Overgeven

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Overgeven

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 03/08/14 09:02

Foofer heeft sinds gisteravond zes uur alles eruit gegooid wat hij in zich had. Om twee uur vannacht nog iets laten drinken maar ook dat kwam er uit. Maar wat kan ik hem het beste geven? Alleen rijstwater? En hij heeft een antibiotica kuur hoe geef ik die pil dan zometeen?
Ik weet ook niet waardoor het overgeven komt, de kuur heeft hij al een paar dagen dus daar kan het niet aan liggen. Verder is hij goed te pas, kwispelt en wilt spelen, wat niet mag daarvoor is het te warm maar hij is wel actief.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Overgeven

Ongelezen berichtdoor sbientje » 03/08/14 09:05

Misschien een virusje opgedaan. Hij moet wel wat vocht binnenkrijgen, dus ik zou kijken of ie nu wel wat water binnenhoudt (of yoghurt ofzo). Pom had het toen ze net bij mij was, iedere slok water die ze nam kwam er meteen weer uit. Ze heeft toen van de da iets tegen het braken gehad, toen ging t meteen wel beter eigenlijk
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Re: Overgeven

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 03/08/14 11:42

Water wil net maar de kip met rijst kwam er net uit. Ik denk dat ik iets te veel heb gegeven. Ik wacht een paar uur af en dan geeft ik een handje. Of moet ik nog iets langer wachten?

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: Overgeven

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 03/08/14 11:52

Danouk had dat een paar maanden geleden ook, alles kwam er continue uit. DA zei bij ons toen, even een paar uur helemaal niets geven, ook geen water. Na ongeveer 3 uur geef je een klein bodempje lauw water. Het punt is dat ze met zo'n geïrriteerde maag, als er dan ineens veel in komt, die maag niet tot rust komt. Voor uitdroging hoef je met een volwassen hond niet heel bang te zijn, wel goed de slijmvliezen in de gaten houden natuurlijk.

Eten zou ik vandaag even helemaal niet geven, of vanavond laat pas een handje gekookte kip bijvoorbeeld. Als dat er in blijft, kan je dat langzaam opvoeren. En anders morgen even een spuit bij de DA tegen de misselijkheid, die helpen altijd wel snel..

Het is zo sneu hè? Danouk was toen ook helemaal uitgeput van het braken, begon zelfs te piepen als ze weer een golf op voelde komen :-(

Hopelijk knapt je ventje snel weer op!! :groteknuffel:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Overgeven

Ongelezen berichtdoor sbientje » 03/08/14 12:05

Nee eten zou ik hem nu ook even niet geven, wat Tamara zegt :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Overgeven

Ongelezen berichtdoor Milou » 03/08/14 12:12

:groteknuffel: aan Foofer en jou!
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Re: Overgeven

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 03/08/14 13:01

Dankjewel voor de knuffels ik heb ze doorgegeven. Het punt is ik zit/zat met de ab. Maar die pil is er niet uitgekomen. Een vriendin van mij is da assitente en ik heb haar even geappt, zij gaf aan dat deze soort na een uur is opgenomen dus ik heb elke keer geluk gehad. Ik heb een paar uur gewacht en toen toch een beetje rijst met warm water erbij gegeven. Hij heeft daarnaast ook nog een klein beetje gedronken en tot nu toe blijft dit er in. *knock on wood*.
Het punt is heeft hij net gekotst, na een kwartier komt hij kijken of er al eten in de bak zit, ondanks de ingetrokken buik wat toch aangeeft dat hij buikpijn heeft.... Echte labradador alles draait om eten 8)

We doen het mooi rustig aan vandaag :)

Bruno het labje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 17
Lid geworden op: 22/08/13 13:30

Re: Overgeven

Ongelezen berichtdoor Bruno het labje » 04/08/14 09:04

Wij had afgelopen week precies het zelfde met Bruno. Na een bezoekje aan de DA heeft hij anti-braaktabletten gekregen. Vanmiddag krijgt hij zijn laatste (in totaal 5 dagen 2x daags) en tot nu toe niet meer hoeven te braken. Hij is wel enorm suf, heeft zelfs geen zin om te wandelen. De DA gaf aan dat er al meerdere honden met dezelfde klachten waren geweest. Blijkbaar heerst er iets.


Terug naar “Gezondheid”