lekkere hapjes voor training

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 09/09/13 21:59

Een tube smeerkaas.

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 09/09/13 22:12

Frikadel, knakworst, leverworst, gekookte worst, rodi worst, kaas.

En om op je vraag te reageren of ze wel snappen waar ze mee bezig zijn of alleen de geur achterna gaan...
Ik heb soms heel in het begin ook de hond gelokt met een snoepje, maar dit moet je snel afbouwen!
Dus aantal keren hondje achter je langs lokken met voertje. Zodra hij de beweging doorheeft lok je alleen nog met je hand (waar je dus geen voertje meer in vasthoudt) en krijgt ie het voertje pas als ie het netjes gedaan heeft. Als dat nog een stap te moeilijk is dan snapt hij of de bedoeling nog niet helemaal, of je bouwt nog even een tussenstap in. Door het voertje niet meer tussen 2 vingers te houden maar door het voertje in je dicht gevouwen hand te houden, zodat hij het voertje nog wel enigszins kan ruiken, maar niet direct in beeld heeft.
Vaak leren ze snel genoeg hoor! En door niet eeuwen lang met het voertje te lokken voorkom je dus dat ze alleen maar domweg achter het lekkers aanlopen.
Dat is in ieder geval hoe ik het gedaan heb! Hopelijk lukt het!

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 09/09/13 22:19

Frikandel (rauw ontdooid) doen ze een moord voor, rookworst (alleen voor Indra niet meer, 1e beste keer kreeg ze gelijk diarree), stukjes kaas, rodi-worst en voor thuis frolic (deel ik door 4'en)vinden ze erg lekker als beloning :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 10/09/13 08:55

met stip op 1..frikadel :D
als ik ergens heen ga waar ik zeker moet weten dat ze echt komen als het er op aan komt dan neem ik frikadel mee tegenwoordig.
maar net als Lucy van Flits al zegt..ze blijven dan steeds om het lekkers zeuren. :roll:

voor alle andere trainingen en wandelingen heb ik voor Roef niks mee want dat intereseerd hem geen klap.
en voor Hidde heb ik voor hem het allerlekkerste wat er is mee................ gemengde rauwe noten en dobbelsteentjes gedroogd brood met pindakaas.... :? :roll: ................gekke hond :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 117
Lid geworden op: 02/07/12 12:19
Locatie: Peel en Maas

Ongelezen berichtdoor Lucky » 10/09/13 09:06

Als beloning gebruik ik gewone brokjes, maar dan een ander merk (op dit moment is dat frolic) en ik heb ook altijd een paar stukjes kaas/worst bij me. Als Devil los loopt en hij ziet een soortgenoot dan wil hij nog wel eens accuut oostindisch doof worden. Dus het is een sport om zelf eerder een ander hond te zien aankomen. Dan hou ik hem een "kaasje" voor zijn neus en kunnen we die andere hond gewoon passeren (zelfs als die hond naar Devil toekomt :D ) En ook op de cursus is het soms wel eens handig...

Groetjes Marion

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 10/09/13 09:29

frolic. Ook nog worst gebruikt, maar dat is zo vettig in de zak en ze zijn dan echt gefocust op die worst en dan luisteren ze ook niet meer...
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13

Marieke
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3544
Lid geworden op: 12/12/06 11:09
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marieke » 10/09/13 09:56

Hier penstrainers van dogstar.. En voor de bijzondere of moeilijke situaties kleine stukjes gedroogde konijnenoren, runderlip, of een stukje pensstaafje...
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 10/09/13 10:27

Bij de dierenwinkel kun je vaak ook wel bakjes kopen met daarin beloningssnoepjes. Op het moment hebben wij de variant met kleine stukjes paardenhart en nog iets waarvan ik niet meer precies weet wat het is (het ruikt in ieder geval heel erg sterk :D) en Balou vindt het heerlijk.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 10/09/13 10:56

In de eerste maanden dat Tarzan bij ons was, hij was net een jaar geweest, gebruikte ik kaas, leverworst of lekkere hondenkoekjes. Inmiddels is dat niet meer nodig. Ik doe gewoon een paar brokjes in mijn zak, en dat gebruik ik als beloning als hij braaf bij me komt.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)

KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 21/02/12 11:23

Ongelezen berichtdoor KimenBart » 11/09/13 08:19

Wij gebruiken frolic, vinden ze heerlijk :D

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 11/09/13 13:12

Bedankt voor alle lekkere opties, ga het allemaal een keer proberen en kijken wat het beste werkt!!
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 14/09/13 17:10

Fred en Ed smeerkaas tube.. is hij dol op en je krijgt geen vieze handen :D.. Ik wissel vooral veel af, Bob is echt een prinsje hij is zijn lekker snel beu als hij lang hetzelfde krijgt. Ik neem, kip, kleine koekjes, smeerkaas, worst e.d. mee tijdens de wandeling
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015


Terug naar “Training”