loopsheid labrador

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
frankenzuurluna2014

loopsheid labrador

Ongelezen bericht door frankenzuurluna2014 »

Hoi labrador liefhebbers ,

even een paar vraagjes over bovenstaand onderwerp.
onze luna is nu dik 9 maanden , en is op het moment onhandelbaar (puberteit ?).
maar de laatste tijd heeft ze ook niet echt zin in eten en alleen met foefjes krijgen we haar zover dat ze haar etensbak leeg eet.
ook tijdens het wandelen is het alleen maar snuffelen en is ze heel erg gefixeerd op andere honden.
als we net thuis zijn na een fikse wandeling wil ze eigenlijk gelijk al weer naar buiten.
in huis begint ze dan te piepen en geeft zo aan dat ze weer naar buiten wil.

is dit allemaal een aanwijzing dat ze loops begint te worden ?

Kan wel de hele dag met haar naar buiten maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
graag jullie reacties.

groet ronn
*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: loopsheid labrador

Ongelezen bericht door *Remy* »

Eerlijk gezegd, geloof ik niet zo in onhandelbaar gedrag agv pubertijd. Natuurlijk kan de ene hond meer last hebben van hormonen dan de andere, maar het is de eigenaar die het uit de hand laat lopen door geen duidelijke grenzen aan te geven. Luna weet dat wanneer ze moeilijk eet het eten lekkerder gemaakt wordt en ze extra aandacht krijgt, dus gaat ze door met moeilijk eten. Ze weet ook dat ze buiten op iedereen kan en mag letten m.u.v. op de baas (die let nl wel op haar = precies de omgekeerde wereld). Eenmaal thuis weet ze dat wanneer ze gaat piepen ze opnieuw aandacht krijgt (ze mag weer naar buiten). Los van of ze binnenkort loops moet worden, zou ik haar duidelijke signalen geven om haar gedrag te veranderen (zal ze zelf ook prettig vinden, vermoed ik). Je hebt vele opties. Ik zou haar eten mee op pad nemen en haar laten werken voor haar eten tijdens de wandeling. Laat haar bezig zijn met jullie ipv met haar omgeving; laat haar brokjes zoeken (eerst netjes zitten en naar jullie kijken hoe jullie de brokjes in het hoge gras gooien en pas wanneer jullie toestemming geven mag ze gaan zoeken), doe oefeningen met haar (stukjes volgen, even zitten, blijven en bijkomen waarbij ze de hele tijd op jullie let en ze als beloning weer wat eten krijgt). Snuffelen zou ik haar niet laten doen en naar andere honden gaan pas wanneer ze andere honden kan negeren (1e aandacht voor jullie in elke situatie). Wanneer ze lekker gewerkt heeft buiten en zowel lichamelijk als geestelijk moe thuis komt is de kans al kleiner dat ze direct weer begint te piepen, echter, dit kan al een gewoonte zijn geworden en dan zou ik haar gepiep negeren. Jullie bepalen wanneer ze naar buiten gaat en niet Luna (mijn mening).
Plaats reactie