Fokken met foxred met lichte vorm van hd

Stel jezelf en je labrador voor. Of je labje die je op korte termijn wilt aanschaffen.
Mrooderkerk

Fokken met foxred met lichte vorm van hd

Ongelezen berichtdoor Mrooderkerk » 08/08/18 21:18

Wij hebben een prachtige fox red reu van ca. 5 jaar oud. We wilden hem laten inschrijven in het officiele register, maar hij blijkt een hele lichte vorm van HD te hebben, waarschijnlijk niet aangeboren. Daarom hebben we ook de andere testen zoals oogspiegelen etc nietmeer gedaan. Hij heeft een pracht stamboom, komt uit Engeland ( stamboomnaam: Jennamin's rosso the great). Toch zouden we, gezien zijn uiterlijk maar vooral zijn innerlijk, graag iemand de gelegenheid willen geven een nestje van hem te hebben, met als tegenprestatie dat, als daar een foxred pup uit komt, wij eerste keus hebben, uiteraard zonder betaling.
Als er belangstelling is hoor ik het graag op: 0654651381

Knutselsmurf
Technisch beheer
Technisch beheer
Contacteer:

Re: Fokken met foxred met lichte vorm van hd

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 09/08/18 11:58

:welkom3:

Ik heb je toegevoegd als lid dus nu kan je in het hele forum posten ;)

Veel plezier op ons gezellige forum!

Stel je vraag ook elders op het forum: dit topic sluit over een aantal dagen.
Overigens is dit forum niet de juiste plek om een aanzoek voor je reu te doen. Zoek het meer in de officiële fokkerij. Laat je begeleiden door een ervaren iemand. Maar bovenal vraag ik af, waarom je wilt gaan fokken met een hond met HD-C, terwijl er zoveel gezonde dekreuen rondlopen. Wat kan dit toevoegen?
Afbeelding Al smurfende, leert men!

Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Re: Fokken met foxred met lichte vorm van hd

Ongelezen berichtdoor Romke » 10/08/18 19:22

Fokken op innerlijke kenmerken....
Tsja... het innerlijk is heel belangrijk, maar de gezondheid moet ALTIJD op nummer 1 staan.
Het feit dat je je hond al niet officieel aanmeld en de verdere gezondheidsonderzoeken maar laat zitten zegt al genoeg.
Misschien heeft hij nog wel meer erfelijke afwijkingen.

Wie baseert waarop dat het waarschijnlijk niet aangeboren is?

Ik snap dat je gek bent met je hond en er graag een pup van zou willen hebben.
Maar doe het alsjeblieft niet, niet voor jezelf en niet voor toekomstige pup eigenaren.

Terug naar “Voorstellen”