trekken aan de riem tijdens het uitlaten

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 14/09/11 10:58

banjer schreef:pffff ik begin juist beetje te balen van de puppycursus. Doordeweeks met uitlaten en wandelen.....allemaal geen probleem....het is jonge pup en daar gedraagt ie soms ook naar...met deze wind....grijpt ie elk blaadje en takje wat voorbij komt vliegen. Trekken aan de riem?? Niet of nauwelijks. Maar dan....komen we uit de auto bij het trainingsveld van de kynologenvereniging....niet te houden.....zo van: ik hoor me klasgenoten...kom op baas ...we zijn al te laat....doorlopen.....wacht maar ik help je wel met doorlopen...sleuren als een gek.
Op het veld moet ik hem bijvoederen bij elke keer dat ie naar me kijkt want anders wil meneer alleen maar met de andere hondenpups spelen...springen...bokken....en mij zwaar voor schut zetten...als ie niet bij de andere pups kan komen...dan gaat ie hele graspollen eruit slopen uit dat veld...Volgens mij wordt het een speurneus want doet niks anders dan diep in het gras het hele veld besnuffelen. Heeft ie eenmaal een plekje gevonden waar het nog lekkerder ruikt dan graven en gras trekken tot zijn leven er vanaf hangt. Inmiddels is iedereen fijn aan het trainen. Dan verlaten we het veld....kommmmm ik sleur je naar de auto toe want we motten naar huis voor me vreten ...en beetje rap graag....
Vanochtend weer alleen uitgelaten en ja.....goed zo....dat is knap....niks geen getrek...
Volgende week mag je me weer voor schut zetten


Lijkt wel een jongere versie van onze Max :wink:
En als dat idd zo is, dan maak je borst maar nat :wink:
Nee hoor, bovenstaande was natuurlijk niet vervelend bedoeld. Maar het is wel zeeeer herkenbaar en ik vond trainen daarom een complete ramp. Max is nu dik 1,5 jaar oud en begint rustig te worden.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Anjess

Ongelezen berichtdoor Anjess » 15/09/11 16:36

Is het Mekuti tuigje makkelijk om te krijgen,het ziet er zo ingewikkeld uit!!

Gebruikersavatar
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 323
Lid geworden op: 25/01/11 15:11
Locatie: vlak onder Amsterdam

Ongelezen berichtdoor roxy » 15/09/11 18:31

Als je het weet is het heel makkelijk zelfs voor een EI zoals ik :D

Gebruikersavatar
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 192
Lid geworden op: 07/04/11 17:31
Locatie: Lemmer

Ongelezen berichtdoor Marlyn » 17/09/11 16:11

ik weet niet.... ik sou denken dat hij dan door krijgt : trek = stil = snoep
wat bij jassy goed werkt is verschillende soorten snoepjes door elkaar (stukjes kaas, worst, snoepjes) iedere keer als se trekt de andere kant op lopen dus loop jij naar het noorden en trekt ie dan direct naar het suiden lopen tot dat hij weer naast je loopt.

valt ook te proberen misschien?
veel succes!
Jazzy (L)

Anjess

Ongelezen berichtdoor Anjess » 17/09/11 17:35

Nou,ik heb alles al geprobeerd.We hebben zelfs privéles bij een gedragstherapeut gekregen.Het gaat op zich redelijk totdat er iets beweegt (al is het maar een blaadje)of hij iets ruikt.Hier zijn kilo's worst,kaas,koekjes enz doorheen gegaan maar niks helpt.Ook omdraaien,8jes maken enz is allemaal al voorbij gekomen,niks werkt.Wij hebben nu de u-lead en dat loopt voor iedereen een stuk ontspanner.We trainen uiteraard wel gewoon met hem verder,we zien het wel als hulpmiddel.Maar het is wel echt nodig,Binky heeft een schofthoogte van 64 cm en weegt ruim 40 kilo en is één bonk spieren en das niet lekker voor je nek enzo!!Dus soms zijn hulpmiddelen even een uitkomst.....

Gebruikersavatar
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 323
Lid geworden op: 25/01/11 15:11
Locatie: vlak onder Amsterdam

Ongelezen berichtdoor roxy » 17/09/11 18:41

Anjess datzelfde heb ik hier ook, Jim lijkt/is totaal ongevoelig voor wat voor lekkers ook als zijn doel park is, heel even kijkt hij om hap slik weg, en weer door trekken. De mekuti zie ik ook als een hulpmiddel ik vind hem bij Jim iets gevoelsvriendelijker :) dan de U lead, maar dat is misschien persoonlijk.
In iedere geval rukt hij mijn schouder niet meer uit de kom dus wat mij betreft een hele verbetering.

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 27/09/11 17:35

banjer schreef:pffff ik begin juist beetje te balen van de puppycursus. Doordeweeks met uitlaten en wandelen.....allemaal geen probleem....het is jonge pup en daar gedraagt ie soms ook naar...met deze wind....grijpt ie elk blaadje en takje wat voorbij komt vliegen. Trekken aan de riem?? Niet of nauwelijks. Maar dan....komen we uit de auto bij het trainingsveld van de kynologenvereniging....niet te houden.....zo van: ik hoor me klasgenoten...kom op baas ...we zijn al te laat....doorlopen.....wacht maar ik help je wel met doorlopen...sleuren als een gek.
Op het veld moet ik hem bijvoederen bij elke keer dat ie naar me kijkt want anders wil meneer alleen maar met de andere hondenpups spelen...springen...bokken....en mij zwaar voor schut zetten...als ie niet bij de andere pups kan komen...dan gaat ie hele graspollen eruit slopen uit dat veld...Volgens mij wordt het een speurneus want doet niks anders dan diep in het gras het hele veld besnuffelen. Heeft ie eenmaal een plekje gevonden waar het nog lekkerder ruikt dan graven en gras trekken tot zijn leven er vanaf hangt. Inmiddels is iedereen fijn aan het trainen. Dan verlaten we het veld....kommmmm ik sleur je naar de auto toe want we motten naar huis voor me vreten ...en beetje rap graag....
Vanochtend weer alleen uitgelaten en ja.....goed zo....dat is knap....niks geen getrek...
Volgende week mag je me weer voor schut zetten


ik heb een deja-vu momentje :shock: :D :D
je hebt er niks aan, maar: allles komt goed....geef hem een jaartje of 2- 3 en alles is voortaan een eitje! (inclusief veeeeel grijze haren en een linker arm die langer is dan de rechter, maar dat heb je voor je lab over niet?)

dominique

Ongelezen berichtdoor dominique » 28/09/11 10:46

zo hebben wij het cody ook aan geleerd door te volgen en na zoveel meter een snoepje
hij doet het heel netjes als hij iets te hard loopt en ik corrigeer hem door volg te zeggen komt zijn neus niet verder dan mijn been
ik ben met hem na de cursus gewoon door gegaan omdat hij regelmatig hard trok aan de riem
wij hebben het hem aangeleerd door als hij te hard liep een cody zit te zeggen en vervolgens cody volg en dan na een paar meter een snoepje dr in
soms beloon ik hem nog maar hij kan het nu heel goed zonder snoepje

groetjes dominique

SaskiaL.

Ongelezen berichtdoor SaskiaL. » 28/09/11 12:06

De U-lead werkt ook perfect bij Jussi. Zo is het voor de kinderen ook makkelijker om haar uit te laten.
Helaas heeft ze er, door onoplettendheid van ons, al 2 kapot gebeten! :evil: Beetje prijzig zo.... Maar ze bevallen zo goed dat we direct weer een nieuwe hebben besteld.


Terug naar “Training”