Alleen we twijfelen nog heel erg tussen een mannetje of vrouwtje. Een vrouwtje wordt natuurlijk loops en dat lijkt me erg vervelend met bijvoorbeeld loslopen. Steriliseren is een stuk duurder dan castreren zag ik op de website van een dierenarts. Maar een mannetje wordt denk ik een stuk groter dan een vrouwtje toch? Zijn er nog meer voor-/nadelen aan een mannetje of vrouwtje?
De mensen die een mannetje hebben, hebben jullie deze ook laten castreren, en waarom wel/niet?
Wij zaten er over na te denken om de hond pas aan te schaffen als we zomervakantie hebben, zodat we 3 weken helemaal de tijd hebben voor de pup. Alleen nu twijfel ik omdat we na die 3 weken natuurlijk niet non-stop thuis zijn voor de hond en misschien is hij daar dan wel al aan gewend..
We weten ook nog niet waar we de hond willen kopen, bij een fokker of gewoon particulier bij iemand die een nestje heeft. Zijn er goede fokkers in Overijssel/Drenthe?
Hebben jullie misschien nog wat tips voor mij, dingen waar we bijvoorbeeld goed over moeten nadenken voordat we de hond aanschaffen?

Bo -> 16/02/2015