Wat te doen?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus

Wat te doen?

Ongelezen bericht door Anreb86 »

Ik weet even niet zo goed meer wat we moeten doen.. Dus wie heeft er tips?

Pim is nu 7 maanden.
Vanaf het begin heeft Pim erg veel gebeten. Dit hebben wij meteen gecorrigeerd door hem weg te zetten of af te leiden (time-out) Dit doen we overigens nog steeds.
We snappen dat Pim een puber is maar het harde bijten wordt er daardoor niet leuker op. Hij wordt alleen maar feller.

Soms trekt hij gewoon zo zijn snuit op en gromt en zet dan een aanval in op mijn armen/benen of die van mijn partner.
Armen zien bont en blauw want hij bijt goed hard!

We dagen Pim genoeg uit door zoekspelletjes, kong, apporteren aan te leren of zijn oefeningen van de cursus.
Maar zodra je dan even geen aandacht aan hem geeft hangt hij weer in je arm, benen of kleding.
We kunnen geen moment rustig op de bank zitten. Hij komt er meteen bij (wij sturen hem dan eraf) en dan begint hij meteen weer bijten/aanvallen.

We hebben een GT ingeschakeld en die zei: negeren, opstaan of weglopen en in de bench/gang. Iets wat we eigenlijk al deden, dus we hebben niet zoveel aan deze tips gehad want hij gaat er dan ook nog bij blaffen als we dit doen.

Het is ook niet dat hij niet genoeg rust krijgt want hij doet het ook als hij net 2 uur heeft geslapen.
Ik wandel genoeg met hem ongeveer 4 x 35 minuten en af en toe klein poep en plasrondje tussendoor. Hij heeft dit gedrag totaal niet naar andere honden (daar gedraagt hij zich gewoon als een enthousiaste puber/pup)

Vandaag bij de dierenarts geweest vanwege oorontsteking (Pim is een gevoelig hondje voor van alles)
En die heeft gezien hoe hij zich daar gedroeg.
Zij opperde meteen Castratie.. Wij willen daar persoonlijk gewoon zo lang mogelijk mee wachten vanwege zijn groei en hormonen.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: Wat te doen?

Ongelezen bericht door sbientje »

hij is 7 maanden en hij bijt in je arm en benen? ik vind bijten echt iets voor pups, een hond van 7 maanden hoort dit in mijn ogen toch wel afgeleerd te hebben. Heb je hem weleens duidelijk gemaakt dat je dit echt niet wil hebben? dus niet negeren of afleiden, maar een keertje op je strepen gaan staan? Hoe is Pim verder, qua gedrag?

het is altijd lastig om vanachter een schermpje iets over te zeggen, maar ik vrees (en ik weet dat dit pedagogisch niet verantwoord is) dat ik m toch een keertje flink vast zou pakken, ik hou echt van honden maar Pom hoeft dus niet in mijn arm of been te gaan bijten. Maar goed, als hij ook gromt dan zou ik denken dat er wellicht wel meer aan de hand is, en kan dit advies misschien helemaal verkeerd uitpakken. Misschien een andere GT zoeken?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus

Sbientje,
Door dat vastpakken zoals boos reageren, nekvel en wangen en andere aanpakken wordt hij alleen maar feller en hij blijft zich dan verzetten. (maakt niet uit hoe lang we dit proberen)
En het is niet speels bijten ofzo het is soms ook gewoon tot bloedens aan toe.
Het is verder een redelijk drukke pup die veel aandacht vraagt. Die we hem niet altijd kunnen geven natuurlijk.
Wel heel leergierig en kan dingen vrij snel. Behalve het bijten/aanvallen en die snuit optrekken dat is iets wat hij vanaf het begin al doet
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

okee, nee dan werkt het idd niet nee, maar ja.. je zomaar in je armen en benen laten bijten is ook weer zo wat.. lastig..
Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus

Zeker lastig!
Daarom dacht ik probeer het nog op het forum of zij misschien adviezen hebben.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik denk niet dat castreren dit gaat oplossen, ik zou dringend opzoek gaan naar een goede gedragsdeskundige die 1 op 1 komt meekijken en je adviezen en handvatten kan geven.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Ik zou de wandelingen ook langer maken naar een uur oid. Dat kan al wel. Meer zijn energie kwijt.

Diezel deed ook bijten. Tot het baasje hem een flinke tik onder zijn kin had gegeven. Toen was het over. Hij beet op zijn eigen tong. Ik ben er niet zo van, maar het heeft wel geholpen. Maar een goede GT is ook niet onverstandig. Dit gedrag gaat namelijk escaleren ben ik bang voor.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Romke »

Is de GT bij jullie thuis geweest?
Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus

Corretje, langere wandelingen wil ik ivm die gewrichten nog niet. En we denken zelf dat dit niet werkt. Het is ook niet een ontzettende wandelaar. Ben vaak de hele weg al bezig met dingen te verzinnen om hem goed mee te laten lopen. Niet elke keer hoor..

Romke, gt vond het niet nodig om thuis te komen. Omdat hij hezelfde gedrag ook op de cursus vertoonde. Ik had het graag anders gezien. Dus we gaan inderdaad nu kijken voor iemand anders.

Heb hem deze week nog consequenter aan gepakt en lijk wat verbetering te zien. Bijten blijft gewoon wegzetten. En blaffen hadden we een tip van de trainsters gekregen om een pot met knikkers./spijkers te laten vallen. Dit hielp redelijk. En zodra hij stil is de hemel in prijzen.
Ik heb hem deze week ook lekker veel laten spelen samen met andere honden dus wie weet helpt dit ook.
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Lekker spelen met andere honden, kan schadelijker zijn dan wat langer aan de lijn lopen.....

Ik zou een goede GT vragen om thuis mee te komen kijken.
Het gaat niet alleen om kijken naar het gedrag, het gaat verder.
Wanneer heeft hij bepaald gedrag, hoe is de situatie in huis, wat zijn eventuele prikkels in huis, wat doen jullie wel/niet.
Het is veel breder, dan even zien dat er op de cursus hetzelfde gedrag is als in huis.

Was het wel een echte GT?
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Romke schreef: Lekker spelen met andere honden, kan schadelijker zijn dan wat langer aan de lijn lopen.....

Ik zou een goede GT vragen om thuis mee te komen kijken.
Het gaat niet alleen om kijken naar het gedrag, het gaat verder.
Wanneer heeft hij bepaald gedrag, hoe is de situatie in huis, wat zijn eventuele prikkels in huis, wat doen jullie wel/niet.
Het is veel breder, dan even zien dat er op de cursus hetzelfde gedrag is als in huis.

Was het wel een echte GT?
volgens mij is gedragstherapeut een vrij beroep, dus als ik morgen een gedragstherapiepraktijk wil beginnen mag dat gewoon. Er is wel een branchevereniging geloof ik, zie hier bijv. http://www.honden-gedragstherapie.nl/
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

sbientje schreef: volgens mij is gedragstherapeut een vrij beroep, dus als ik morgen een gedragstherapiepraktijk wil beginnen mag dat gewoon. Er is wel een branchevereniging geloof ik, zie hier bijv. http://www.honden-gedragstherapie.nl/
Helaas een vrij beroep, zoals veel van die 'hulpberoepen'

Had het wat beter kunnen omschrijven....
Ik bedoel iemand die echt veel werkt met gedragsproblemen, daar ook ruime ervaring in heeft.
En niet iemand die bij een KC werkt, en 'denkt' dan ook verstand van gedrag te hebben.

Maar het is moeilijk het kaf van het koren te scheiden, je moet echt ervaring erin op doen en weten waar je op moet letten.
Maar zeggen dat thuis komen niet nodig is omdat het gedrag op de cursus hetzelfde is, dat vind ik niet hoopgevend
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Wat een slechte GT, sorry, moest ik even kwijt. :oops:
Een GT komt wanneer je hun vragenformulier hebt ingevuld aan huis om de situatie thuis onder de loep te nemen.
Gedrag tijdens cursus en gedrag in de thuissituatie zijn twee verschillende contexten.

Kijk eens bij Alpha voor een goede GT, die met jullie aan de slag gaat. Succes!
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Volgens mij hebben jullie een serieus rangordeprobleem. Dit is geen puppybijten meer.

Ik zou een goede gedragstherapeut in schakelen die iig ook bij je thuis komt.

http://www.honden-gedragstherapie.nl/
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus

De vorige GT was wel een echt GT.
Net via die site gekeken. En er is er geen een in de buurt bij ons.
Ik heb wel deze gevonden? http://www.dehonddebaas.nl/
Jullie hebben er meer verstand van waarschijnlijk zouden jullie er eens naar willen kijken?

Zijn dit soort "problemen" wel goed op te lossen? Want het is echt niet leuk om zo'n hond in huis te hebben als je je hier totaal iets anders van had voorgesteld. (had het niet makkelijk verwacht hoor maar dit absoluut niet)
Tevens zit ik thuis met een ontzettende depressie al sinds hij hier is. Dus heb het idee dat het hier ook grotendeels mee te maken heeft.
Plaats reactie