fleur heeft last van braken

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor michelle » 03/11/14 15:35

Ik heb een paar vragen Fleur braakt sinds vrijdag met regelmaat dit is de eerste keer dat ik dit meemaak ze heeft nooit eerder last gehad.
Ik had vanmiddag rijst gekookt en dat leek goed te gaan maar ze heeft het er net weer uitgespuugd.
ze heeft geen diaree en oogt buiten ook niet echt ziek.
heb inmiddels ook kipfilet gekookt ze is wel misselijk ik merk dat aan het steeds likken aan de vloer en veel slikken.
wat kan ik het beste doen en waneer moet ik naar de da gaan ik maak me er wel zorgen om.
of moet ik haar vandaag helemaal geen eten geven graag wat advies of tips.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Re: fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor Caya » 03/11/14 18:22

Ik zou vanavond nog naar de DA gaan! Waarom afwachten? Ze is al 3 dagen aan het spugen! Beter een keer te vaak gaan dan te weinig is het toch? Ik hoop dat ze snel weer opknapt.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 03/11/14 19:32

Sinds vrijdag is wel lang inderdaad, zou ook ff de da inschakelen.
Bij een dag braken geef ik Keo geen eten tot zijn maag weer tot rust is. Dat heeft de laatste keren erg goed geholpen. Maar langer dan een dag niet drinken dan ben ik niet meer gerust.
Heel veel beterschap!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor Kay » 04/11/14 09:11

esmoezie schreef:Sinds vrijdag is wel lang inderdaad, zou ook ff de da inschakelen.
Bij een dag braken geef ik Keo geen eten tot zijn maag weer tot rust is. Dat heeft de laatste keren erg goed geholpen. Maar langer dan een dag niet drinken dan ben ik niet meer gerust.
Heel veel beterschap!


+ 1 :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Re: fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor michelle » 04/11/14 14:01

vandaag niet meer gespuugt drinken deed ze nog wel gelukkig rijst en kipfilet en bruine boterham is er in gebleven dus dat zet ik vandaag nog even voort.
Ik denk maar weet het natuurlijk niet zeker dat het door een bakje smuldier is gekomen fleur eet normaal altijd carnibest maar die had ik niet meer dus dacht ach een bakje smuldier kan dan ook geen kwaad.
mischien toch echt verkeerd gevallen maar ze kan ook iets buiten op gegeten hebben wat ik niet heb gezien.
nou hoop dat het nu goed blijft gaan.
toch nog even een vraagje waneer ga ik weer haar normale eten geven.
Afbeelding

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor Kay » 04/11/14 14:53

Bij diarree en/of braken switch ik nooit van voer
Ik vast een dagje om de boel tot rust te laten komen, en vervolgens bouw ik hun eigen eten heeeeeeel langzaam op
Dus ik begin met 6x daags kleine beetjes, en vervolgens breng ik het weer terug naar 1x daags (hier krijgen ze 1x daags)

Switchen naar brood/rijst of iets brengt het maag-/darmstelsel alleen maar meer van de wap heb ik het idee, want dat eten ze immers normaal ook niet :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Re: fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor michelle » 04/11/14 15:12

Kay schreef:Bij diarree en/of braken switch ik nooit van voer
Ik vast een dagje om de boel tot rust te laten komen, en vervolgens bouw ik hun eigen eten heeeeeeel langzaam op
Dus ik begin met 6x daags kleine beetjes, en vervolgens breng ik het weer terug naar 1x daags (hier krijgen ze 1x daags)

Switchen naar brood/rijst of iets brengt het maag-/darmstelsel alleen maar meer van de wap heb ik het idee, want dat eten ze immers normaal ook niet :wink:


oh okee ja ik dacht rijst en kip is lichtverteerbaar en krijgt ze in iedergeval nog iets binnen.
maar beter is dus om helemaal niets te geven.
En dan van af morgen kleine beetjes van haar eigen voer te geven dat ga ik dan proberen.
Ik heb dit ook nog nooit met fleur gehad ze heeft normaal echt een sterke maag.
een bruine boterham krijgt ze normaal ook ieder dag smorgens dus dat kan denk ik niet zo heel veel kwaad :wink:
thnx voor de tip tot op heden geen gebraak gelukkig daar ben ik al heel blij om.
Afbeelding

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor kristies » 04/11/14 23:33

hier wisselende verhalen en ik vind voor beiden wat te zeggen..
Chester spuugde een tijd best veel. Kreeg van 1 dierenarts de tip.. eerste dag niets geven ( dat adviseerde ze trouwens alletwee )
Dan starten met een klein beetje ( slokje ) appelsap als ze heel suf worden van het niet eten.
Dan eventueel wat aardappelpuree uit een zakje en dat met lepels tegelijk geven dus 1 eetlepel blijft dat erin een uur later nog een lepel en zo opbouwen.
Na een dag weer voorzichtig brokken..
De andere en moet zeggen dat dat het advies is wat ik tegenwoordig opvolg is eerst niet eten dan als de ergste misselijkheid weg is echt een paar brokjes niet wisselen van voer gewoon zijn eigen brokken daar is zijn lijf het meest aan gewend. En als dat erin blijft steeds een klein beetje meer.

Maar na 3 dagen spuugen zou ik ook even laten kijken door de da

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Re: fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor michelle » 05/11/14 13:30

kristies schreef:hier wisselende verhalen en ik vind voor beiden wat te zeggen..
Chester spuugde een tijd best veel. Kreeg van 1 dierenarts de tip.. eerste dag niets geven ( dat adviseerde ze trouwens alletwee )
Dan starten met een klein beetje ( slokje ) appelsap als ze heel suf worden van het niet eten.
Dan eventueel wat aardappelpuree uit een zakje en dat met lepels tegelijk geven dus 1 eetlepel blijft dat erin een uur later nog een lepel en zo opbouwen.
Na een dag weer voorzichtig brokken..
De andere en moet zeggen dat dat het advies is wat ik tegenwoordig opvolg is eerst niet eten dan als de ergste misselijkheid weg is echt een paar brokjes niet wisselen van voer gewoon zijn eigen brokken daar is zijn lijf het meest aan gewend. En als dat erin blijft steeds een klein beetje meer.

Maar na 3 dagen spuugen zou ik ook even laten kijken door de da


vandaag ben ik begonnen met een klein beetje brok en het gaat nu goed ze heeft niet meer gespogen aleen vanacht nog een beetje braaksel.
maar ze heeft gisteren avond ook weer gras gegeten dat werkt ook niet mee.
en anders ga ik natuurlijk even naar de da maar ze drinkt goed en is tierig dat wel gelukkig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Re: fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor michelle » 05/11/14 16:44

ik heb de da gebeld ze heeft weer gespogen kan morgen terecht ze had geen plek meer vandaag en omdat ze nog drinkt is het geen spoed.
Ik dacht dat het nu de goede kant op ging.
en anders ga ik vanavond naar de spoedkliniek die zit hier vlak bij.
bah zorgelijk ze vroeg ook of ze nog ontlasting had dat heeft ze gelukkig dan nog wel en gewoon normale drolletjes.
Afbeelding

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 06/11/14 00:04

Heel veel succes bij de da! Duurt wel lang zo, hopelijk kan de da haar er snel vanaf helpen :-(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: fleur heeft last van braken

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 06/11/14 22:07

Hoe is het bij de da gegaan?
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015


Terug naar “Gezondheid”