Oeps!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Speedy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 2
Lid geworden op: 30/07/17 21:35

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Speedy » 31/07/17 13:14

Ik ben juist nieuw op het forum en lees met veel enthousiasme alle onderwerpen

Hier in Belgie is het ook niet mogelijk om de hond los te laten. We hebben een paar hondenweiden in de buurt maar gewoon vrij laten lopen mag niet. Ik doe het ook wel in een rustig stuk bos waar je niemand tegenkomt, tenzij met een hond en hetzelfde gedacht. Dwz de honden kunnen dan met elkaar effe goed ravotten.

Het is ook een deel van de opvoeding, leren luisteren en vertrouwen hebben tussen hond en baasje!
Als je ze blij ziet wegrennen en weer terug komen als ik fluit smelt je hart toch!

Maar nooit los als er iemand in de buurt is, ik wil zelf ook niet besprongen worden door andere honden.

Zelda
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 05/07/17 20:52

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Zelda » 31/07/17 20:16

Ik loop met mijn andere hond expres in gebieden waar een aanlijnplicht is omdat hij echt niet meer los kan lopen. En dan kom ik dus allemaal mensen tegen waarvan de hond losloopt, dat irriteert mij dan echt mateloos. Mijn hond is volledig verpest door drie loslopende herders terwijl hij vast zat. De eigenaresse in kwestie maar roepen en die honden kwamen dus niet en stonden in een kring om mijn hondje heen. Beest kon geen kant op omdat hij aan de lijn zat met als gevolg een getraumatiseerde hond en een knauw in mijn hand omdat ik een paar van die herders weg duwde. En dan zo'n stomme opmerking die je zoooo vaak hoort "doen ze anders nooit hoor". Dat interesseert me geen fluit. :evil:

Laatst ook nog, mijn hondje aan de lijn, komt daar ineens een enorme grijze Bull Mastiff aan gerend en die duikt ineens achter mijn hond op. Gevolg: een hond die vier meter de lucht in springt, volledig door het lint gaat en een eigenaar die zegt: "hij doet niks hoor!". "Zal best meneer, maar die van mij wel en daarom zit ie aan de lijn in dit aanlijngebied. Ik stel het dus zeer op prijs als u voortaan uw hond vast houdt en zeker als u die van mij al heeft gezien voordat hij u en uw hond in de gaten heeft. Mijn hond is een angstbijter en als hij bijt en uw hond bijt terug, heb ik geen hond meer, als u begrijpt wat ik bedoel." Sindsdien lijnt deze meneer zijn hond aan als hij ons in het vizier heeft of hij loopt de andere kant op. :klasse:

Met andere woorden, ik zou het toch wel erg fijn vinden als mensen zich aan het aanlijngebod houden. Ik ga niet voor niks alleen naar die gebieden toe met mijn traumahondje.
:blondkopje: Zelda (Oralee of Wundering Heights) 12 mei 2017
:blondkopje: Boy 24 mei 1991 - 31 maart 2005


Terug naar “Belevenissen”