Bootcamp.. Uuuhhh funcursus

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3544
Lid geworden op: 12/12/06 11:09
Contacteer:

Bootcamp.. Uuuhhh funcursus

Ongelezen berichtdoor Marieke » 25/10/12 12:31

Noortje heeft tot nog toe 3 cursussen gevolgd en met groot succes afgesloten. Bij deze Hondenschool is er nog 1 cursus te doen.. Een fun cursus, waarin eigenlijk allemaal "leuke" dingen aan bod komen. Doggydance onderdelen, echte distance control, apporteren van vreemde verschillende voorwerpen (waaronder ijzerapport) en zo nog een aantal lol dingen.. Met Quincy heb ik het al eens gedaan. Dus nu mag Noortje.. En wat is er leuker dan de cursus nog eens te doen met Quincy ook! Even opfrissen en gewoon 10 weken 1 vaste dag echt bezig zijn! Dus 3 november gaan Noortje en Quincy weer starten met bootcamp! Bn met name benieuwd naar Quincy! Als pup zijnde had ze al een eigen willetje, maar die heeft ze nog steeds, alleen weet ze me nu ook te bespelen.. :lol:

Ervaringen volgen... :eusashhh:
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 25/10/12 12:40

Leuk Marieke ben benieuwd hoe Noortje het vind. Dan zien we elkaar wellicht zaterdagochtend nog even in Bleiswijk.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 27/10/12 20:52

Dat klinkt heel leuk, veel plezier!

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor jolien » 28/10/12 13:47

Dat klinkt zeker leuk! :)

Ik doe nu ook zoiets met Pien, die cursus heet Sport en Gehoorzaamheid. Ik train met maar drie andere honden, ideaal dus. Daarbij worden er veel dingen uitgezet waarbij je zelf samen aan de slag kunt en dus niet hoeft te wachten. Allerlei dingen komen voorbij, zoals zoek spelletje, op boomstammen klimmen, door een slurf of autoband heen, de touch aanleren etc. Eigenlijk allemaal dingen om je hond zelfverzekerder te maken en samen bezig te zijn.

Ik merk dat Pien (en ik ook..) dit echt 10 keer leuker vindt dan een gewone training met 10 of meer honden waarbij je de helft van de tijd staat te wachten. Het gaat hier ook niet zozeer om het perfect uitvoeren van de opdracht, maar vooral om het samen bezig zijn. De honden worden ook echt uitgedaagd om zelf na te denken, wat dus ook geestelijk extra inspannend is.

Dit doe ik bij de hondenschool van Nicky Gootjes, een bekend iemand in de hondenwereld. Deze denkwijze spreekt mij in ieder geval erg aan.

Hopelijk gaan Quincy en Noortje en jijzelf natuurlijk ook weer een leuke cursus tegemoet! :)


Terug naar “Training”