Eerste keer hondenschool met Zabbo

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
wobbetje

Eerste keer hondenschool met Zabbo

Ongelezen berichtdoor wobbetje » 29/04/12 15:16

Vandaag was het dan zover... eerste keer hondenschool met Zabbo...
hij vond het natuurlijk allemaal heel spannend.... maar al bij al ben ik op een normale manier kunnen binnenkomen... en niet plat op mijn buik zoals ik eigenlijk wel verwacht had :oops: ik had mijn dochter en vriend meegenomen kwestie van wat versterking te hebben... :wink: We hebben meegedaan aan de les met de beginnelingen en dat ging best goed....hij was soms wel erg afgeleid natuurlijk en durft dan vanuit zit plots een jump doen naar de naburige hond... En ook tijdens de les begon hij even rond te springen als een kangoeroe...maar dat kwam dan weer omdat de hond naast mij ook tekeer ging als een stuiterbal... en .... ja hoor Zabbo kan blaffen... heeft hij 3 maal gedaan naar die hond naast ons die zo tekeer ging....

Na de les heb ik nog met hem op het terras gezeten omgeven door allerlei honden wat ook goed ging...buiten het jumpen natuurlijk... maar hij heeft kennis gemaakt met puppies.... andere reuen, en niks geen probleem...
Ook is hij 3 maal afgesnauwd door een klein hondje dat naast ons zat en niet wou dat Zabbo kwam snuffelen , de 3 de maal zat Zabbo bijna op mijn schoot...maar hij deed niks terug... en iedereen was het er over eens dat hij heel sociaal en braaf is :) :) ....
Er is natuurlijk nog heel wat werk aan de winkel om hem goed op mij gericht te krijgen.... maar het lukt toch al regelmatig.... en hem af te leren om zich op iets te fixeren....want dat doet hij dus wel....
Maar het is hard werken en de blauwe plekken die zal ik voorlopig toch nog even moeten bijnemen...

Groetjes
Martine

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 29/04/12 15:21

:klasse: :applaus: :applaus: :applaus: heel veel succes :klasse:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 29/04/12 15:52

met geduld en liefde kom je een heel eind :applaus: :klasse:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 29/04/12 16:51

Super om te lezen dat het zo goed gaat :)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 29/04/12 16:52

hey martine, fijn dat t dan toch best goed ging en dat je op je pootjes binnen bent gekomen...als was dat op je buik wel een onuitwisbare binnenkomst geweest he :D 8)
En mooi om te lezen dar Zabbo zo sociaal is en lief voor andere honden! het gaat echt goedkomen hoor...je zult zien dat als Zabbo meer met jou traint, hij steeds beter gaat luisteren als er veel afleiding is...en ach...die blauwe plekken, ik heb nu aandelen bij de arnica fabriek :wink: en tis toch nog geen korte mouwen weer 8)
hou goede moed!!! jullie verdienen t allebei
groetjes, Ilse en een lik van Qajo

Gebruikersavatar
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 390
Lid geworden op: 29/05/11 11:16
Locatie: voorburg

Ongelezen berichtdoor francis v » 29/04/12 18:25

Whoehooeee.... :klasse: Je mag trots op jezelf zijn Martine!!


Fijn he, om te horen dat het een leuke en vooral sociale hond is.
Ik heb vanmiddag een poging gedaan om wat te trainen met mister Bundels (ook met dibbes Banjer). Dat is weer een verhaal apart :wink: .

Aan het eind van de cursus kom je binnen met een slaphangende hondenriem en Zabbo keurig dribbelend naast je zonder te verblikken of verblozen terwijl andere honden uit hun panty gaan. :)
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 29/04/12 19:28

Geweldig Martine en de vorderingen komen gestaag maar zeker hoor! Volhouden en je doet het super; petje af voor jullie!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

wobbetje

Ongelezen berichtdoor wobbetje » 29/04/12 21:09

bedankt hoor voor jullie lieve bemoedigende woorden...

@Francis.... als dat gebeurt dat de andere honden uit hun panty gaan dan drink ik een fles bubbels hoor ! hahaha

Groetjes
Martine

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 30/04/12 09:32

Mooi om te lezen dat alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen, succes met Zabbo
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN


Terug naar “Training”