nieuw soort enting
-
sedeka
nieuw soort enting
Zo lang geleden dat ik hier geweest ben,maar heb toch een vraag.
Van de week hebben Kane en Tessa weer hun jaarlijkse enting gehad.
Nu kregen ze buiten de gewone prik nu ook een nieuwe enting,voor leptospirose,het schijnt iets te maken te hebben met de ziekte van weil,maar de folder die de da meegaf ,vind ik een beetje onduidelijk,dus ben ik benieuwd of jullie hier deze enting ook kennen.
Ze hebben nu een prik gehad en over een maand moeten ze voor een herhalingsprik komen.
alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Sas en een poot van Kane en Tessa
Van de week hebben Kane en Tessa weer hun jaarlijkse enting gehad.
Nu kregen ze buiten de gewone prik nu ook een nieuwe enting,voor leptospirose,het schijnt iets te maken te hebben met de ziekte van weil,maar de folder die de da meegaf ,vind ik een beetje onduidelijk,dus ben ik benieuwd of jullie hier deze enting ook kennen.
Ze hebben nu een prik gehad en over een maand moeten ze voor een herhalingsprik komen.
alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Sas en een poot van Kane en Tessa
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
Re: nieuw soort enting
Leptospirose is idd ziekte van Weil. Geloof dat er een nieuw vaccin is dat tegen meer varianten van leptospirose beschermt, de eerdere prik deed dat niet, maar weet niet zeker. Ik ga eens even googlen 
-
HennyH
- Speurneus

Het zijn varianten van Ziekte van Weil die niet eerder in NL voorkwamen. Heb je honden die niet zwemmen of water drinken uit sloten dan is het niet zo belangrijk om ze extra te enten.
Aangezien hier allemaal sloten en kanalen rondom zijn heb ik niet getwijfeld om mijn honden die extra enting te geven.
Aangezien hier allemaal sloten en kanalen rondom zijn heb ik niet getwijfeld om mijn honden die extra enting te geven.
- marie
- Middelgrote hondenneus

De oude enting is volgens mij tegrn twee soorten weil en met de nieuwe enting ent je tegen vier soorten weil.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Seda 23-12-2014
-
roelien
Pfftt... nóg een enting??!!
En dan na een maand weer een spuit erin, en voor hoelang is het dan klaar?
En hoeveel geënte honden zijn er ziek geworden de laatste jaren zonder dat 'nieuwe' spuitje?
Ik ken de enting niet, zou deze ook niet gezet laten hebben zonder er goede informatie over gehad te hebben.
Kennelhoest word ook vaak automatisch gegeven, die gaat er hier niet in. Twijfel sowieso aan het enten, maar dat is een ander onderwerp
En dan na een maand weer een spuit erin, en voor hoelang is het dan klaar?
En hoeveel geënte honden zijn er ziek geworden de laatste jaren zonder dat 'nieuwe' spuitje?
Ik ken de enting niet, zou deze ook niet gezet laten hebben zonder er goede informatie over gehad te hebben.
Kennelhoest word ook vaak automatisch gegeven, die gaat er hier niet in. Twijfel sowieso aan het enten, maar dat is een ander onderwerp
-
roelien
Ook maar eens aan het googelen gegaan.
Vind dit een duidelijke uitleg: http://www.depostwagen.nl/nuttige_info/lepto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind het we bizar, dat honden jarenlang een enting krijgen, terwijl die bacterie maar voor 10% verantwoordelijk is voor de besmettingen
Vind dit een duidelijke uitleg: http://www.depostwagen.nl/nuttige_info/lepto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind het we bizar, dat honden jarenlang een enting krijgen, terwijl die bacterie maar voor 10% verantwoordelijk is voor de besmettingen
-
rimanime
- Speurneus

roelien schreef: Ook maar eens aan het googelen gegaan.
Vind dit een duidelijke uitleg: http://www.depostwagen.nl/nuttige_info/lepto/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Eens Roelien en dat terwijl de Weil enting zoveel bijwerkingen kan hebben. Is zo'n een aanslag op de immuniteit van je hond

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
HennyH
- Speurneus

Tja, ziekte van Weil is helaas wel dodelijk..... Na besmetting is genezing niet mogelijk.rimanime schreef:roelien schreef: Ook maar eens aan het googelen gegaan.
Vind dit een duidelijke uitleg: http://www.depostwagen.nl/nuttige_info/lepto/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Eens Roelien en dat terwijl de Weil enting zoveel bijwerkingen kan hebben. Is zo'n een aanslag op de immuniteit van je hond
-
roelien
Klopt, honden kunnen er dood van gaan.HennyH schreef: Tja, ziekte van Weil is helaas wel dodelijk..... Na besmetting is genezing niet mogelijk.
Maar het is toch wel bizar dat de 'oude' enting maar voor 10% de ziekte kan voorkomen(verminderen, weet niet precies hoe dat zit)
En vraag me af hoe het met de overige 30% zit.
Oude enting (circa)10%
Nieuwe enting 60%
Heb je toch nog een flink gat
-
rimanime
- Speurneus

Vergis je niet in de enting. Helaas niet voor 100% te bewijzen, maar de hond van mijn vriendin is daags na het zetten van de weil enting overleden aan een zware aanval van elilepsie ( had hij nog nooit gehad). Wel of niet zetten, ieder moet dat voor zichzelf bepalen, maar hier wordt de enting niet gezet.HennyH schreef:Tja, ziekte van Weil is helaas wel dodelijk..... Na besmetting is genezing niet mogelijk.rimanime schreef:roelien schreef: Ook maar eens aan het googelen gegaan.
Vind dit een duidelijke uitleg: http://www.depostwagen.nl/nuttige_info/lepto/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

-
rimanime
- Speurneus

Ik vraag me wel af hoe lang de nieuwe enting werkzaam is. De " oude" is dat maar een maand of drie/ vier.

-
roelien
En nu is de enting nog zwaarder, weil zit toch bij de cocktail in?rimanime schreef: Vergis je niet in de enting. Helaas niet voor 100% te bewijzen, maar de hond van mijn vriendin is daags na het zetten van de weil enting overleden aan een zware aanval van elilepsie ( had hij nog nooit gehad). Wel of niet zetten, ieder moet dat voor zichzelf bepalen, maar hier wordt de enting niet gezet.
-
sedeka
Bedankt voor jullie reacties!,
vind het wel moeilijk wat nu te doen,mijn honden zwemmen veel ,spelen graag in modderslootjes,komen veel met andere honden in aanraking,en ook hier thuis hebben we vaak hondenlogeetjes.
wat zou evt de consequentie kunnen zijn als ik de tweede herhaalprik niet zou geven?,die zouden ze over 2 weken zetten.
Heeft het steriliseren van tessa op 22 april nog van enig invloed?.
Al met al toch nog veel onduidelijkheden,ik hoop dat jullie me van advies kunnen voorzien.
gr Sas en poot van Kane en Tessa
vind het wel moeilijk wat nu te doen,mijn honden zwemmen veel ,spelen graag in modderslootjes,komen veel met andere honden in aanraking,en ook hier thuis hebben we vaak hondenlogeetjes.
wat zou evt de consequentie kunnen zijn als ik de tweede herhaalprik niet zou geven?,die zouden ze over 2 weken zetten.
Heeft het steriliseren van tessa op 22 april nog van enig invloed?.
Al met al toch nog veel onduidelijkheden,ik hoop dat jullie me van advies kunnen voorzien.
gr Sas en poot van Kane en Tessa
-
roelien
Dan is je hond beschermt op dezelfde manier als de 'oude' prik.sedeka schreef: wat zou evt de consequentie kunnen zijn als ik de tweede herhaalprik niet zou geven?,die zouden ze over 2 weken zetten.
Die dus maar 10% van de ziektegevallen kan voorkomen
In die link die ik hierboven ergens neer heb gezet staat het precies.