Leren aanwijzen

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Leren aanwijzen

Ongelezen berichtdoor jeltje » 06/03/14 14:13

Al vanaf het begin doe ik met Zyva zoekspelletjes, Zyva op de gang, ik verstop een brokje en dan moet ze die zoeken. Dolle pret. Inmiddels doen we dit ook met een stokje waar mijn geur aan zit, ze zoekt dan dit stokje, pakt het vast en komt het me brengen. Zowel brokje als stokje gaan met het commando 'zoek'! Nu zit ik op een funtraining en daar komt ook 'zoeken' aan bod, maar dan wordt het stokje in een bak gestopt (staan 4 bakken op een rij) en dan is het de bedoeling dat ze aanwijzen in welke bak het stokje zit door bij dat bakje te gaan zitten. Zyva is echter gewend dat ze het stokje altijd mag komen brengen en pakt dus steeds het stokje uit de bak. Hoe kan ik haar leren om voortaan te gaan zitten als ze het stokje heeft geroken? Iemand tips. Ik zat te denken om een ander commando daar voor te gaan gebruiken, 'speur' ofzo. Maar hoe ga ik haar het verschil aanleren tussen 'zoek' en 'speur'?

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Re: Leren aanwijzen

Ongelezen berichtdoor fieke » 06/03/14 15:05

Zitten er geen dekseltjes op de bakken. Bij ons zitten hier dekseltjes op en Bruce weet niet hoe hij die los krijgt :) Bruce raakt met de poot de goede bak aan.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012


Terug naar “Training”