Aangelijnd wandelen leuk maken

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Roos

Aangelijnd wandelen leuk maken

Ongelezen berichtdoor Roos » 13/06/13 11:23

Ben benieuwd of jullie nog leuke tips hebben. In de zomer is het veel aangelijnd wandelen hier helaas en voor Sam is dit geen probleem, zolang hij wat in zijn bek heeft is alles goed :D
Maar Dewi verveelt zich nogal snel aan de lijn en gaat dan lopen sukkelen, gras eten, beetje om zich heen staan kijken. Nu maak ik de wandeling voor haar vaak leuk dmv oefeningetjes doen en soms mag zij waar het kan een stuk los maar ik vraag mij toch af of er niet meer te doen is onder het aangelijnd wandelen.

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 13/06/13 17:14

Lola vindt aan de lijn wandelen ook zoooooooo saai :roll: gelukkig kan ze hier veel loslopen. Ik heb een piepertje in mijn zak. Als ze echt te sloom wordt, ga ik een beetje draven (in mijn vorige leven was ik paard ) en/of gebruik ik het piepertje. Dat helpt altijd wel (even). Maar ja, de dame wordt wat ouder en het nadeel is dat Cooper helemaal hyper wordt en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Volgens mij heb je niet veel aan mijn antwoord :D
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 13/06/13 18:56

Klopt Rinske :D Sam wordt ook hyper van zo'n piepert, dan gaat Dewi meedoen en heb ik twee idioten aan de lijn :D
Dacht het al hoor dat er niet veel meer te verzinnen was, maar je weet maar nooit he :wink:
In de winter kunnen ze lekker achter de dijk lopen, maar daar staat het nu vol met schapen (+ kak, vind Dewi heerlijk) en ik wil geen gezeik met de boeren. Zou het zelf ook niet zo prettig vinden als er iemand met honden tussen mijn schapen door liep. Ze doen ze niets (zijn schapen gewend) maar dat staat er niet op :wink:

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 13/06/13 21:11

Nou niet aangelijnd maar misschien kan het toch met een extra lang lijn (die ik zelf niet gebruik ivm hopeloze onhandigheid van mij):

Laten zitten en blijf, ik loop een stuk door en gooi ondertussen hier en daar een snackje neer. Dan ' zoek' en de meiden zijn weer heel even bezig. Ik doe dit op verschillende plekken als ze niet los kunnen en ook de ene keer 1 x en de andere keer vaker. Iedere keer zijn ze weer uber enthousiast. Als ik alleen met Miep ben dan gaan we nogal eens een potje knokken. Ik daag haar uit dmv bewegingen en Miep springt/hang om mij heen als een dolle. Maar mijn honden mogen opspringen bij mij. Anders is het misschien niet zo'n goed idee.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 13/06/13 21:26

Dat is wel een leuk idee ja, ze zitten hier aan de flex dus als ik die afstand wat in de gaten hou komt het wel goed. Alles wat met eten te maken heeft vindt zij leuk, dus thanx :klasse:

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 13/06/13 21:27

Keo vindt het heel leuk om onderweg samen wat gehoorzaamheidsoefeningen te doen of om zijn eigen riem te dragen (maar ja, dat is dan niet meer aangelijnd). Ik hou het interessant door steeds andere routes te lopen. Om zijn aandacht erbij te houden heb ik soms ook een balletje in mijn jaszak, vindt hij even leuk, maar hij draagt het nooit lang.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 13/06/13 21:35

Oefeningetjes vind Dewi ook leuk, als ze tenminste een koekje krijgt als beloning :D Riem dragen weet ik niet, maar ik heb van die zware flexhandvaten dus ik denk het niet, ze is zowiezo niet van iets vasthouden, dat is Sam zijn afdeling. De bal is alleen maar leuk als er mee gegooid wordt en dat doen we maar niet aan de lijn :lol:

Hoe is het met Keo?

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 13/06/13 22:10

Roos schreef:Oefeningetjes vind Dewi ook leuk, als ze tenminste een koekje krijgt als beloning :D Riem dragen weet ik niet, maar ik heb van die zware flexhandvaten dus ik denk het niet, ze is zowiezo niet van iets vasthouden, dat is Sam zijn afdeling. De bal is alleen maar leuk als er mee gegooid wordt en dat doen we maar niet aan de lijn :lol:

Hoe is het met Keo?

Goed hoor, toch maar naar de DA gegaan vanavond. Want zijn gelik duurde me te lang. Heeft nu spray tegen jeuk en jaja ab-kuurtje ;-)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 13/06/13 22:16

Oke :wink: Met Sam gaat het ook weer goed nu, hij hupt niet meer maar blijft wel nog zeker 5 dagen rust houden. Gelukkig weet hij dat zelf niet, want hij is nu al in een dip :D

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 13/06/13 22:37

Roos schreef:Oke :wink: Met Sam gaat het ook weer goed nu, hij hupt niet meer maar blijft wel nog zeker 5 dagen rust houden. Gelukkig weet hij dat zelf niet, want hij is nu al in een dip :D
ah arme Sam! Rust houden is ook helemaal niet leuk! Keo wordt ook niet blij van de ingekorte wandelingen deze week. Sja, ze denken er zelf natuurlijk niet bij na dat dat misschien beter voor ze is he .. Sterkte nog met Sam!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015


Terug naar “Training”