Hoi,
Ongeveer 2 maanden geleden ontdekten we een kale plek bij Harry zijn staart. Hij beet daar ook erg veel, ondanks de vlooienpipet die we gegeven hadden. Omdat onze vorige hond een vlooienallergie had en dit er net zo uit zag, wisten wij alweer genoeg. Een week voordat het mocht hebben we Harry gewassen met teershampoo en een pipet Advantix gegeven en een wormentablet. De poezen zijn ook behandeld, de banken, zijn kussen en de kieren en plinten in huis ook. Vorige week hebben we dit herhaald.
Ook zijn we een week of 6 geleden overgestapt naar ander voer, want Harry deed het niet echt lekker op de Fokkerbrokken. Hij krijgt nu Smolke Adult Maxi Lam/Rijst, met als toevoeging een combinatie van zalmolie/schapenvet.
Inmiddels zijn de kale plekken weer mooi begroeid, de vacht begint weer te glimmen, maar hij voelt ontzettend vettig aan. Ook krabt hij zich nu in zijn liezen, schuurt met zijn bek langs alles wat maar lekker schuurt. Traanoogjes heeft hij niet echt. Zijn oren zijn schoon, maar ruiken wel. Als ik eens in de week zijn ogen eens schoonveeg, omdat er een sliertje uithangt is het veel. En het is ook niet zo dat hij continu krabt. Aai ik hem even over zijn rug of aan z'n zij, dan trekt ie wel met zijn vacht en gaat de achterpoot weer omhoog om even flink te krabben. Hij haart nog wel enorm uit en het is ook ietwat rood in zijn liezen en onder zijn oksel.
Ik las net over Atopie, maar als ik de reacties zo lees voldoet Harry daar niet aan. Gelukkig! Maar zou het kunnen zijn dat hij niet tegen het voer kan? Of zou de vlooienallergie hier nog mee te maken hebben?
Jeuk
Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Ga naar
- Over het Labradorforum
- ↳ Nieuws en informatie
- Labrador Talk
- ↳ Belevenissen
- ↳ Training
- ↳ Gedrag
- ↳ Opvoeding
- ↳ Gezondheid
- ↳ Verzorging
- ↳ Voeding
- ↳ Aanschaf van een Labrador