Het is al een hele tijd geleden dat ik actief ben geweest op het forum, ik weet ook niet of er nog mensen actief zijn die Noah "kennen" maar ik wilde toch graag iets kwijt.
Ik maak me een beetje zorgen om mijn mannetje...
Sinds 7 maanden ongeveer zit Noah aan de trocoxil, het ging daarvoor niet zo goed met hem. Vorig jaar kregen we te horen dat hij misschien nog drie jaar mee zou kunnen, maar dat het ook binnen een jaar klaar kon zijn. Gelukkig reageert hij erg goed op de medicatie en kan hij weer aardig goed bewegen. Noah is bijna 6 jaar en heeft erge artrose aan zijn voorpoten door ED op jonge leeftijd, ook heeft hij een zwakke achterkant. Vandaar dus de medicatie. We zijn toen ook gestart met hydrotherapie, dat heeft hem erg goed gedaan en hij is daardoor ook nog meer afgevallen. Noah heeft bijna heel zijn leven op vers gestaan maar omdat het echt niet zo goed ging zijn we toen over gestapt op hills jd (laatste redmiddel) Daar deed hij het heel slecht op, zijn vacht werd slecht en hij ging stinken. Bovendien liep hij er niet beter op. Wel bleef hij beter op gewicht en had hij minder honger. Omdat het voor Noah heel belangrijk is om mooi op gewicht te blijven, zijn we wel brokjes blijven geven. Wel een stuk minder voer dan voorheen iom de DA. Hij krijgt nu Orijen vis. Al met al is Noah een paar kilo afgevallen (hij weegt nu 37 kilo) Maar nou het volgende, ik plaatst dit inmiddels bij gedrag

Noah is een hond die echt altijd honger heeft, ook toen hij nog meer eten kreeg. Hij heeft ook altijd al van straat gegeten, poep, stokjes ed. Toch was hij ook altijd kieskeurig en was het nog wel in de hand te houden. Maar sinds dit traject is het niet leuk meer

Elk dingetje pakt hij van straat, ook aan de lijn. Wat ik ook probeer, hij is geobsedeerd door eten lijkt wel. Thuis eet hij op commando, stopt tussendoor als ik het zeg. Hij weet donders goed hoe het moet! Maar hij heeft gewoon honger. Daardoor is hij denk ik ook gestrest. Ik kan het me ook goed voorstellen want hij zal mij ook wel aanvoelen, het wandelen is namelijk gewoon niet leuk meer. Ik laat hem al niet meer los omdat ik bang ben dat hij iets verkeerd opeet. Laatst weer een keer geprobeerd en ik vond het wandelen heerlijk hoor. Maar thuis heeft hij een paar uur daarna een aantal keer alle poep weer uitgespuugd, ook op het kleed. Hij word er namelijk ook echt niet lekker van. Ik mis de lekkere wandelingen met mijn maatje, dat is waar we altijd zo van genieten samen. Ik zie en voel dat hij niet lekker in zijn vel zit en dat vind ik heel moeilijk. Gisteren dacht ik, dan maar een dikkere hond die wel gelukkig is. Weg met die brokken en hup meer voeren want dit is niks. Buiten het feit om dat hij honger heeft, denk ik dat het ook een gewoonte word voor hem op deze manier. We zijn pas verhuist en wonen nu naast het bos, heerlijk zou je denken. Maar er lopen ook heel veel honden, dus meer om te vreten onderweg. Het gedrag is hier dus ook erger geworden. Zijn vacht is bovendien ook al heel lang slecht en zijn huis heel schilferig. Iemand tips? Ik weet het even niet meer

Noah
Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...