help, een pech week

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

help, een pech week

Ongelezen bericht door Vbraam »

Gio heeft een pech week, hierdoor is het wat lastiger om de oorzaken van bepaalde problemen te vinden dus misschien dat jullie ons kunnen helpen

vrijdag/zaterdag:
- Gio heeft een jaar geen teken gehad en op deze dagen ineens 4 ( nog niet zo erg ansicht)
- tijdens het spelen ongelukkig op een schouder terecht gekomen, hiervan ging hij piepen en liep hij even mank. we hebben hem bij ons gehaald en even gevoeld en gekeken. na een minuten liep hij weer normaal en zijn we rustig naar huis gegaan. Hierna heeft hij niet meer gemankt
- gezwommen in water waar we op zondag achterkwamen dat er blauwalg in zat

zondag
- gebeten door een andere hond
- erg veel jeuk!!

En toen werd het maandag. Direct nadat mijn vriend hem uit de bench haalde merkte we al dat het niet goed was. Hij liep zenuwachtig heen en weer, had gigantische jeuk en een natte pus plek in z'n nek. Dus op naar de dierenarts en hij bleek 2 ontstoken oren te hebben en een mooie hotspot onder z'n oor.

Nu heb ik nog nooit een hotspot meegemaakt maar ik begrijp wel dat deze droog moet worden en met rust gelaten moet worden. Gio krabt er nu best veel aan en ik kan hem niet altijd tegen houden. Ik denk dat hij te laag zit voor een kap en dat hij hier dan nog bij kan, het zit echter te hoog voor een t-shirt misschien heeft iemand hiervoor een tip??

Nu kwamen wij er dus vandaag achter dat er een rare bult op z'n rechter schoudergewricht zit. In eerste instantie dacht ik dat het gewoon het gewricht was, echter kan ik deze bult niet aan de andere kant vinden. het is een harde bult en lijkt vast te zitten onder de huid, maar volgens mij is het geen bot.
weet iemand misschien wat dit kan zijn??

Ik moet over 2 weken terug naar de DA voor Gio z'n oren maar weet eigenlijk niet of ik zo lang wil wachten met die bult.
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: help, een pech week

Ongelezen bericht door Fleures »

Heb geen ervaring met hotspots, maar misschien kun je zelf een soort sjaal fabriceren, van een kinder t-shirtje bijvoorbeeld. Als die breed en strak genoeg zit krijgt hij hem misschien niet zo makkelijk af en is de plek toch bedekt?

Wat betreft die bult, als ik aan mensen denk ontstaat ook vaak een zwelling na dingen als je ergens flinke impact op krijgt, zoals bij een kneuzing van je elleboog, een val op je knie of een flinke verzwikte enkel. Als het zaterdag is gebeurd is dat dus nu 2 dagen geleden, toch? Als het morgen nog niet weg (of een stuk minder) is, misschen toch even langs de DA. Vervelend zeg zoveel narigheid in zo'n korte tijd. Heel veel succes.
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

He jee, ik heb geen ervaring met hotspots. Die bult zou ik even In de gaten houden, even overleggen met de dierenarts. Hopelijk niet meer zoveel pech voor jullie :-(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door vanhaut »

romper misschien een idee of is het daar te hoog voor ?
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
Plaats reactie