Loslopen

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 10/02/13 17:38

roelien schreef:Wij moesten het met spelen, met een blikje kattenvoer doen.
Voor je de hond vrij laat even laten ruiken, vrij laten en dan af en toe laten komen.

Mijn hond is, met andere honden erbij, nog nooit zo snel gekomen.


Maar als je hond dan bij je kwam, kreeg hij dan wat kattenvoer? Want zodra ze door hebben dan ze alleen maar mogen ruiken is de lol er ook snel af toch?
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 15/02/13 14:01

Net weer samen met Bob gewandeld in de polders en op advies van Roef heb ik brie meegenomen. En dat werkte super goed! :D Alle keren dat er 'hier' riepen kwam hij aangesjeeds om zijn beloning te halen. Hopelijk blijft het zo goed gaan en dan kunnen we met hondjes gaan trainen :)
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 16/02/13 15:47

o, heel herkenbaar! Af en toe gaat het wel goed, maar vandaag ging het weer mis. Hij rende met een fietser mee die er bang was van Indy, dus hij ging steeds harder fietsen. En dus ging Indy steeds harder rennen..... Volledig uit mijn zicht, want hij ging gewoon de bocht om mee het fietspad op. En daar stond ik dan..... Weg hond! Ik kan dan riepen of fluiten wat ik wil, maar hij reageert nergens meer op.
k liep richting het fietspad en kon alleen maar hopen dat ik hem nog zou kunnen inhalen. Maar opeens kwam hij daar weer als een bezetene terugrennen!
Op dat moment heb ik hem heel vrolijk beloond en begroet, maar je begrijpt dat hij de rest van de wandeling aan de riem ging!

Ik vind het ook nog steeds erg moeilijk hoor! Blijf en hier gaat in huis prima, maar eenmaal buiten....... Ik voel me soms net de clown van het park, hihihi
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 16/02/13 22:53

HennyH schreef:Maar als je hond dan bij je kwam, kreeg hij dan wat kattenvoer? Want zodra ze door hebben dan ze alleen maar mogen ruiken is de lol er ook snel af toch?


Ja, ze mochten als ze kwamen er juist uit likken!! anders is de lol er idd snel af.
Het laten ruiken was, zodat de hond extra gemotiveerd was om te komen omdat hij weet dat je iets heel lekkers hebt.

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 26/02/13 10:12

Wat een fijne tips. Bruce luistert op het moment ook niet meer als ik op hem roep. Vervelend als Bruce los loopt en er komen mensen aan die hun hond aan de riem hebben. Ik maar roepen en tieren. Bruce staat dan als een gek rond die hond te springen. Nu met de sneeuw wat gevallen is, is het net geit aan de riem.
Ga ook maar eens met brie trainen.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 26/02/13 17:28

lijkt wel een reuentrekje als ik dit topic zo eens doorkijk :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 27/02/13 14:24

Met Spirit ben ik zijn weglopen en haantjesgedrag even helemaal zat.

Hij mag voorlopig mee aan de riem in het losloopgebied. Dat is inderdaad heel zielig voor hem maar voor mij is het nog vééél zieliger dat ik daar maar sta te roepen voor de kat zijn viool.

Ja, ik denk ook dat het een reuentrekje is. Pfff, mannen :roll: :wink:'

Ze hebben het voorjaar in het hoofd!
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 117
Lid geworden op: 02/07/12 12:19
Locatie: Peel en Maas

Ongelezen berichtdoor Lucky » 27/02/13 16:01

Devil heeft het ook nog steeds niet goed begrepen :( Tenminste als ik te laat in de gaten heb dat er iemand aan komt. Als de andere hond wat verder weg is, dan komt hij wel terug, maar als ze te dicht bij komen, dan wil het terugkomen nog niet zo goed lukken. Ook aangelijnd wil hij als er een andere hond langs komt niet netjes volgen. Ondanks het lekkers in mijn hand, die andere hond is op dat moment toch net interessanter (ook niet als ik hem het lekkers ruim op tijd voor hou) Als hij niet bij die andere hond mag, gaat hij gewoon zitten en blijft zitten. Ik heb hem wel eens mee getrokken, maar hij laat zich gewoon omvallen en "meeslepen". Het gevolg, ik voel me een beul en de tegenpartij weet niet waar ie het zoeken moet van het lachen.
Maar ik geef niet op, ik blij gewoon oefenen. Thuis en als hij alleen is gaat het namelijk wel heel goed (ik kan hem zelfs UIT een sloot houden :D ) dit heeft ook flink veel oefenen gekost, dus ik ben ervan overtuigd dat ook dit ooit gaat lukken...

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Tientje14
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 24/11/12 15:58
Locatie: Gelderland

Ongelezen berichtdoor Tientje14 » 27/02/13 16:20

sbientje schreef:lijkt wel een reuentrekje als ik dit topic zo eens doorkijk :D


Nou niet helemaal hoor, ook Fien kon er wat van. Na veel oefenen, en nog steeds hoor, lukt het nu meestal heel goed. :applaus:
Maar er helemaal op vertrouwen dat ze voor mij kiest, als er iets anders heeeeeeeeeel aantrekkelijks is, kan ik nog niet.
Maar dat zal ook wel komen.
Enne, Fientje is toch echt een meiske 8)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 27/02/13 19:00

Tip die ik gekregen heb van mn trainster: Als je 's ochtends gaat wandelen, sla dan de ochtendmaaltijd over en neem deze mee op de wandeling. Eten in een bakje doen, hier laten komen en als beloning mogen ze het eten hebben en even spelen. Ik heb zelf KVV en doe dan elke keer een klein beetje in een bakje met wat rammeltjes... even rammelen met het bakje doet nu echt wonderen..
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Ongelezen berichtdoor nicole » 28/02/13 13:43

Muiske schreef:Tip die ik gekregen heb van mn trainster: Als je 's ochtends gaat wandelen, sla dan de ochtendmaaltijd over en neem deze mee op de wandeling. Eten in een bakje doen, hier laten komen en als beloning mogen ze het eten hebben en even spelen. Ik heb zelf KVV en doe dan elke keer een klein beetje in een bakje met wat rammeltjes... even rammelen met het bakje doet nu echt wonderen..


hmm, dat is ook zeker het proberen waard!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Gebruikersavatar
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 490
Lid geworden op: 26/08/10 09:22
Locatie: Eke
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 05/03/13 07:43

HennyH schreef:Met Spirit ben ik zijn weglopen en haantjesgedrag even helemaal zat.

Hij mag voorlopig mee aan de riem in het losloopgebied. Dat is inderdaad heel zielig voor hem maar voor mij is het nog vééél zieliger dat ik daar maar sta te roepen voor de kat zijn viool.

Ja, ik denk ook dat het een reuentrekje is. Pfff, mannen :roll: :wink:'

Ze hebben het voorjaar in het hoofd!

Blijven roepen heeft geen enkele zin.
Want je leert de hond tellen, en jouw frustraties zijn op dat moment zijn voeding.
Is die hond toch baas op dat moment, want is op afstand en je kan er niet aan.
Zelfs roepen als de hond niet kijkt heeft op dat moment geen zin.

Enige oplossing:
Put on your running shoes, and grap your dog.
Geen pardon, geen medelijden, hond vast pakken, aanlijnen.
En weg naar huis, en er wordt geen enkel woord meer gezegd tegen de hond.
Totaal negeren, maar dan ook totaal.
En thuis komen, wordt er door de andere huisleden ook geen aandacht gegeven.

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 05/03/13 08:37

Bij mij werkt de katten mouse als een tierelier.
Fietsen, andere honden ik ben ineens reuze interessant geworden.
Hopelijk blijft dit zo en is het geen tijdelijke iets.

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 05/03/13 19:28

Mijn man roept meestal heel streng: Dazzle, Pippi HIERRR, HIERRRR!! Daar trekken ze zich vervolgens niks van aan.
Maar als ik op een hoge vrolijke toon roep: Daaaazzzzle, Piiippppiieeeee, Kijk eens, Kom maar, en met mijn armen wijd op mijn hurken ga zitten, komen ze als een streep naar me toe. En dan krijgen ze uiteraard een lekkertje.
Bij een pup wil het ook nog wel eens helpen om al vrolijk roepend de andere kant op te rennen of om te gaan huppelen en springen.
En inderdaad een rammeldoosje met voertjes doet vaak ook wonderen. Of een heel leuk piepdingetje uit je zak toveren.

Maar het allerbelangrijkste is toch: goed rondkijken en anticiperen. Dus probeer een lastige situatie eerder te zien dan je hond en bijtijds maatregelen te nemen. Soms is dat gewoon aanlijnen of een andere kant oplopen.

Hanneke

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 05/03/13 19:39

Ik ben nog maar anderhalf week bezig om Spirit in het park aan te lijnen zodat hij zich niet kan misdragen. De eerste dagen huilde hij als een wolf van frustratie dat hij niet naar de andere honden mocht.

Maar corrupt als labradors zijn, hij heeft inmiddels wel in de gaten dat als hij zich rustig gedraagt er een beloning volgt in de vorm van worst of kaas. Hij kijkt nog wel en piept heel zachtjes maar is een stuk relaxter.

Voor en nadat we door het park zijn geweest mag hij nu weer wel los want dat is een lang recht pad zonder verkeer en ik kan heel goed zien of er in de verte iets aankomt. Dan oefen ik steeds met hier en andere aandachtsoefeningen. Zodra hij me negeert is het inderdaad, aanlijnen en afgelopen met de pret.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit


Terug naar “Training”