Met pootje tussen de deur

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
kelly1609

Met pootje tussen de deur

Ongelezen berichtdoor kelly1609 » 02/10/10 17:31

Er is hier net een klein ongelukje gebeurt met Joep. Mijn vriend kwam van buiten en wilde de achterdeur dichtdoen. Hij had niet gezien dat Joep al met een pootje buiten stond. Hij kwam er dus met zijn pootje tussen.

Joep piepte ontzettend erg en hield zijn pootje omhoog. Hij loopt er nu wel weer op maar de ene keer hinkt hij en het andere moment niet.
Als het gebroken zou zijn kun je dit dan zien? Het gaat om zijn voetje en niet het hele pootje.

Meneer ligt nu te slapen.

Ik moet maandag naar de dierenarts voor zijn prikjes. Maar wat zouden jullie doen? Wachten tot maandag of kijken hoe het vanavond/morgen gaat en als hij dan nog meer hinkt toch de dierenarts bellen?

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 02/10/10 17:41

Heb je ijsklontjes in huis of een coldpack ? Zoja. Ijsklontjes in een washandje o.i.d. op de poot leggen. De coldpack (mits uit de vriezer) in een theedoek wikkelen en op de poot leggen. Pootje daarna evt. insmeren met een middel tegen kneuzing. VSM heeft zo'n zalf (ben even de naam kwijt). Bij twijfel altijd de DA bellen.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 02/10/10 18:04

Oeps :oops: hou het goed in de gaten. Het zal wel niet gebroken zijn, anders kon hij er echt niet op staan. Kan je alle teentjes voorzichtig aftasten of geeft hij dan een duidelijke pijnreactie? Het zal wel flink gekneusd zijn. En inderdaad, bij twijfel, naar de dierenarts.

Bij ons heeft ooit lang geleden een hond met haar staart tussen de deur gezeten. We kwamen thuis met de boodschappen en liepen op en neer naar de auto om uit te laden. Tessa liep vrolijk met ons mee. Ineens sloeg door de tocht de voordeur met een klap dicht, terwijl Tes haar staart ertussen zat. Ze gilde het uit en bloedde als een rund. Het bloed zat overal in de hal, tot tegen het plafond toe!

Bij Tessa was het overduidelijk dat er iets heel ergs aan de hand was en dat bleek ook wel, want haar laatste staartwervels waren verbrijzeld en moesten geamputeerd worden.

Het spreekwoord luidt... dat muisje zal nog wel een staartje hebben. Nou, dat was hier zeker het geval... Tessa hield er een heel kort staartje aan over :)

Hanneke

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 02/10/10 18:29

rimanime schreef:Heb je ijsklontjes in huis of een coldpack ? Zoja. Ijsklontjes in een washandje o.i.d. op de poot leggen. De coldpack (mits uit de vriezer) in een theedoek wikkelen en op de poot leggen. Pootje daarna evt. insmeren met een middel tegen kneuzing. VSM heeft zo'n zalf (ben even de naam kwijt). Bij twijfel altijd de DA bellen.


arnica zalf (homeopatisch) :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 03/10/10 22:09

Lien schreef:
rimanime schreef:Heb je ijsklontjes in huis of een coldpack ? Zoja. Ijsklontjes in een washandje o.i.d. op de poot leggen. De coldpack (mits uit de vriezer) in een theedoek wikkelen en op de poot leggen. Pootje daarna evt. insmeren met een middel tegen kneuzing. VSM heeft zo'n zalf (ben even de naam kwijt). Bij twijfel altijd de DA bellen.


arnica zalf (homeopatisch) :wink:


Inderdaad. Alleen jammer dat de TO gelijk offline is gegaan :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

kelly1609

Ongelezen berichtdoor kelly1609 » 04/10/10 05:32

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik me teveel zorgen heb gemaakt ;) Hij liep er diezelfde avond weer helemaal goed op en ook nu is er niks meer te zien. Vanavond krijgt hij zijn 12weken enting en dan zal ik de dierenarts vragen om alsnog even te voelen maar volgens mij is dat niet nodig.

@rimanime, ik neem aan dat je met TO op mij doelt? Ik heb alle reacties gelezen, gelijk nadat ze geplaatst waren. Ik had alleen nog niet gereageerd.


Terug naar “Gezondheid”