Het gevaar van stokken gooien

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
fleur

Ongelezen berichtdoor fleur » 24/02/11 09:20

In het verleden al eens zo'n verhaal gehoord, sindsdien word er hier niet meer met stokken gegooit.
Brrr moet er niet aan denken...

Gebruikersavatar
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 323
Lid geworden op: 25/01/11 15:11
Locatie: vlak onder Amsterdam

Ongelezen berichtdoor roxy » 24/02/11 11:16

Bedoel je helemaal nooit ballen gooien.....??? Ik snap met 23 weken dat het nog niet de bedoeling is dat wist ik ook wel, maar helemaal geen ballen, apporteren en zoekspelletjes is het leukst wat een labrador vindt, in de jacht rennen ze toch ook achter hun prooi aan halen het op en brengen het naar zijn baas. Mag er ook nog iets wel? Of mag een lab alleen maar een beetje sjokken. Ik klink misschien een beetje negatief bedoel ik niet zo. maar ik zie hier mensen met labradors die lekker rennen, ballen halen, spelen met andere honden. Ik woon in een waterrijke omgevng zodra het weer het toelaat zal ik Jim zeker laten zwemmen, maar je kunt hier ook heerlijk wandelen, honden lopen lekker los, en spelen met elkaar.

Ik denk dat er altijd wel een gevaar om de hoek schuilt, maar dat is met mensen ook zo, er kan ook iets verkeerd gaan waar je niet op bedacht bent, van de week was er iemand bij de dierenarts haar hond had een stuk knoop van zo'n heel goed sterk speeltouw afgeknaagd en opgegeten, bleef steken in de darmen, kosten Utrecht tussen de 2.000 a 4.000 euro, ik ben goddank verzekerd, maar er kan natuurlijk altijd iets gebeuren.

Leonie2010

Ongelezen berichtdoor Leonie2010 » 10/03/11 14:38

Ik gooi nooit met stokken, maar Kya sleept wel enorme takken achter zich aan. Ze heeft 1 keer, per ongeluk, zelf een tak gebroken die idd ook rechtop in haar bek bleef staan. Ben zo erg van geschrokken dat ik haar altijd extra in de gaten houdt als ze met takken aan het slepen is.

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 18/03/11 16:39

wij gooien ook niet met stokken maar Chester pakt inderdaad in het bos vaak stokken, takken, halve bomen op en loopt daarmee door.
Misschien is de rubberen stok die Saskia in haar webshop nu verkoopt de oplossing. Wie weet ?

Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 809
Lid geworden op: 20/05/06 17:43
Locatie: Oostzaan

Ongelezen berichtdoor Buddy007 » 18/03/11 20:21

roxy schreef:Bedoel je helemaal nooit ballen gooien.....??? Ik snap met 23 weken dat het nog niet de bedoeling is dat wist ik ook wel, maar helemaal geen ballen, apporteren en zoekspelletjes is het leukst wat een labrador vindt, in de jacht rennen ze toch ook achter hun prooi aan halen het op en brengen het naar zijn baas. Mag er ook nog iets wel? Of mag een lab alleen maar een beetje sjokken. Ik klink misschien een beetje negatief bedoel ik niet zo. maar ik zie hier mensen met labradors die lekker rennen, ballen halen, spelen met andere honden. Ik woon in een waterrijke omgevng zodra het weer het toelaat zal ik Jim zeker laten zwemmen, maar je kunt hier ook heerlijk wandelen, honden lopen lekker los, en spelen met elkaar.

Ik denk dat er altijd wel een gevaar om de hoek schuilt, maar dat is met mensen ook zo, er kan ook iets verkeerd gaan waar je niet op bedacht bent, van de week was er iemand bij de dierenarts haar hond had een stuk knoop van zo'n heel goed sterk speeltouw afgeknaagd en opgegeten, bleef steken in de darmen, kosten Utrecht tussen de 2.000 a 4.000 euro, ik ben goddank verzekerd, maar er kan natuurlijk altijd iets gebeuren.


Dat ligt eraan hoe intensief de wandelingen zijn? Met ballen gooien en spelen met andere honden is erg belastend voor de gewrichten. Natuurlijk kan er van alles gebeuren, maar sommige dingen kun je voor zijn.
Groetjes Lisanne

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 20/03/11 17:24

Jutta schreef:wij gooien ook niet met stokken maar Chester pakt inderdaad in het bos vaak stokken, takken, halve bomen op en loopt daarmee door.
Misschien is de rubberen stok die Saskia in haar webshop nu verkoopt de oplossing. Wie weet ?
Misschien. Die Safestix is wel heel leuk :klasse:
Ik heb eerder al eens een rubberen alternatief aangeschaft maar die bleef niet drijven :cry: De Safestix blijft wel drijven :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 702
Lid geworden op: 15/02/11 15:01
Locatie: Heerhugowaard

Ongelezen berichtdoor petra2612 » 05/04/11 16:31

:oops: Ik had nog nooit gehoord van de Safestix maar wel een mooie oplossing. Onze Nora heeft ook van kleins af aan bedacht dat stokken leuk zijn terwijl wij al 15 jaar stokken verbieden is het bij haar onbegonnen werk. We laten haar de stok naar huis apporteren er wordt niet mee gegooit etc maar als ik deze verhalen lees wil ik toch maar een Safestix. Voorkomen is beter dan genezen!
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra

Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1270
Lid geworden op: 19/05/09 13:41
Locatie: Rijnsaterwoude
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia » 06/04/11 15:56

petra2612 schreef::oops: Ik had nog nooit gehoord van de Safestix maar wel een mooie oplossing. Onze Nora heeft ook van kleins af aan bedacht dat stokken leuk zijn terwijl wij al 15 jaar stokken verbieden is het bij haar onbegonnen werk. We laten haar de stok naar huis apporteren er wordt niet mee gegooit etc maar als ik deze verhalen lees wil ik toch maar een Safestix. Voorkomen is beter dan genezen!


Ze zijn ook nog supernieuw! Ze zijn geintroduceerd op Crufts in Engeland,
en nu zijn ze dan ook in NL.

Elke keer dat ik met dat ding door een bos ofzo loop hangt er al snel een hond in :D
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!

petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 702
Lid geworden op: 15/02/11 15:01
Locatie: Heerhugowaard

Ongelezen berichtdoor petra2612 » 06/04/11 16:53

Saskia schreef:
petra2612 schreef::oops: Ik had nog nooit gehoord van de Safestix maar wel een mooie oplossing. Onze Nora heeft ook van kleins af aan bedacht dat stokken leuk zijn terwijl wij al 15 jaar stokken verbieden is het bij haar onbegonnen werk. We laten haar de stok naar huis apporteren er wordt niet mee gegooit etc maar als ik deze verhalen lees wil ik toch maar een Safestix. Voorkomen is beter dan genezen!


Ze zijn ook nog supernieuw! Ze zijn geintroduceerd op Crufts in Engeland,
en nu zijn ze dan ook in NL.

Elke keer dat ik met dat ding door een bos ofzo loop hangt er al snel een hond in :D


Ok vandaar, ik ga er zeker één bestellen voor Nora!
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra

Rianne

Ongelezen berichtdoor Rianne » 28/06/11 16:58

Bah wat een enge verhalen over het gooien met stokken, maar ben erg blij dat ik ze gelezen heb. Wij hebben het stadium van stokken gooien nog niet gehad vanwege kruisbandproblemen maar die zit er zeker aan te komen.

Bedankt voor de waarschuwingen en de tip; ik ga zeker een Safestix bestellen :D helemaal geweldig dat ie ook nog blijft drijven!!

Groetjes, Rianne

Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 27/06/11 19:10

Ongelezen berichtdoor Desdemona » 29/06/11 23:30

Hier in de wijk is het nog ongelukkiger afgelopen.....Labrador rende naar een stol toe die gegooit werd, belande in het water, sprong dr bovenop terwijl de stok haar boeg pierste....
De hond heeft kantje boord gelegen, hele zware operatie, na die tijd een fikse ontsteking omdat er nog een stukje hout was achtergebleven, cystes...
Hond is nu een jaar verder en dr weer helemaal bovenop gekomen maar jullie begrijpen wel die gooien nooit geen stok meer.
Goede waarschuwing!

Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1270
Lid geworden op: 19/05/09 13:41
Locatie: Rijnsaterwoude
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia » 01/07/11 12:19

Owww wat een eng verhaal :( :(
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 11/07/11 09:37

Hier vind vooral Lina de safestix geweldig! :D De andere twee krijgen geen kans erachteraan te gaan. Ze is supersnel dan.

Hij blijft drijven, maar ligt wel wat dieper in het water dan een stok. Maar reuze veilig. 8) En ze kunnen er ook heel leuk aan trekken met zijn 2-en of 3-en. :lol:

Hier werd al nooit meer met stokken gegooid sinds er op de KC een hond de keel doorboorde van binnenuit en niet meer te redden was........... :cry: Leuke jonge hond, zomaar weg. Nou ik heb de stokken onmiddelijk verbannen. Alleen nog ballen, waterwubba's en nu dus de safestix. Echt een aanrader. :applaus:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Allard

Ongelezen berichtdoor Allard » 02/12/11 12:42

Geen takken gooien dus.

Alma

Ongelezen berichtdoor Alma » 26/01/12 18:06

Wat een ellendige verhalen...geen stokken voor mijn doggy!

ps-je
ik wil geen piep-speelgoed in huis ivm de kittens die af en toe geboren worden, ben veel te bang dat deze gezien worden als leuke speelgoedjes.


Terug naar “Gezondheid”