Eerste keer cursus! Spannend

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
AHofs
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 69
Lid geworden op: 13/09/13 07:42
Locatie: Leersum

Eerste keer cursus! Spannend

Ongelezen berichtdoor AHofs » 15/09/13 10:58

Morgen gaan Beer en ik naar onze eerste cursus bij KC de Hofstad in Ypenburg. We gaan de EG cursus volgen
Ik ben erg benieuwd hoe hij het zal gaan doen. Thuis doet hij het goed alleen netjes aan de riem lopen is nog erg moeilijk! We hebben nu een bandje wat ook om zijn neus gaat (het heet GentleLeader) en dat gaat ietsje beter. Los is overigens geen probleem hij vind het heerlijk om door het bos te banjeren en de leukste stok uit te zoeken :) wat nog wel eens moeilijk is hoor er liggen er namelijk zoo veel.
Beer zal het vooral erg moeilijk vinden dat hij zich op mij moet concentreren en niet aan de riem mag spelen met de andere honden van de cursus...

Ik zal morgen een udate plaatsen hoe de training is gegaan. We hebben er zin in :D

:bruinpootje:

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 15/09/13 11:05

Dat is inderdaad spannend voor het eerst naar cursus, maar dat gaat vast helemaal goed komen. Niks zo leuk als samen met je hondje bezig zijn. Wat jammer dat je al een Gentleleader gebruikt bij Beer, hij is nog zo jong en met een beetje training loopt een labje meestal toch heel netjes mee. Hopelijk helpen ze je op de cursus zodat je zo snel mogelijk zonder kunt lopen. Veel prettiger voor Beer. Heel veel succes bij de cursus.

AHofs
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 69
Lid geworden op: 13/09/13 07:42
Locatie: Leersum

Ongelezen berichtdoor AHofs » 15/09/13 20:30

Ik hoop inderdaad ook dat we met hulp en training fijn kunnen gaan wandelen. Ik begrijp dat dit nu niet de ideale situatie is maar daar wordt aan gewerkt :)
Persoonlijk vind ik de Gentleleader niet erg onvriendelijk (ligt er natuurlijk ook aan hoe je ermee omgaat) maar hij kan zo rustiger gecorrigeerd worden dan met een normale halsband. wat voor hem dus scheelt. en als hij netjes meeloopt is er ook geen spanning maar juist ontspanning.
ik hoop dat we zo snel mogelijk ontspannen kunnen lopen :)


Terug naar “Training”