Gedrags of hormoon probleem?
-
Muiske
- Grote hondenneus

Gedrags of hormoon probleem?
Bob heeft zich ontwikkeld tot een hele lieve en stabiele hond. Hij luisterd super en gaat goed met andere hondjes om. Echter is er 1 groot probleem met Bob. Bob heeft 2 vriendjes, Dribbel en Joy. Wanneer Bob met een van zijn vriendjes wandeld dan vertoond hij heel irritant rijgedrag. Hij blijft dan bezig. Correcties hebben geen zin, hij voelt vrijwel niets, het lijkt wel of hij dan alleen maar gefocust is op het rijden. Gisteren zijn wij met Joy gaan wandelen en begon het feestje weer. Wij zijn zeer consequent in het rijgedrag. Met een correctie verbaal en fysiek wordt bob eraf getrokken en daarna voor straf aan de lijn. Ik pakte gisteren per ongeluk Bob bij zijn oor toen ik hem eraf wilde trekken (echt hard!) maar meneer gaf geen kik. Normaal piept hij zich suf als ik maar een klein beetje aan zijn oor trek. Ondanks dat we nu al zo lang bezig zijn zien we geen verbetering in zijn gedrag.
In het Bos vertoond Bob soms wel irritant snuffel gedrag (zwaan kleef aan) bij hondjes die lekker ruiken. Verder heeft hij niet echt problemen.
Mijn vraag aan jullie, Is dit een hormonaal probleem of puur een gedragsprobleem? Voor de rest luistert Bob echt prima naar me. Ik hoef maar 1 keer mijn stem te verheffen wanneer hij in overtreding is en hij staat met zijn staart tussen zijn benen naast me.
Ik overweeg nu om een implantaat te laten plaatsen bij Bob
In het Bos vertoond Bob soms wel irritant snuffel gedrag (zwaan kleef aan) bij hondjes die lekker ruiken. Verder heeft hij niet echt problemen.
Mijn vraag aan jullie, Is dit een hormonaal probleem of puur een gedragsprobleem? Voor de rest luistert Bob echt prima naar me. Ik hoef maar 1 keer mijn stem te verheffen wanneer hij in overtreding is en hij staat met zijn staart tussen zijn benen naast me.
Ik overweeg nu om een implantaat te laten plaatsen bij Bob
-
flamingo
- Kleine hondenneus

Re: Gedrags of hormoon probleem?
Ik lees mee. Hier is het niet consequent bij 1 teefje op les en gisteren voor het eerste bij een teefje van de jachttraining.
-
Captain Jack
- Kleine hondenneus

En als je Bob er nu is niet afhaald? Snauwt Joy hem er dan niet af? Want dat lijkt me in zijn geval precies effectiever? Doet hij het alleen met die 2?
Groetjes, An en Captain Jack

-
LSNNE
- Snuffelneus

Ik lees ook mee...
Max doet dit ook. Niet bij iedere hond maar wel vaak. Heeeeel vervelend. Baasjes worden altijd boos op mij
Wat we ook doen om te corrigeren, niets lijkt te helpen. Max is gecastreerd dus hormonaal lijkt me sterk.
Max doet dit ook. Niet bij iedere hond maar wel vaak. Heeeeel vervelend. Baasjes worden altijd boos op mij
Max 23-02-2013
-
Muiske
- Grote hondenneus

Bob doet het enkel en alleen bij dribbel en joy,bij andere honden hoef ik maar 1keer 'uh' te zeggen en hij zet zn poten weer op de grond. Nu schoot me net nog binnen dat de baasjes van beide labjes aangaven dat hun hond vaak slachtoffer is van rijpartijen, dribbel is een gecastreerde reu die schijnbaar lekker ruikt en joy is gesterilliseerd en wordt ook veel lastiggevallen door hitsige honden.
Zijn gang laten gaan doe ik niet, ik vind niet dat honden dit onder elkaar moeten bepalen en ik betwijel of 1 van de 2 van zich af bijt aangezien dit gedrag al 2 jaar aan de gang is bij bob.
Zijn gang laten gaan doe ik niet, ik vind niet dat honden dit onder elkaar moeten bepalen en ik betwijel of 1 van de 2 van zich af bijt aangezien dit gedrag al 2 jaar aan de gang is bij bob.
-
Captain Jack
- Kleine hondenneus

Lijkt mij iig niet hormonaal dan. Mijn vorige lab Holmes was gecastreerd en als daar een reu het in z'n kop kreeg om op hem te rijden was dat altijd heel snel opgelost met een snauw, dat was heel wat effectiever dan een baas die zich moeideMuiske schreef: Bob doet het enkel en alleen bij dribbel en joy,bij andere honden hoef ik maar 1keer 'uh' te zeggen en hij zet zn poten weer op de grond. Nu schoot me net nog binnen dat de baasjes van beide labjes aangaven dat hun hond vaak slachtoffer is van rijpartijen, dribbel is een gecastreerde reu die schijnbaar lekker ruikt en joy is gesterilliseerd en wordt ook veel lastiggevallen door hitsige honden.
Groetjes, An en Captain Jack

-
floor
- Middelgrote hondenneus

Zou vragen aan de baasjes van de vriendjes om op de kont, citronella te smeren. Schijnt niet leuk worden ervaren door honden die willen rijen.
Denk dat het gedragsprobleem is.
Denk dat het gedragsprobleem is.

-
Muiske
- Grote hondenneus

Gisteren weer gewandeld met zijn vriendinnetje en hij heeft continu op haar gereden dus uiteindelijk 3/4e van de wandeling aan de lijn gelopen. Heeft iemand tips over hoe we dit aan moeten pakken?
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Hoe reageert Bob als er dan een andere reu aan komt die niet gecastreerd is? Als die "vreemde" hond bv naar Joy zou gaan accepteert Bob dat wel of gaat ie er tussen of snauwen. Want dan zou dat met dominantie te maken kunnen hebben.
Ik zou een gedragstherapeut eens raadplegen of dierenarts. Ik zou niet weten wat je hier aan kunt doen. Ja het enige is een "harde" maatregel. Een teletac, maar dat zou ik pas doen wanneer er echt niets helpt.
Ik zou een gedragstherapeut eens raadplegen of dierenarts. Ik zou niet weten wat je hier aan kunt doen. Ja het enige is een "harde" maatregel. Een teletac, maar dat zou ik pas doen wanneer er echt niets helpt.
-
Muiske
- Grote hondenneus

Bij Joy en bij dribbel reageert bob defensief als er dominante honden in de buurt van zijn vrienden komen. Andere honden zijn geen probleem maar als er een hond komt met zijn staart strak omhoog en als die hond ook probeert te rijden dan krijgt deze hond vaak een snauw van Bob. Meer dan dat is het overigens niet. Zonder Joy en Dribbel negeert hij dominante honden of maakt hij zichzelf onderdanig door zijn kop laag te houden en zijn staart laag.
Ik zit er ook aan te denken om een GT te benaderen of weer terug naar Marianne in Hank te gaan. Stroomband heb ik ook aan zitten denken, blijft voor mij idd een optie als laatste redmiddel met een GT erbij.
Ik zit er ook aan te denken om een GT te benaderen of weer terug naar Marianne in Hank te gaan. Stroomband heb ik ook aan zitten denken, blijft voor mij idd een optie als laatste redmiddel met een GT erbij.
-
roef
- Speurneus

Voor dat Roef werd gecastreerd reed Roef echt op iedere teef en gecastreerde reu...gek werden we er van en de ruzies!.. niet normaal
heel veel trainen,GT in geschakeld conclusie hormoon gestuurd gedrag.
nou de keuze voor castratie was niet moeilijk meer he.
Roef rijd nu nog af en toe en dan alleen op honden die heel onzeker en angstig zijn.
nu is dit gedrag heel goed te herkennen en voor dat Roef ook maar iets kan uit halen zit hij bij mij vast aan de riem.
je ziet het rijden meer bij onzekere honden als onzekere honden(naar andere honden toe)
Hidde is een erg zekere reu naar andere honden toe en hij rijd nooit en wordt ook nooit bereden.
Roef grauwd echt iedere reu van zich af maar reuen willen Roef wel berijden.
Roef zoekt de confrontatie ook nooit op,Hidde ook niet maar als het er op aan komt druipt hij niet af dit integenstelling tot Roef die het Hidde mooi laat opknappen(maar dan grijp ik al in hoor
)
Roef rijd nu nog af en toe en dan alleen op honden die heel onzeker en angstig zijn.
nu is dit gedrag heel goed te herkennen en voor dat Roef ook maar iets kan uit halen zit hij bij mij vast aan de riem.
je ziet het rijden meer bij onzekere honden als onzekere honden(naar andere honden toe)
Hidde is een erg zekere reu naar andere honden toe en hij rijd nooit en wordt ook nooit bereden.
Roef zoekt de confrontatie ook nooit op,Hidde ook niet maar als het er op aan komt druipt hij niet af dit integenstelling tot Roef die het Hidde mooi laat opknappen(maar dan grijp ik al in hoor
-
Muiske
- Grote hondenneus

Bedankt Roef. Ik twijfel steeds meer tussen hormoon en gedragsprobleem. Gisteren is hij in het bos zomaar weggerend omdat hij een lekker geurtje rook (heeft ie nog nooit gedaan) kwam met een kwijl bek terug gerend. Ook zijn interactie met andere honden begint op te vallen (dwangmatig snuffelen)
Misschien moet ik snel eens contact opnemen met een GT. Weet iemand een goede in de buurt van Breda? Ik heb al gezocht op internet maar kan niet zo veel vinden.
Misschien moet ik snel eens contact opnemen met een GT. Weet iemand een goede in de buurt van Breda? Ik heb al gezocht op internet maar kan niet zo veel vinden.
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
roef schreef: Voor dat Roef werd gecastreerd reed Roef echt op iedere teef en gecastreerde reu...gek werden we er van en de ruzies!.. niet normaal![]()
nu is dit gedrag heel goed te herkennen en voor dat Roef ook maar iets kan uit halen zit hij bij mij vast aan de riem.![]()
Roef zoekt de confrontatie ook nooit op,Hidde ook niet maar als het er op aan komt druipt hij niet af dit integenstelling tot Roef die het Hidde mooi laat opknappen(maar dan grijp ik al in hoor)
Tjonge jonge, wat heb ik toch vaak bij het lezen van jouw stukjes dat je het over Kay en Daan hebt
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
roef
- Speurneus

leuk he?Kay schreef:roef schreef: Voor dat Roef werd gecastreerd reed Roef echt op iedere teef en gecastreerde reu...gek werden we er van en de ruzies!.. niet normaal![]()
nu is dit gedrag heel goed te herkennen en voor dat Roef ook maar iets kan uit halen zit hij bij mij vast aan de riem.![]()
Roef zoekt de confrontatie ook nooit op,Hidde ook niet maar als het er op aan komt druipt hij niet af dit integenstelling tot Roef die het Hidde mooi laat opknappen(maar dan grijp ik al in hoor)
Tjonge jonge, wat heb ik toch vaak bij het lezen van jouw stukjes dat je het over Kay en Daan hebt
-
esmoezie
- Speurneus

Neu hoor, herken heel veel Keo in jouw verhaal over Roefroef schreef:leuk he?Kay schreef:roef schreef: Voor dat Roef werd gecastreerd reed Roef echt op iedere teef en gecastreerde reu...gek werden we er van en de ruzies!.. niet normaal![]()
Tjonge jonge, wat heb ik toch vaak bij het lezen van jouw stukjes dat je het over Kay en Daan hebtzou het de kleur zijn?
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015