Puppycursus

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Pien

Puppycursus

Ongelezen berichtdoor Pien » 20/03/10 11:56

Aanstaande woensdag mogen Wallie en ik voor het eerst naar de puppycursus, 's avonds van 19.30 tot 20.15. Moet ik voor dat we er naar toe gaan nog specifiek ergens aan denken. Ik hoop wel dat hij mee wil werken want meestal slaapt hij de hele avond :) Ik heb er wel zin in. Wallie is dan bijna 15 weken en het is goed dat hij nu hij beter gewend aan ons is nu gaat leren beter te luisteren. Ik train zelf wel met zitten en liggen en met het niet trekken aan de lijn.

Gebruikersavatar
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 523
Lid geworden op: 20/09/08 14:18
Locatie: Ochten

Ongelezen berichtdoor donna » 20/03/10 12:32

Ik zou voertjes als beloning meenemen. Je zou ook even kunnen vragen wat je mee moet nemen. Heel veel succes met je eerste cursus.

Jess&Max

Ongelezen berichtdoor Jess&Max » 20/03/10 12:49

Hoi ik ga ook met onze lab. op cursus.
Eigenlijk zou ik al begonnen zijn, maar kon op zondagochtend mijn bed niet uit i.v.m een hernia die nog doorvloeit...
Max is dan zo'n 17 weken.
Ook ik vind het een voordeel, omdat we elkaar al veel beter kennen gewoon.
Heb je geen mail of brief gehad met wat je mee moet nemen?
Hier moesten we zakjes meenemen (poep) snoepjes en een speeltje voor de hond (geen piepbeest)

Ben erg benieuwd hoe je het gaat vinden! :)

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 20/03/10 13:24

Heel veel succes met de cursus!! :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Pien

Ongelezen berichtdoor Pien » 20/03/10 13:54

Nee heb nog geen mail of brief gehad. Wel een bevestiging dat we ingeschreven staan voor de puppycursus, maar meer nog niet. We zouden dat nog wel krijgen van hun.

Beloningen neem ik zeker mee en een speeltje is ook een goed idee. Wat voor speelje, zijn bal met koord eraan bijvoorbeeld? Poepzakjes heb ik in mijn jaszak dus die komen zeker ook mee.

Hoelang duurde bij jullie de lessen. Hier is de puppycursus 12 keer en 3 kwartier lang en we betalen 55 euro hiervoor. Daarna kun je dan door naar gehoorzaamheid.

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 20/03/10 15:43

wij mochten geen balletjes meenemen, omdat het te verleidelijk was voor andere honden om er achteraan te gaan
ik heb in het begin een flostouw of een knuffeltje meegenomen :)

onze puppycursus duurde ook 3 kwartier per les, 12 lessen voor 40 euro

inmiddels zit ik bij een andere hondenschool en daar kost het ietsje meer :oops: 8 lessen voor 90 euro
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 20/03/10 16:11

Dat is zeker goed om te doen. Wij hebben prive-les met Max. Het handige is dat de beste man niks anders doet dan honden trainen. We kunnen dan ook altijd bellen voor advies. Ben wel benieuwd naar ervaringen in een groepje honden.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Jess&Max

Ongelezen berichtdoor Jess&Max » 20/03/10 16:15

Ik betaal hier voor hetzelfde 35 euro.
En de verhalen over deze hondenschool zijn enorm :) (goed)

Jose

Ongelezen berichtdoor Jose » 20/03/10 18:34

Bij ons moeten we een lijn van 1.80 meenemen. We hadden een lijn van 1.20 gekocht, maar dat werd niet goedgekeurd. Misschien is het handig om hier nog naar te vragen, zodat je niet met de verkeerde lengte aan komt ;)

Daarnaast wat vorige mensen zeiden: poepzakjes, knuffeltje/speeltje en beloningssnoepjes en de eerste keer kregen we een clicker en die moeten we ook steeds meenemen en het cursusboek.

Jess&Max

Ongelezen berichtdoor Jess&Max » 21/03/10 08:38

Oja je inentingsboekje moet je ook meenemen. :)

Pien

Ongelezen berichtdoor Pien » 22/03/10 19:16

Gisteravond belde de mevrouw van de cursus zelf op. Ik moest wat lekkers, iets om mee te spelen en een vaste lijn meenemen. Wallie moest niet ruim van te voren eten want dat werkte niet goed met de beloningen. De cursus is tot 20.15 dus dan zijn wij rond 20.30 thuis, geef ik hem dan nog eten of geef ik dat eten dan bijvoorbeeld om 16.30 al? Wat vinden jullie?

BEdankt voor de antwoorden en het mee denken tot zo ver, donderdag zal ik even een verslagje brengen over onze 1e les.

Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 204
Lid geworden op: 18/01/09 06:09
Locatie: Amsterdam

Ongelezen berichtdoor Lotte » 22/03/10 23:19

Ikzelf geef de hond voor een training nooit eten. Ik zou het erna doen. Waar je ook even aan moet denken is dat je zorgt dat je vlak voor de les begint, je je hond nog even uitlaat buiten het terein van de hondenschool. Dan hoeft hij geen behoefte te doen tijdens de les.


Terug naar “Training”