afleren los te laten

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Brave

afleren los te laten

Ongelezen berichtdoor Brave » 01/08/11 19:36

Brave is nog super jong (6maanden) en ik weet dat hij alles nog moet leren, maar vandaag had hij opeens heel stiekem mijn foto camera gepakt van de tafel af. :mad:
vervolgens rent hij heel hard weg! hoe harder jij achter hem aan gaat hoe harder hij weer weg rent. :evil:
gewoon een spelletje dus. als ik stop met rennen en ga zitten dan gaat ie liggen en heel uitdagend naar me kijken.

normaal niet zo erg en ik reageer er niet op dan laat ie vanzelf wel los. maar dit was mijn camera!
gelukkig kauwt hij er niet zo zeer op en is het alleen maar uitdagen, maar toch..... :cry:

weet iemand hoe je hem dit kan afleren?
het apporteren moet ie dus ook nog leren maar geen idee hoe eigenlijk.
als ik zeg koekie?... dan denk hij toedeledokie! :roll:

eerst denk je nog met een theedoek of knuffel grappig en negeren dan is de lol er snel af......
:D
ben beneiuwd naar tips....

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 01/08/11 19:43

Steeds als hij iets heeft wat niet de bedoeling is geef je hem het commando Los, zodra hij los laat geef je iets ultra lekkers. Denk aan kaas, salami, knakworst, ect. Zodra je je bezitting terug hebt, geef je dus die extra lekkere beloning en iets van hemzelf. een bal, kong, touw, whatever. Soort ruilhandel zeg maar. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 01/08/11 20:25

het moet voor een hond de moeite zijn om zijn buit los te laten, dus dat betekend ruilen en niet 1 brokje voor een camera... die is veel meer waard dan 1 brokje dat weet je hondje ook wel, dus dat moeten er toch wel een stuk of 4 zijn wil ie door hebben dat ie een brokje door heeft geslikt.

en hoe leer je dat aan, door met een bak brokken te gaan zitten op de grond en alle speeltjes weghalen op 1 na, en die ga je een 50 cm weg gooien en ruilen tegen 4 of 5 brokjes, na een x of 10 gooi je dat een meter weg en weer brokjes geven, dan gooi je het weer verder weg. en als ie er veel lol in heeft vraag je of er iemand even helpt die houdt hem naast je met zijn neus in de richting waarin je gooit vast, dan gooi je en voordat het speeltje op de grond is mag ie los gelaten worden, zo stimuleer je hem zijn driften aan te spreken...

dus je hebt wat te doen (psssst en als ie dat nu geweldig doet kan je hem alles laten brengen en loslaten)
al me kinders uitgevlogen

Brave

Ongelezen berichtdoor Brave » 02/08/11 07:20

oke thanks!
ga meteen met hem oefenen vandaag. ben erg benieuwd hoe snel hij dit weer onder de knie heeft. hij wil zo graag iets leren ook!! en ik ben met dit dus erg blij :D

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 02/08/11 12:36

Nog een tip: ga niet 'los' roepen als hij het commando nog niet beheerst. Als jij het commando roept, en hij houdt het voorwerp juist steviger vast, leert hij het juist verkeerd.
Als je hond los laat, roep je op dat moment: Los! Goed zo! en meteen belonen.

Brave

Ongelezen berichtdoor Brave » 02/08/11 12:43

Das ook een goeie idd.... Hij snapt er nog niks van nee.... :D

Gebruikersavatar
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 192
Lid geworden op: 07/04/11 17:31
Locatie: Lemmer

Ongelezen berichtdoor Marlyn » 04/08/11 12:08

waar wij met jazzy mee bezig zijn (ze eet alles op!)
is snoepje bij haar neus (kiest altijd voor eten!) en als ze dan het papiertje of wat dan ook los laat zeg je LOS en dan snoepje (ik ga dan altijd op het papiertje staan anders pakt ze het weer als ze het snoepje op heeft xD)

dat apporteren weet ik niet , ben ook wel benieuwd na ga het ff proberen
Jazzy (L)

Brave

Ongelezen berichtdoor Brave » 06/08/11 07:03

wij zijn heel druk bezig geweest de laatste dagenn met het trainen van Brave.
hij trekt zo onwijs hard en veel aan de lijn als we gingen lopen (let wel hij is nu een kleine 2 weken bij ons en liep hiervoor nooit over straat)
mijn man doet de training met hem en meteen de volgende ochtend zagen we het verschil! hij trekt opeens 10 keer minder en nu na 2 dagen trainen is het bijna helemaal weg!
de truc? (na van alles geprobeert merken we dat hij goed reageert op koekjes!) hij is gek op lekkere koekjes en we hebben te horen gekregen deze ook geregeld te geven als we lopen. bijna overdreven om de stap die je zet een koekje!
het werkt wel! zo ook dus met apporteren!
maar wat wil nu het geval?...... brave heeft sinds gisteren hele dunnen poep (lees water) en spuugt heel erg veel. eten lust ie ook al niet!
:oops: ik vrees dat we hem hebben overvoed met de koekjes...... :oops:

Basto!

Ongelezen berichtdoor Basto! » 07/08/11 19:50

mijn pup kwakkelt soms ook met diarree en is soms ook waterdun. Ik kan me haast niet voorstellen dat andere pups hier nooit last van hebben. Hun darmen zijn zo gevoelig, eten ze is van straat wat je te laat zag? Diarree. Heb je teveel beloningskoekjes gegeven? Diarree.. Denk zelf niet dat het erg kwaad kan aangezien het altijd maar 1 of 2 dagen is.

Ik ken trouwens het probleem, basto pikt ook alles en kijkt zelfs nog om om te kijken of we wel kijken! :lol: vanmorgen liep hij met m'n bh :twisted: ik ga naar hem toe, pak een leuk piepspeeltje, knijp erin en daag hem uit. Als hij los laat zeg ik het commando, geef ik hem een brokje en gooi leuk dat speeltje weg :)

Brave

Ongelezen berichtdoor Brave » 07/08/11 20:34

:lol: :D :lol:
idd hij heeft vandaag en gisteren eigenlijk ook al niet echt meer diarree! dus gewoon teveel koekjes hahaha nu doen we het belonen met etensbrokjes en met onze stemmen werkt het ook super goed nu! denk dat ook hij er wel van geleerd heeft! :D

het los laten gaat aardig goed. maar hij is gewoon erg ontdeugend :lol:
puppie eigen natuurlijk! alles waar je mee bezig bnt en even weg legt word opgepakt en vanuit achter in de tuin word je bekeken hoe je reageert.... reageer je niet? dan laat ie het gewoon liggen en probeert wat anders :D of hij kijkt je met hele onschuldige oogjes aan :verliefd1: net als me meiden kan ik niet boos worden op die oogjes..... hij is echt een lieverd aan het worden! en dat na 2 weekjes hard oefenen, wandelen en trainen! hele transformatie gewoon!

super trots op ons allemaal :verliefd1:


Terug naar “Training”