Rustige denkspelletjes voor pup

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Rustige denkspelletjes voor pup

Ongelezen berichtdoor Brownie » 09/08/14 22:06

Voor onze pup van 15 weken ben ik op zoek naar wat inspiratie voor rustige denk/trainingsspelletjes. Rebel is overprikkeld en ondanks al de nodige maatregelen, krijgen we het nog niet echt voor elkaar om hem een beetje rustig te krijgen. Volgens onze trainster is hij extreem druk, erg in zijn eigen wereld en heel gevoelig voor prikkels. Ben je mooi klaar mee, met een gezin met twee kleine kinderen :lol:
Nee, even zonder gekheid. We doen er alles aan om het voor hem en voor ons zo ontspannen mogelijk te maken.
Aangezien rebel twee standen heeft (slaapstand of compleet over the top), ben ik op zoek naar rustige spelletjes waarmee we zijn koppie aan het werk zetten. Zoekspelletjes doe ik al veel met hem, ook simpele trainingsoefeningen (zit, af, poot, aandacht, kijk, blijf, etc. etc.). Hij is snel verveeld, afgeleid of schiet in hyperactieve modus.
Iemand ervaring met zo'n hyperactieve pup en wat te doen aan intellectuele stimulans waar hij niet van op hol slaat?

Nb: op advies van de trainster trainen we niet tijdens het wandelen, omdat dit zijn hyperactiviteit stimuleert. Het wandelen is dus juist een extra rustmoment, naast het slapen in de bench uiteraard.
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Rustige denkspelletjes voor pup

Ongelezen berichtdoor Romke » 10/08/14 08:42

Ken je hersenwerk?

Kijk eens op de site van hersenwerk voor honden. Je kan er ook voor kiezen eerst een workshop te volgen, zodat je goed weet hoe je het beste kan aanpakken.
Ook op fb zijn verschillende pagina's met heel veel denk spelletjes voor honden, met gewone huis, tuin en keukenspullen

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Rustige denkspelletjes voor pup

Ongelezen berichtdoor Brownie » 10/08/14 09:00

Hersenwerk ken ik nog niet, dank je! Ik ga ook even op fb zoeken.
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Rustige denkspelletjes voor pup

Ongelezen berichtdoor Brownie » 10/08/14 09:45

Oké, eerste puzzel geprobeerd. Brokje onder een hoog bakje verstopt. Hij vond het fantastisch! Ging alleen wel zo op in het bakje dat hij vergat het brokje op te eten toen hij het omgegooid had, liep helemaal trots rond met het bakje in zijn bek :oops:
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Rustige denkspelletjes voor pup

Ongelezen berichtdoor corretje » 10/08/14 12:16

Je hebt heel wat te stellen met je kleine "dondersteen".

Idd bakjes neerzetten en onder sommige een brokje en andere weer niet. Laat hem maar een beetje zoeken. En dat ie trots met het bakje rondloopt is niet erg. Koppel daar het commando apport aan vast en wachten tot ie het brengt. En dan ruilen voor een brokje. Je hebt ook van die houten spellen met blokjes of schuifjes waar je brokjes in kan doen. Vindt Diezel erg leuk.

Maar hou de benchtraining wel vol. Verwacht niet dat het in een week of 2 allemaal opgelost is. Het heeft tijd nodig en je moet blijven trainen en consequent zijn en blijven.

Suc6
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Rustige denkspelletjes voor pup

Ongelezen berichtdoor Brownie » 10/08/14 12:52

Dank je corretje! Idd, apport eraan vastkoppelen is een goeie oplossing, dat ik daar zelf dan weer niet aan gedacht heb... Oefenen we dat ook meteen, want daar is hij niet zo kapot van ;-)

Benchtraining houden we er zeker in, dat kan ook niet anders met onze kinderen erbij.
Net even lekker met hem gestruind door de groenstrook en daar heeft hij enthousiast gesprongen, gerold en gehuppeld door het hoge gras. Daarna zijn vlees uit twee kongen gelebberd, een klein puzzeltje en toen was het wel gedaan met de aandacht. Dus nu weer lekker in de bench en ik met de kids naar boven.
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!


Terug naar “Training”