Allergie vs implantaat

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Allergie vs implantaat

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 01/11/14 19:08

Vorig jaar november hebben we Keo, na de zoveelste klacht, laten testen op allergieën. Hij bleek allergisch voor diverse huismijten, voedselmijt en een schimmel.
Sindsdien heb ik zijn kussens vervangen door afwasbare manden en was zijn dekentje iets vaker, maar verder eigenlijk niets gedaan omdat hij klachtenvrij werd. (Hij kreeg al langer hypoallergeen voer en geen hondenkoekjes enz, maar heb nog overwogen om zijn voer aan te passen. Niet gedaan omdat hij klachtenvrij werd en het er verder super op doet)
En nu is hij al een jaar klachtenvrij! Muv een dagje buikgriep vorige maand, maar dat noem ik geen allergische klacht.

Doet me vermoeden dat Keo zijn klachten kwamen door gevoeligheid voor het implantaat??
Hij heeft 2x een implantaat gehad en in die periodes had hij de meeste en de meest hardnekkige klachten. Bv maandenlang gesukkeld met een oorontsteking en maanden last gehad van een wondje onder zijn poot wat niet wou genezen.

Ik weet het natuurlijk niet zeker, voor hetzelfde geld zitten we volgende maand weer bij de da. Maar het valt wel op dat hij nu een jaar zonder implantaat ook een jaar fit is.
Ik ga nu even hard afkloppen natuurlijk.

Wat betreft castratie zijn we er nog niet helemaal uit, maar voor Keo geen implantaat meer, dat hadden we ook zonder deze conclusie al besloten.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Allergie vs implantaat

Ongelezen berichtdoor corretje » 03/11/14 11:26

Misschien is Keo wel allergisch voor het stofje wat de implantaat afgeeft. Er zijn ook mensen die overgevoelig reageren op medicijnen, dus waarom dieren ook niet. Hopen dat hij nu klachtenvrij blijft, want dan is het bijna wel zeker dat het daar aanlag.

Waarom hadden jullie voor Keo een implantaat als ik zo vrij mag zijn dat te vragen? Vanwege gedrag of andere klachten.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Allergie vs implantaat

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 03/11/14 12:57

Keo had het implantaat voor zijn gedrag door hormonen. Dit verdween ook door het implantaat, dus het had voor hem wel degelijk gunstig effect. Hij ging alleen meer vreten onderweg, omdat hij niet zo afgeleid werd door luchtjes :?
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015


Terug naar “Gezondheid”