Weer ontvlooien of toch iets anders?
-
Brownie
- Kleine hondenneus

Weer ontvlooien of toch iets anders?
Rebel is nu zo'n drie weken bij ons. Op zich doet hij het uitstekend, op wat twijfelpuntjes van mijn kant na.
Dit is er ook zo eentje. Toen Rebel bij ons kwam, beet hij erg veel aan zijn billen, staart en poten. We hebben hem toen ontvlooid, op 20 juni heeft hij een pipetje gekregen.
Nu merk ik dat het bijten weer terugkomt. Ook vind ik dat hij erg veel krabt en met zijn poten in zijn ogen wrijft.
Hij is nu een uur wakker en heeft ongeveer driekwart van de tijd zitten bijten of krabben. Dat lijkt me erg veel.
Zou ik hem nu weer moeten ontvlooien? Of moet ik aan iets anders denken? Vlooienmiddel zou hij pas over 1,5 week weer mogen hebben.
Dit is er ook zo eentje. Toen Rebel bij ons kwam, beet hij erg veel aan zijn billen, staart en poten. We hebben hem toen ontvlooid, op 20 juni heeft hij een pipetje gekregen.
Nu merk ik dat het bijten weer terugkomt. Ook vind ik dat hij erg veel krabt en met zijn poten in zijn ogen wrijft.
Hij is nu een uur wakker en heeft ongeveer driekwart van de tijd zitten bijten of krabben. Dat lijkt me erg veel.
Zou ik hem nu weer moeten ontvlooien? Of moet ik aan iets anders denken? Vlooienmiddel zou hij pas over 1,5 week weer mogen hebben.
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!
- Romke
- Grote hondenneus

Re: Weer ontvlooien of toch iets anders?
Wat zei de da erover met de 9 weken enting?
Is hij goed ontwormt?
Heeft hij momenteel vlooien?
Is hij goed ontwormt?
Heeft hij momenteel vlooien?
-
Brownie
- Kleine hondenneus

Met de 9 weken enting was het minder aanwezig. Ook omdat ik toen net ontvlooid had, verwachtte ik dat het daarmee te maken had en is het dus niet echt besproken. Ontwormen hebben we gedaan zoals het advies van de fokker, dus ik verwacht dat dat gewoon goed was.
Ik kan geen vlooien vinden zelf, maar dat zegt niet alles lijkt me. Kan het zijn dat de vlooien nu alweer terug zijn ondanks dat het nog geen tijd is voor een nieuwe dosis ontvlooispul? Kan ik erachter komen of hij vlooien heeft?
Ik kan geen vlooien vinden zelf, maar dat zegt niet alles lijkt me. Kan het zijn dat de vlooien nu alweer terug zijn ondanks dat het nog geen tijd is voor een nieuwe dosis ontvlooispul? Kan ik erachter komen of hij vlooien heeft?
-
Nancy
- Middelgrote hondenneus

Kan er niet iets anders aan de hand zijn? Wrijven in de ogen lijkt me geen gevolg van vlooien. Bijten in de poten ook niet eigenlijk. Tenzij er natuurlijk sprake is van een vlooienallergie.
Ik zou niet ontvlooien als ik geen vlo zag. Het vlooienmiddel zelf kan al flink jeuk veroorzaken, maar ook een wormeninfectie of het voer. Maar ook gewoon het verliezen van de nestharen kan flink kriebelen.
Ik zou niet ontvlooien als ik geen vlo zag. Het vlooienmiddel zelf kan al flink jeuk veroorzaken, maar ook een wormeninfectie of het voer. Maar ook gewoon het verliezen van de nestharen kan flink kriebelen.
-
Fleures
- Middelgrote hondenneus

Ja ik moest ook denken aan een allergie, mar het verliezen van de nestharen is inderdaad ook nog een optie, al past dat dan weer minder bij jeuk aan de poten en rond de ogen... Vlooien lijken me ook niet logisch als hij al vaker ontvlooid is. Ik weet niet, ik zou denken aan een allergie, misschien voor het voer?
- Romke
- Grote hondenneus

Zo jong en dan al een allergie lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Weet niet welke voeding hij krijgt, soms speelt dat wel mee. Maar echte allergie is veel te vroeg voor.
Vacht wissel jeukt heel erg.
Had hij de vorige keer vlooien, omdat je schrijft kan me niet voorstellen dat ze al terug zijn?
Bij vlooien moet je nl het hele huis behandelen, en werken ook niet alle pipetjes.
Weet niet welke voeding hij krijgt, soms speelt dat wel mee. Maar echte allergie is veel te vroeg voor.
Vacht wissel jeukt heel erg.
Had hij de vorige keer vlooien, omdat je schrijft kan me niet voorstellen dat ze al terug zijn?
Bij vlooien moet je nl het hele huis behandelen, en werken ook niet alle pipetjes.
-
Brownie
- Kleine hondenneus

De vorige keer hebben we hem vlooienmiddel gegeven omdat hij toen ook erg aan het bijten was. Ik herkende het bijten van onze hond vroeger en toen betekende het vlooien, dus vandaar. Wellicht was dat niet de juiste conclusie. Hij was toen overigens pas 3 dagen bij ons.
Rebel eet brokken van proplan, dat kreeg hij bij de fokker ook. Hij eet ze niet van harte.
Kan het helpen tegen de jeuk als ik hem rustig borstel en zo kijk of de nestharen aan het loskomen zijn? Ik vind nog niet veel haar terug in huis overigens.
Rebel eet brokken van proplan, dat kreeg hij bij de fokker ook. Hij eet ze niet van harte.
Kan het helpen tegen de jeuk als ik hem rustig borstel en zo kijk of de nestharen aan het loskomen zijn? Ik vind nog niet veel haar terug in huis overigens.
-
renate
- Speurneus

Kan het een reactie op de enting zijn?
Ik lees meer over erge jeuk bij puppen na een enting.
De symptonen die je schrijft wijzen wel erg op allergie. Dus misschien een allergische reactie op de enting?
Ik zou niet zomaar weer ontvlooien wanneer hij geen vlooien heeft. Het blijft een chemisch goedje.
Om vlooien uit te sluiten kan je hem op een wit laken zetten en met een vlooienkammetje goed door kammen. Komen er zwarte puntjes af, als je die in het laken wrijft rode plekjes achterlaten, heeft hij vlooien. Is dit niet het geval dan heeft hij ook geen vlooien.
Maar toch denk ik eerder aan allergie of allergische reactie ook al is hij zo jong.
De symptonen die je schrijft wijzen wel erg op allergie. Dus misschien een allergische reactie op de enting?
Ik zou niet zomaar weer ontvlooien wanneer hij geen vlooien heeft. Het blijft een chemisch goedje.
Om vlooien uit te sluiten kan je hem op een wit laken zetten en met een vlooienkammetje goed door kammen. Komen er zwarte puntjes af, als je die in het laken wrijft rode plekjes achterlaten, heeft hij vlooien. Is dit niet het geval dan heeft hij ook geen vlooien.
Maar toch denk ik eerder aan allergie of allergische reactie ook al is hij zo jong.
-
renate
- Speurneus

Kan het een reactie op de enting zijn?
-
Brownie
- Kleine hondenneus

Rebel heeft zijn enting op 27 juni gehad, zou de reactie dan nu nog aanhouden? Wellicht toch een reactie op het voer ofzo? Hij heeft nu twee keer een kong gehad, gevuld met beloningsbrokjes en banaan en beloningsbrokjes en smeerworst. Misschien eerst maar eens alleen met zijn eigen brokken vullen om te zien of de jeuk dan wegblijft?
Is het zinvol om hier nu de dierenarts voor te raadplegen?
Is het zinvol om hier nu de dierenarts voor te raadplegen?
- Romke
- Grote hondenneus

Welke versie van proplan krijgt hij?
Bij sommige soorten hebben de honden last van de eiwitten of de kip.
Dan zou je ervoor kunnen kiezen om naar de sensetive variant te gaan.
Allergische reactie kan zeker ook, en dat kan ook wel even aanhouden.
Het probleem is dat het zoveel kan zijn....
Heb je de fokker al geraadpleegd, over het algemeen helpen die graag, en hebben zelf ook ervaring of miss andere puppen die ergens last van hebben. Kent de lijn, kent de pup etc
Bij sommige soorten hebben de honden last van de eiwitten of de kip.
Dan zou je ervoor kunnen kiezen om naar de sensetive variant te gaan.
Allergische reactie kan zeker ook, en dat kan ook wel even aanhouden.
Het probleem is dat het zoveel kan zijn....
Heb je de fokker al geraadpleegd, over het algemeen helpen die graag, en hebben zelf ook ervaring of miss andere puppen die ergens last van hebben. Kent de lijn, kent de pup etc
-
Brownie
- Kleine hondenneus

Ik ga vanavond de fokker even mailen, ben benieuwd wat zij erop zegt.
Rebel krijgt Proplan puppy large robust.
- Romke
- Grote hondenneus

Brownie schreef: Ik ga vanavond de fokker even mailen, ben benieuwd wat zij erop zegt.
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Bij een vlooienplaag zitten de meeste vlooien in de leefomgeving van de hond en niet op de hond zelf. Dus als je geen vlooien ziet op je hond, zegt dat helemaal niks. Dan kunnen er evengoed een heleboel in zijn leefomgeving zitten. Als je vermoedt dat hij vlooien gehad heeft en je hebt alleen een pipetje aan je hond gegeven, heb je een grote kans dat dat niet afdoende was. Voor een goede vlooienbestrijding moet je alle plaatsen waar de hond komt, behandelen en ook de stofzuigerzak. De eitjes en larven kunnen zelfs in je auto of in je tuin zitten.
Als ik jou was, zou ik toch eerst goed controleren of jullie leefomgeving echt vlovrij is en dan pas aan eventuele allergieën gaan denken.
Hanneke
Als ik jou was, zou ik toch eerst goed controleren of jullie leefomgeving echt vlovrij is en dan pas aan eventuele allergieën gaan denken.
Hanneke
-
Brownie
- Kleine hondenneus

Het lastige is dus alleen dat ik nu niet meer zeker weet of hij echt vlooien had of dat het alleen zo leek en dat ik te snel een conclusie trok. Ik heb hem toen niet eerst gecontroleerd, fout van mijn kant.
Heb bericht terug van de fokker dat zij vermoedt dat het toch een overgevoeligheid o.i.d. is, bijvoorbeeld voor mijten of iets in de voeding. Ze zei idd wel dat hij voor een allergie nog wel erg jong is, maar het is wel mogelijk. Er zit in een andere lijn van hun fokteven voedselallergie. De tante van Rebel heeft inmiddels twee pups voortgebracht met allergieën voor voeding.
Een van haar zorgpuntjes was dat Rebel na bijna 3 weken bij ons, nog niet van harte eet. Althans, zijn brokken niet.
Haar advies was: KVV uitproberen en zien of hij dat beter eet en of het jeuken dan weg is. Indien dat niet zo is, ander vlooienmiddel en huis goed vlovrij maken. Toevallig heb ik gisteren wat KVV in huis gehaald, dus dat gaan we nu eerst een week uitproberen en dan afwachten of het een verschil maakt.
Rebel groeit gelukkig wel goed, een kilo per week ongeveer.
Heb bericht terug van de fokker dat zij vermoedt dat het toch een overgevoeligheid o.i.d. is, bijvoorbeeld voor mijten of iets in de voeding. Ze zei idd wel dat hij voor een allergie nog wel erg jong is, maar het is wel mogelijk. Er zit in een andere lijn van hun fokteven voedselallergie. De tante van Rebel heeft inmiddels twee pups voortgebracht met allergieën voor voeding.
Een van haar zorgpuntjes was dat Rebel na bijna 3 weken bij ons, nog niet van harte eet. Althans, zijn brokken niet.
Haar advies was: KVV uitproberen en zien of hij dat beter eet en of het jeuken dan weg is. Indien dat niet zo is, ander vlooienmiddel en huis goed vlovrij maken. Toevallig heb ik gisteren wat KVV in huis gehaald, dus dat gaan we nu eerst een week uitproberen en dan afwachten of het een verschil maakt.
Rebel groeit gelukkig wel goed, een kilo per week ongeveer.