Blaffen als hij iets hoort boven

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Lab2
Snuffelneus
Snuffelneus

Blaffen als hij iets hoort boven

Ongelezen bericht door Lab2 »

ik heb een vraag, of eigenlijk een probleempje
onze Diesel is nu 17 weken en hij doet het erg goed,
heeft al aardig wat geleerd, maar 1 ding blijft
hij gaat al vanaf het begin in de bench en dat gaat prima ook kan ik overdag al 6 uur achter elkaar weg.
en als we thuis zijn gaat hij ook af en toe een tijdje in de bench zonder problemen
wel hebben wel nog een hond rondlopen en die loopt los in de kamer maar ook dit is geen probleem.
mijn man gaat smorgens om 05.00 uur naar zijn werk en laat diesel nog even kort uit
maar vervolgens zodra 1 van de kinderen wakker word of naar de wc gaat boven, of dit nou 05.30 is of 06.30
dan gaat hij meteen blaffen en piepen. en blijft blaffen en piepen. laatst heb ik 45 minuten gewacht en toen was hij heel even stil toen ging de volgende naar de wc... en begint het weer opnieuw met blaffen enz enz
wat kan ik hieraan doen?

ik ben al eens na een tijdje na beneden gegaan en dan loop ik bewust eerst de andere kant op want kom natuurlijk niet op het geluid af.
maar ook dit helpt niet als hij stil is doe ik het deurtje open en hij hoeft verder niet te plassen ofzo

wat kan ik nog meer proberen??
dit blaffen kan echt niet.. hij blaft iedereen wakker, ook de buren haha
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: Blaffen als hij iets hoort boven

Ongelezen bericht door corretje »

Diezel heeft er ook een handje van. Zeker als zijn baasje om 7 uur moet werken en ik 's morgens vrij ben. Dan gaat hij ook piepen en zacht blaffen/keffen. Tenzij de baas hem eten heeft gegeven, dan niet. Maar hij hoort mij dan niet.... Misschien een idee dat je man hem al een beetje eten geeft??
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Lab2
Snuffelneus
Snuffelneus

hij kan haast geen honger hebben dan al, want ik geef hem nooit direct eten als we wakker worden. eerst altijd rustig eten met de kinderen en een uur later ongeveer zijn de hondjes aan de beurt.
maar als het werkt is altijd proberen waard natuurlijk
Lab2
Snuffelneus
Snuffelneus

niemand verder tips om hieraf te komen?
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Lab2 schreef: niemand verder tips om hieraf te komen?
Zou het zo gauw niet weten hoe je van het geblaf af kan komen ( herken het zelf niet van mijn honden ) maar je zou kunnen proberen dat je man hem niet meer om 5 uur uit laat maar dat je hem uitlaat zodra jezelf wakker wordt.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Ik herken het heel erg, maar heb er geen oplossing voor gevonden.
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=83222 2de alinea.
Op het moment ligt Youp 's nachts niet meer in de bench en nou vind hij het geen probleem om wat langer alleen te blijven in de ochtend.
Ik denk dat het bij hem dus piepen uit verveling was. Hij werd wakker door ons of hoorde ons terwijl hij al wakker was en wilde waarschijnlijk gewoon uit de bench, hij had er dan ook al de hele nacht in gelegen. Ik snap het wel, maar het was knap irritant.
Jammer dat ik je niet verder kan helpen.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
Lab2
Snuffelneus
Snuffelneus

dit weekend gaat het super, gister rond 07.15 uur wakker en blafte zachtjes 1 keer, dat is vroeg in het weekend haha, maar het is een pup dus dat geeft verder niet, we zijn er toen uitgegaan en hij moest toen plassen, niet heel nodig nog maar deed wel wat in de tuin.
maar voor 07.15 uur niks laten horen, en vanmorgen was het 07.45 uur dus ook super netjes, kijk dat zijn fijne tijden. dus hopen dat hij dit morgen ook doorzet.
ja zat ik ook aan te denken dat mijn man hem gewoon in de bench moet laten en dan afwachten, dit hebben we 1 keer gedaan maar toen ging hij om half 6 non stop blaffen. hij doet niks om 05.00 uur in de tuin dus misschien toch weer negeren en laten liggen in de bench.
onze andere hond heeft hier ook nooit last van gehad, dus we kennen het ook niet.... maar het is wel errug lastig inderdaad
Plaats reactie