is dit mogelijk

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
christel

is dit mogelijk

Ongelezen berichtdoor christel » 22/04/10 11:10

hallo,
onze hond Meike(7jaar) hebben we nu 1,5jaar en we zijn erg blij met haar
nu laat mijn gezondheid mij erg in de steek.
ik krijg waarschijnlijk een scootmobiel is het mogelijk om haar dan mee te nemen is daar een speciale lijn voor of beugel zoals op de fiets of hoe kan ik haar het beste dit aan leren om naast de scootmobiel(lage snelheid) mee te laten lopen.

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 22/04/10 12:25

ik zou een pbtje doen aan Monika(van Bowie) die rijd ook met een scoot misschien kan zij tips geven
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 22/04/10 15:01

Ik zag hier in de buurt laatst iemand rijden die een springer aan haar scoot had gemonteerd :)

Ik ken redelijk veel mensen met scoot en hond, dat gaat echt prima!
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 22/04/10 16:36

't Makkelijkst aan te leren is het als de hond al naast een fiets kan lopen.
Belangrijk is dat ze snappen dat ze afstand tot de scoot moeten houden, want een wiel over een pootje is niet fijn, die scoots wegen nogal wat.
Bowie heeft een tuig om zodat als we eens plots moeten stoppen of er gebeurd iets anders hij met heel zijn borst dat op kan vangen ipv met zijn nek met een gewone halsband.
Bowie heb ik dan met een korte riem aan de armleuning, maar van een vriendin met hulphond weet ik dat er bij haar een sprciale haak op de scoot is gemonteerd waaraan de riem zit.
Bowie snapt ook heel goed dat hij paaltjes en andere opstakels aan dezelfde kant moet nemen als ik dat doe en als het niet past heeft hij aan de riem voldoende ruimte om mij voor te laten, dan houdt hij dus is.

't Gaat vast lukken, rustig aan en stapvoets tot het kwartje valt bij je hond.

christel

Ongelezen berichtdoor christel » 22/04/10 16:45

meike is niet gewend om naast de fiets te lopen omdat ik dat niet meer kan.

ze is wel leergierig dus eerst maar afwachten hoe ze reageert en dan beetje voor beetje aanwennen.
laat ik eerst zelf maar de scoot onder controle krijgen.

Gebruikersavatar
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1265
Lid geworden op: 03/01/08 19:33
Locatie: Schipluiden

Ongelezen berichtdoor Jamiedepemie » 22/04/10 19:42

Jamie heeft zijn riem aan de rolstoel (handgreep achterkant) en afklikbare (musketonhaak) halsband.
En loopt keurig naast de stoel. Het klinkt misschien zielig, maar als je per ongeluk 1x over zijn teentje bent gereden, dan let hij heel goed op dat het niet meer gebeurd :)

Ook ken ik een man die zijn labrador meenemt op de voetenplank van de scoot. Hi.. die zal wel erg lui worden op deze manier :)
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 22/04/10 19:43

Bowie rijdt ook mee op de voetenplank. 8)

robertenmelissa

Ongelezen berichtdoor robertenmelissa » 24/04/10 13:30

Slimme luie Bowie! :D

Labjes naast scootmobielen gaan prima! Zoë is het al van pups af aan gewend om mee te lopen met alles wat ondersteunend is (rollators, rolstoelen, krukken, bolderkarren) en is recentelijk geïntroduceerd met de scootmobiel.
Zoë is nog wat jonger, fiets veel en was de andere dingen al gewend, maar ze liep direct goed mee. Los in de hand dat wel, gewoon om te kijken hoe dat zou gaan.

Op een of andere manier voelt Zoë wel minder validen aan, bijzonder vindt ik dat toch altijd. Mijn gezonde zusje trok ze uit baldigheid mee de sloot in (ze had ook los kunnen laten maar dat bedacht ze niet meer..) terwijl als mijn mv gehandicapte broertje haar uitlaat zal ze dat soort dingen nooooooit doen aan de riem.

Labjes zijn toch heeeeeeeerlijk en worden natuurlijk ook niet voor niets gebruikt als hulphonden etc.

pat

Ongelezen berichtdoor pat » 24/04/10 19:56

Hoi,
Wij hier hebben Lara gekregen toen ze drie jaar oud was en nog nooit van scootmobiel of rolstoel gehoord had. Hier moest ze dus van de een op andere dag daar aan wennen want zonder scootmobiel ben ik nergens.
Hou je vast..........
Ze deed het meteen super goed, geen enkele keer over haar tenen, wel in het begin voor de scoot willen blijven maar ook de paaltjes die ze tegen kwam nam ze aan de goede kant. Het leuke is dat wanneer ik haar los laat lopen ze op zo'n afstand blijft dat ik haar en zij mij in de gaten kan houden terwijl ze wanneer ze met mijn man wehg is toch vaak de bekende bananen heeft :D
Ik heb haar aan een gewone riem met tuig zodat ze idd haar nek niet kan bezeren en haar hele lichaam de kracht van de riem opvangt als ik eens zit te slapen. Ook een logee lab die echt geen flauw benul had van scootmobielen en rolstoelen loopt als een mak lammetje mee,

Toch moet ik je vertellen dat ik laatst een voor mij bekende lab tegen kwam in het bos, alleen, en ik dacht effe gauw die aan de riem van Lara te doen en Lara los mee te laten lopen maar uh uh geen stap deed hij en trok bijna de scoot omver 8)

Succes ermee!
Groetjes Patricia en Lara

Marianna

Ongelezen berichtdoor Marianna » 28/04/10 19:54

Hoi, Ik heb ook een scootmobiel en onze Flopke heb ik als pupje van 8 weken gelijk de eeste dag erop mee genomen. Laten snuffelen aan het plankje en zelfs in het mandje gezet. Vond ze wat minder geslaagd, dat wel! Was dus eenmalig. Flopke wilde wel eerst voor de scoot lopen, maar nu ik een springer heb laten bevestigen op mijn scoot (zit vast onder de stoel) en het koortje goed heb ingekort, kan ze niet meer vooruit lopen. Maar inderdaad als ze er een keer tegenaan lopen laten ze het een andere keer wel. Zo leren ze wel wat hardhandiger, maar soms gebeurd het ongewild gewoon. Ze vind het nu helemaal geweldig als we naar de box lopen om de scoot te halen. Da's is het leukste uitje van de dag! Als ze te moe wordt neem ik haar zittend op het plankje weer mee naar huis, dus leer ze dit ook goed aan. Ook handig als je eens naar een DA moet en ze zijn minder lekker! En koop een goed tuig om haar vast te kunnen zetten aan de springer. Veel beter als een halsband! Je moet wel de springer zelf betalen. Kosten waren bij mij iets van een 200-300 euro totaal. Vraag wel eerst goed na waar je de scoot vandaan hebt of het ook bij jouw model kan! Past niet op alle modellen nl. en vraag om een offerte! Als je meer wilt weten PB me maar!


Terug naar “Training”