bang ...

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
kristies
Speurneus
Speurneus

bang ...

Ongelezen bericht door kristies »

Ok het was al geen held, maar na het bijtincident van 2 weken geleden is helemaal mis :(
HIj is zooo bang als we andere honden tegen komen. Zeker als hij ze niet kent.

Ik ben ook wat alerter moet ik toegeven, maar alleen bij de grotere ( vechtrassen ) die zijn we nog amper tegen gekomen
HIj is echt voor ieder hondje groot of klein bang.
Het volgende gebeurd..
We wandelen en er komt een hond ons tegemoet. Zijn staart gaat tussen zijn poten hij komt naast me lopen en gaat me aan lopen kijken. Ik geef hem dan maar het commando " volg" want dat lijkt hem dan iets zekerheid te geven. Maar als de andere hond probeert naar hem toe te komen of blaft of gromt of wat ook gaat hij echt idioot lopen doen. Probeert weg te rennen.. oren plat staart tussen zijn benen en borstelen... :(

Bij bekende ( labradors ) niet dan is hij wel onderdaniger dan anders nog ( gaat onmiddelijk op zijn rug dus van spelen komt niet veel )

TIPS ??
Nu moet ik zeggen dat we alleen nog aan de lijn gelopen hebben omdat zijn wondje nog niet dicht was en ik wil voorkomen dat hij in vieze sloten springt ofzo.. dit weekeinde willen we weer eens naar het bos kan hij weer eens lekker los. Misschien dat dat ook anders is voor hem
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: bang ...

Ongelezen bericht door Kay »

Ik zou persoonlijk stabiele honden zoeken om Chester weer wat meer vertrouwen te geven.
Honden waarvan je weet dat ze Chester negeren, en Chester zelf de mogelijkheid geven om contact te maken
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
kristies
Speurneus
Speurneus

ja zoiets zat ik ook al te denken ja..
dan los of aan de lijn ?

We gaan vanmiddag eens kijken hoe het los gaat.. misschien is dat wel anders voor hem
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

Succeservaringen creeeren.... jij bepaalt met wie hij speelt....
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Josje123 »

Ben erg benieuwd hoe het gaat vandaag met Chester!
Ik denk dat het positief kan zijn als hij los loopt, dat merk ik aan Nova ook, dan kunnen ze honden toch anders benaderen dan dat ze aangelijnd zijn.
Hopelijk krijgt hij steeds meer zelfvertrouwen, en gaat de angst weg!
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding
kristies
Speurneus
Speurneus

We gaan straks lekker naar de galderse meren. Airkong mee als afleiding. Dan kijkt hij meestal niet om naar andere honden dus is hij er hopelijk ook niet bang voor.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ik zou het op een afgesloten terrein doen en dan los, waarom ?
Omdat Chester dan niet weg kan rennen als hij bang is (met de kans dat je hem kwijt ben als hij in paniek schiet) en je houdt het overzichtelijk of er geen "vreemde" honden om de hoek kunnen komen die Chester op zouden kunnen jagen.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

kristies
Speurneus
Speurneus

Dank voor de tip. Gelukkig tot nu toe als hij bang is rent hij naar ons en kruipt hij achter me hij zou volgens mij het liefste in mijn nek kruipen al shij zo bang is ...
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Wat naar dat die ervaring/aanvaring van 2 weken geleden zo'n impact op je vriendje blijkt te hebben, naast de lichamelijke schade.
kristies
Speurneus
Speurneus

poeeheee het ging best goed.
Aan het begin negeerde hij alle honden die we tegen kwamen en was hij gefixeerd op zijn airkong.
Deze na een tijdje weg gedaan. Toen kwamen we een labje tegen. Die snuffelde aan hem. Hij bleef staan. Ging niet op de speeluitnodiging in en liep naar ons maar niet angstig leek het. Wel wat borstelen

Een stuk verder kwamen we een duitse staander tegen en daar liep hij zelf op af om te snuffelen.. heel kort en gauw weer verder rennen maar goed het begin is er.
Vooral blaffen reageert hij erg op. En verder negeert hij gewoon alle hondjes.
Hij doet ook geen pogingen meer balletjes e.d. af te pakken dat scheelt dan weer..

Maar het viel me niet tegen.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Wat fijn dat de 1e stap goed is gegaan !!!

En als jij zelf weer wat meer vertrouwen hebt/krijgt in dit soort situaties dan zal Chester dat ook voelen en overnemen!
Ga kneiterhard duimen dat jullie voorlopig alleen even sociale honden tegenkomen waar hij niet van onder de indruk is, zodat zijn vertrouwen weer kan groeien

En uhhhh, nu lekker genieten van dit moment 8)

kristies
Speurneus
Speurneus

ik heb ook een stap gezet, want we kwamen toevallig een stafford tegen. Wes heeft Chester afgeleid met zijn airkong en ik ben naar de baas gegaan en gevraagd of zijn hond aaibaar was.. dat was hij zei hij. Gevraagd of het OK was dat ik even contact maakte gezien recent erg slechte ervaringen met dit ras. Vond hij prima. Dus op mijn hurken voor het beestje ( was nog niet volwassen dat scheelde wel ) en hem laten snuffelen en even onder zijn kinnetje gekriebeld. Dat is ook wel goed voor mij haha
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Dit was een positieve ervaring vanmiddag voor Chester. Dat is alleen maar goed. Ik merk dat de schrik bij jouw er ook goed in zit. En dat merkt Chester ook. Heel goed van je om ook de stafford te aaien. Zo zie je dat er ook gelukkig nog goede en lieve stafford zijn. Goed voor jouw zelfvertrouwen en je brengt dat ook weer over op Chester.

Maar ik zou met dat soort honden toch wel alert blijven. Maar laat Chester niet merken dat je bang bent voor een andere hond. Want dat breng je ook op hem over. Suc6 met het oefenen en trainen ermee.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Josje123 »

Goede wandeling geweest voor Chester :klasse:
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Wat goed dat jullie weer positieve ervaringen aan het opdoen zijn!

Keo heeft die angst voor 1 bepaalde hond die we ooit tegenkomen. Hij heeft er nooit een vervelende aanvaring mee gehad, nog nooit contact, want die hond doet wel lelijk tegen Keo. Weet zeker dat hij keihard weg zou rennen als hij los zou zijn. Zo zielig...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Plaats reactie