Fenna eendje gegrepen!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Fenna eendje gegrepen!!

Ongelezen berichtdoor psh74 » 13/05/17 08:13

Hoi allemaal!

Gisteravond heeft fenna( 2 jaar) tijdens het uitlaten een levend jonge eend/gans te pakken gekregen! En vervolgens opgegeten! :evil: :cry: :shock:
Dit heb ik echt met haar nog nooit meegemaakt ze liep gewoon bij ons...ineens trekt ze een sprintje... we hadden het groepje beesten zelf nog niet eens gezien!
Ze pakt het beestje....En wat wij ook probeerde ze liet niet los....liep van ons weg....En at het beestje op!!
Heb haar toen ze weer bij me was op haar falie gegeven en aangelijnd natuurlijk!
Wat kan ik nu het beste doen?? Behalve haar voorlopig niet meer los te laten....is dit eruit te trainen??
Ik ben gewoon geschokt onze lieve blije ei....Een killer!
Gedrag van fenna is mij echt een raadsel. ...Ze loopt normaal er gewoon langs zonder dat ze ernaar taalt. ..vandaar ook mijn verbazing!
Ik hoor graag wat van jullie.....!!
Ben eerlijk ik hoef geen verwijten...Ik vind het zelf al rot genoeg....

Groetjes Patricia

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Fenna eendje gegrepen!!

Ongelezen berichtdoor Romke » 13/05/17 18:51

Och jeetje, dat is schrikken :(
Naar om dat te zien

Ik zou deze cursus gaan doen: http://alerthondentraining.nl/artikel-h ... ond-jaagt/
Weet niet of ze er weer eentje gepland heeft

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Fenna eendje gegrepen!!

Ongelezen berichtdoor Elly H » 15/05/17 17:55

Ik vind het vooral vreemd dat Fenna nu ineens, nu ze al twee jaar is, zoiets doet.
Aangezien er helaas nog geen reacties komen van eigenaren die hetzelfde hebben meegemaakt, zou ik voor ik een cursus jachttraining ging doen, eerst op zoek gaan naar een gedragstherapeut voor honden.
Wie weet is er wel iets wat haar heeft getrickerd en kan je door goed op haar te letten voorkomen dat het nog een keer gebeurd. Jachttraining is sowieso leuk om te doen, dus dat kan altijd nog.
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Fenna eendje gegrepen!!

Ongelezen berichtdoor Romke » 15/05/17 18:05

Elly H schreef:Ik vind het vooral vreemd dat Fenna nu ineens, nu ze al twee jaar is, zoiets doet.
Aangezien er helaas nog geen reacties komen van eigenaren die hetzelfde hebben meegemaakt, zou ik voor ik een cursus jachttraining ging doen, eerst op zoek gaan naar een gedragstherapeut voor honden.
Wie weet is er wel iets wat haar heeft getrickerd en kan je door goed op haar te letten voorkomen dat het nog een keer gebeurd. Jachttraining is sowieso leuk om te doen, dus dat kan altijd nog.


Is dit een reactie op mijn bericht?
Want dan moet je iets beter lezen.
Dit is beslist geen jachttraining, en word gegeven door een GT

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Fenna eendje gegrepen!!

Ongelezen berichtdoor Elly H » 15/05/17 18:12

Romke schreef:
Elly H schreef:Ik vind het vooral vreemd dat Fenna nu ineens, nu ze al twee jaar is, zoiets doet.
Aangezien er helaas nog geen reacties komen van eigenaren die hetzelfde hebben meegemaakt, zou ik voor ik een cursus jachttraining ging doen, eerst op zoek gaan naar een gedragstherapeut voor honden.
Wie weet is er wel iets wat haar heeft getrickerd en kan je door goed op haar te letten voorkomen dat het nog een keer gebeurd. Jachttraining is sowieso leuk om te doen, dus dat kan altijd nog.


Is dit een reactie op mijn bericht?
Want dan moet je iets beter lezen.
Dit is beslist geen jachttraining, en word gegeven door een GT


Ja, dit was een reactie op jouw bericht en je hebt gelijk, ik had het niet goed gelezen. Sorry! Nu wel. :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017


Terug naar “Belevenissen”