeelding
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik ben gewoon in 1 keer overgegaan: als je ervan overtuigd bent dat het beter is, waarom dan nog doorgaan met 'minder'.

Op deze site staat ontzettend veel info over hoeveelheden, soorten eten en vergelijkingen van merken: http://www.voerwijzer.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Bowie schreef:
flamingo schreef: Toen ik begon met Darf EKO was Billy een week of 12. Ik heb hem toen de eerste dag 3x 1/3 blok darf gegeven en de dag erna weer zijn 'gewone' brok en de 3de dag weer darf. En zo doorgegaan tot zijn brok op was. Na ongeveer 3 'brokdagen'. Sommige honden kunnen last hebben van de overstap, maar daar heb ik helemaal geen probleem mee gehad. Ging zonder problemen. Mij is geleerd dat je KVV en brok niet op 1 dag moet geven, aangezien de vertering van KVV en brok heel anders is.

Ik neem aan dat je in de koelkast bedoeld? :)
:) domme fout. Ik bedoel inderdaad de koelkast!

En 1 blok is denk ik niet genoeg voor een pup van 4 maanden. Hangt natuurlijk af van het gewicht. Maar ik denk eerde aan 1,5/2 blokken per dag.
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door vanhaut »

Ga eens lezen op barfplaats.nl daar vind je alles op vlees voeren aan je hond

Qua hoeveelheid

Op de verpakking staat meestal een x percentage per aantal kilo s
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

oke,dank,je wel ik ga gelijk kijken
heb me al gelijk aan gemeld daar nu nog wachten op goedkeuring heb wel al beetje zitten neuzen,maar ik ben niet zo simpel in de procenten om uit te rekenen hoeveel je der dan mag geven.met die 7 procent met haar gewicht of zo
Afbeelding
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Die procenten die daar op staan hebben meer met Barf te maken. Voor KVV hoef je gewoon alleen maar de hoeveelheid kilo's van je hondje x 40 gram te doen.
Dus zo moeilijk is het niet toch?
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,dank,je wel nu kom ik er wel uit.
Afbeelding
Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aidualc85 »

tot 4 maanden: 50 gram per kg lichaamsgewicht
4-7 maanden: 40 gram per kg lichaamsgewicht
7-10 maanden: 30 gram per kg lichaamsgewicht
10+ maanden: 20 gram per kg lichaamsgewicht

Let wel, dit is een richtlijn. Gewoon uitproberen en zonodig naar boven of beneden bijstellen.
:blondpootje: Mika (Reagis Star Trooper) 17-01-2013
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

dank,je aidualc85 dit was voor mij wat duidelijker uit gelegd
ben er nu helemaal uit
Afbeelding
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Er is op barfplaats ook een kvv deel hoor .. Echt niet alleen maar barf . Ze geven daar graag advies over hoeveelheid den welke soorten kvv er geschikt zijn..
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Overigens staat ook achter op de verpakking van kvv hoeveel gram per kilo .. Is eenvoudig dan om uit te rekenen
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Je kunt gewoon in 1 keer overstappen van brok naar kvv, afbouwen is helemaal niet nodig hoor.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Plaats reactie