Sinds vorige week heeft hij af en toe ineens erg geïrriteerde oogjes. Met name zijn onderste oogleden zijn wat rood en het 3e ooglid is veel zichtbaar en lijkt niet meer terug te trekken. Het ziet er best eng uit en hij heeft er duidelijk last van. Zit met z'n pootjes langs z'n oogjes te wrijven en houdt ze af en toe gewoon dicht. Het doet zich altijd in allebei de oogjes tegelijk voor.
Vorige week paar keer goed schoongemaakt met afgekoeld gekookt water. Het ging een dag later weer helemaal goed. Maar sindsdien heeft hij ongeveer om de dag en nu ook sinds gisteravond weer last. Weer dezelfde irritatie. Sinds gistermiddag last gehad maar vanmorgen na het slapen was het weer helemaal in orde. Heel vreemd. We zijn vanmiddag naar de DA geweest, maar toen waren z'n oogjes dus weer in orde. We hebben wat druppels meegekregen en moesten terugkomen als ze weer rood zijn.
Zelf merk ik dat Dex vaak tijdens het slapen zijn oogjes niet helemaal dicht heeft... het sluit soms niet helemaal aan lijkt wel. Ik kan me voorstellen dat dat voor irritatie zorgt of de oogleden in ieder geval uitdroogt? Of is dat niet zo waarschijnlijk en moet ik toch in een andere richting denken? Een allergie bijvoorbeeld? Waar kunnen honden zoal allergisch voor zijn?
Herkent iemand dit misschien? Ik vind het zo vervelend voor 'm maar heb geen idee hoe het komt...