Naast de fiets... maar hoe terug?
- Carlijn
- Middelgrote hondenneus

Naast de fiets... maar hoe terug?
Naast de fiets rennen gaat prima met mijn hond zolang we maar op de heenweg zijn... Is dat erg ??? Nee ... maar wel jammer.
Op de terugweg rent ze echt zo langzaam als een slak.... en dat is voor mij niet leuk... (voor haar trouwens ook niet?!)
Zodra ze door heeft, dat we richting huis gaan,neemt haar motivatie en tempo af. Een slimme tante dus....
Het is dan ook niet een echt probleem maar wel jammer. Ik weet zeker dat ze niet moe is of zo... wat oh wee als je iets interessant tegenkomt dan....
De uitdaging is weg....
Misschien heeft iemand een goed idee...hoe kan ik haar ook op de terugweg uitdagen naast de fiets.???
gr Carlijn
Op de terugweg rent ze echt zo langzaam als een slak.... en dat is voor mij niet leuk... (voor haar trouwens ook niet?!)
Zodra ze door heeft, dat we richting huis gaan,neemt haar motivatie en tempo af. Een slimme tante dus....
Het is dan ook niet een echt probleem maar wel jammer. Ik weet zeker dat ze niet moe is of zo... wat oh wee als je iets interessant tegenkomt dan....
De uitdaging is weg....
Misschien heeft iemand een goed idee...hoe kan ik haar ook op de terugweg uitdagen naast de fiets.???
gr Carlijn
-
Brownie
- Kleine hondenneus

Re: Naast de fiets... maar hoe terug?
Een route nemen die ze niet kent en op die manier een rondje fietsen? Klinkt heel dom, maar wellicht kun je haar zo 'foppen' en dan heel positief bekrachtigen?
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!
-
Nancy
- Middelgrote hondenneus

Hier hetzelfde, zeker aan het einde van de straat. Dat ik net niet omval zeg maar...
Ik probeer hem te motiveren met een blije stem (wat ik normaal nooit zou doen, want daar wordt hij echt hyper van) en dan wil hij nog wel eens terug naar draf gaan.
Maar volgens mij wil hij gewoon niet naar huis
Ik probeer hem te motiveren met een blije stem (wat ik normaal nooit zou doen, want daar wordt hij echt hyper van) en dan wil hij nog wel eens terug naar draf gaan.
Maar volgens mij wil hij gewoon niet naar huis
- Carlijn
- Middelgrote hondenneus

Ja..hihihi ....het lijkt op elkaar... maar met alleen n hoog blij stemmetje kom ik niet sneller vooruit...
-
Bowie
- Speurneus

Net als in tekenfilms, een hengeltje maken met een stok en touw en dan lekkers voor de neus laten bungelen. 
- Milou
- Grote hondenneus

Na het fietsen altijd een super beloning thuis. Dat kan natuurlijk iets heel simpels zijn, maar wel een motivatie om na het fietsen ook weer naat huis te gaan.

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Fietsen jullie allemaal weer terug tot huis dan ?
Ik laat de honden altijd eerst goed in-/warmlopen zonder fiets, en op de terugweg stop ik ook een stuk voor huis om zo verder terug naar huis te lopen (dus niet meer fietsen) zodat de hond lekker kan uitlopen ...
Als ik jullie verhalen lees lijkt het erop dat jullie vanaf en tot huis fietsen ?
Ik laat de honden altijd eerst goed in-/warmlopen zonder fiets, en op de terugweg stop ik ook een stuk voor huis om zo verder terug naar huis te lopen (dus niet meer fietsen) zodat de hond lekker kan uitlopen ...
Als ik jullie verhalen lees lijkt het erop dat jullie vanaf en tot huis fietsen ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
- Carlijn
- Middelgrote hondenneus

als ze zo langzaam rennen is dat niet echt meer nodig Kay....hihihihi
ik vind het stok-touw -lekkers idee echt geweldig Bowie... zie mezelf al zo door de staart heen fietsen hihihihihi.
Bedankt voor de super tips.... het belonen bij thuis lijkt me wel wat Milou .
Het leukste spel is haar speelei.. Als ik die nou constant invoer bij thuiskomst zodat het feestje daarna pas afloopt.... misschien is ze dan wat meer gemotiveerd is.
Thanks!!!
ik vind het stok-touw -lekkers idee echt geweldig Bowie... zie mezelf al zo door de staart heen fietsen hihihihihi.
Bedankt voor de super tips.... het belonen bij thuis lijkt me wel wat Milou .
Het leukste spel is haar speelei.. Als ik die nou constant invoer bij thuiskomst zodat het feestje daarna pas afloopt.... misschien is ze dan wat meer gemotiveerd is.
Thanks!!!