Hondenschool/puppycursus omg. Kampen/Zwolle

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 119
Lid geworden op: 06/09/13 16:32

Hondenschool/puppycursus omg. Kampen/Zwolle

Ongelezen berichtdoor Lieske1977 » 29/10/13 10:24

Zaterdag is het zover: ik krijg mijn pup in huis! :verliefd1:

Ondanks dat het niet mijn eerste hond wordt, heb ik me de afgelopen weken flink ingelezen in voeding, opvoeding, hondenscholen, enz. Ik heb zelfs al een keer gekeken bij puppycursus (bij KC Zwolle) en dacht 'mijn' hondenschool gevonden te hebben. Nu twijfel ik echter. Het rooster en de dagen waarop de puppycursus in november gegeven wordt, zijn nu nog steeds niet bekend. De organisatie komt daardoor een beetje amateuristisch op me over.

Over Hondenschool Jimmie in Zwolle lees ik ook goede berichten. Iemand ervaring met deze hondenschool? Zaterdag ga ik er i.i.g. een theorieles volgen en kennismaken.

Zijn er nog andere hondenscholen in de regio Kampen/Zwolle die goed aangeschreven staan en de moeite van het overwegen waard zijn? Hondenschool Zwolle valt voor mij af, omdat die een heel fors prijskaartje aan zijn cursussen heeft hangen.
Ik hoop op jullie tips en ervaringen!

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 11/11/13 22:23

KC Zwolle schijnt het 1 en ander aan de hand te zijn...Het fijne weet ik er niet van, wel dat er vorig jaar onderling ruzie is geweest, ze zich hebben opgesplitst er een groepje nu in Stadshagen (Zwolle) traint. Of er kwaliteit-achteruitgang is geweest? Geen idee maar alleen als ik dit soort verhalen hoor vermoed ik zelf van wel helaas.

hondenschool Jimmy heb ik 1 positieve ervaring over gehoord. Hondenuitlaatservice Jimmy zou ik absoluut niet de dames aan meegeven sinds ik voor een paar jaar terug een JR van hun heb aangetroffen die ze gewoon lieten lopen, eigenaresse was dus ook niet blij dat ik haar hond alleen op de parkeerplaats had aangetroffen. Ik heb de bewuste JR ook meegenomen naar huis en vanaf daar dus gebeld (had geen mobieltje bij mij) omdat ik de JR alleen aantrof en na speuren naar een evt. eigenaar niemand trof. Achteraf bleek dit vaker te gebeuren, mijn gevoel van veilig meegeven en toevertrouwen valt hier niet onder. Immers in Westerveld rijden auto's (nogal gemakkelijk op een parkeerplaats) maar ook fietsers/ATB'ers en scooters.

Zelf trainen we bij hondenschool Buddy. Erg leuk, lessen worden op een zeer leuke wijze ingedeeld, groepjes zijn wat betreft grootte prima, goede begeleiding, altijd ruimte om te vragen. Wat betreft financieel, is het prettig dat ze 1 van de goedkoopsten in Zwolle zijn. Doordat onze fokker hier trainer is, eventjes gekeken op de website zijn we wellicht wat sneller overstag gegaan maar na volle tevredenheid. Ik weet helaas ook dat ze een winterstop hebben maar informeren kan nooit geen kwaad.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 119
Lid geworden op: 06/09/13 16:32

Ongelezen berichtdoor Lieske1977 » 16/11/13 14:25

Ik lees nu je reactie pas; bedankt voor de info! Met wat jij schrijft ben ik toch wel blij dat ik niet voor KC Zwolle ben gegaan. Inmiddels heb ik er drie lessen bij Jimmie op zitten. Het bevalt goed: de groep is klein (6 combi's), waardoor er veel individuele aandacht is en ruimte om vragen te stellen. Ook de enthousiaste en positieve manier van lesgeven en trainen bevalt me wel.

Fijn dat je Buddy ook als positief ervaart. Ik vind het sowieso niet verkeerd om op dit gebied mijn oren en ogen open te houden, want ik ga na de puppycursus zeker door met trainen en zit niet per se aan één hondenschool vast. Ik hou 'm in gedachten als tweede optie!
:bruinkopje: Bo, geb. 7 mei 2002, overleden 9 sept. 2013
:bruinkopje: Joy (Follow You Follow Me van het Oosterhuis), geb. 6 september 2013

Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 119
Lid geworden op: 06/09/13 16:32

Re: Hondenschool/puppycursus omg. Kampen/Zwolle

Ongelezen berichtdoor Lieske1977 » 15/02/14 21:22

Vorige week de puppycursus afgesloten met tien tienen en een negen :) Ik ga verder bij Jimmie met de basiscursus; de oefeningen die we geleerd hebben verder uitbouwen en perfectioneren. De positieve en enthousiaste manier van trainen, de kleine groepen en de aanwezige kennis bevallen me goed!
:bruinkopje: Bo, geb. 7 mei 2002, overleden 9 sept. 2013
:bruinkopje: Joy (Follow You Follow Me van het Oosterhuis), geb. 6 september 2013


Terug naar “Training”