je hond verzekeren of niet ?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 20/01/15 11:06

Hallo,

Ik werd vorige week geadviseerd ,om zo spoedig mogelijk mijn hond te late verzekeren. omdat ze heel erg gevoelig is.
nu heb ik rond gekeken, maar ik heb meer het id dat het geld klopperij is.
ong zit je rond 20 euro per maand, en om de 90 dagen krijg je een eigen risico van €100,00 wat je eerst op moet maken.
bij elkaar opgeteld is het per jaar 560 euro.

je kan nog meer opties kiezen, maar dit is het voordeligste wat ik eruit kon halen.


Heeft iemand ervaringen of tips ? wat zouden jullie doen ? wel of niet verzekeren pffff
Afbeelding

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor perelaar » 20/01/15 13:28

Hier 2 labradors, zonder ziekteverzekering.
560/jaar is een hele hoop geld. Ik denk dat je beter maandelijks wat geld opzij houdt, ivm onverwachte problemen.

Overigens, als de hond een voorgeschiedenis heeft ivm medische problemen zou het me verbazen als je lang verzekerd blijft ;)
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 20/01/15 13:43

perelaar schreef:Hier 2 labradors, zonder ziekteverzekering.
560/jaar is een hele hoop geld. Ik denk dat je beter maandelijks wat geld opzij houdt, ivm onverwachte problemen.

Overigens, als de hond een voorgeschiedenis heeft ivm medische problemen zou het me verbazen als je lang verzekerd blijft ;)



Nou dat is het punt dus, de dierenarts heeft gezegd tegen ons, ik heb nu nog geen allergie vast gesteld, maar de volgende keer ga ik dat waarschijnlijk wel doen.
Dus als ik wil verzekeren moet ik dat nu doen, anders lukt dat idd niet nee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor marie » 20/01/15 14:36

Hier wel verzekerd hoor. Bij de hema, kost mij ca 15,00 per maand ik mag de nota's 1 jaar opsparen en dan kost het alleen 45,00 administratie kosten. Ben erg blij met deze verzekering. Mijn hond is ook vaak ziek en ik declareer zo rond de 1000,00 per jaar en ik krijg altijd alles vergoed.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 20/01/15 14:44

marie schreef:Hier wel verzekerd hoor. Bij de hema, kost mij ca 15,00 per maand ik mag de nota's 1 jaar opsparen en dan kost het alleen 45,00 administratie kosten. Ben erg blij met deze verzekering. Mijn hond is ook vaak ziek en ik declareer zo rond de 1000,00 per jaar en ik krijg altijd alles vergoed.


o wat super dan kan ik daar nog even kijken, en heb je geen eigen bijdrage dan ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor marie » 20/01/15 20:11

Nee, alleen die 45,00 per ingediende nota's. Maar zoals ik al schreef mag je het een jaar opsparen.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor Romke » 21/01/15 09:26

sandybuddy schreef:Nou dat is het punt dus, de dierenarts heeft gezegd tegen ons, ik heb nu nog geen allergie vast gesteld, maar de volgende keer ga ik dat waarschijnlijk wel doen.
Dus als ik wil verzekeren moet ik dat nu doen, anders lukt dat idd niet nee.


Nee hoor, je bent al te laat. Jij moet opgeven voor wat voor dingen je al geweest bent.
De verzekering kan dit opvragen, gebeurt niet altijd.
Op basis van wat jouw hond al heeft gehad, is de kans enorm groot dat huidaandoeningen iig worden uitgesloten.
Uitsluitingen gaan niet alleen op basis van diagnose, maar gewoon op de hele voorgeschiedenis.

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor ober » 21/01/15 11:22

marie schreef:Nee, alleen die 45,00 per ingediende nota's. Maar zoals ik al schreef mag je het een jaar opsparen.


Wij zijn ook van Proteq naar de Hema overgestapt.
Goedkoper plus dat inderdaad rekeningen eens per jaar kunnen worden ingediend, afhandeling gaat supersnel. We hebben tot nu toe 1 keer gedeclareerd (2 rekeningen).
Ook maakt Hema geen problemen over de taal waarin de rekening is gesteld, vanzelfsprekend heb ik het declaratieformulier duidelijk in het Nederlands ingevuld.
Bij Proteq waren daar wel problemen mee: moest of in het Nederlands of in het Engels, kortom een boel gedoe en gebel eer er tot betaling werd overgegaan.
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 21/01/15 15:57

Romke schreef:
sandybuddy schreef:Nou dat is het punt dus, de dierenarts heeft gezegd tegen ons, ik heb nu nog geen allergie vast gesteld, maar de volgende keer ga ik dat waarschijnlijk wel doen.
Dus als ik wil verzekeren moet ik dat nu doen, anders lukt dat idd niet nee.


Nee hoor, je bent al te laat. Jij moet opgeven voor wat voor dingen je al geweest bent.
De verzekering kan dit opvragen, gebeurt niet altijd.
Op basis van wat jouw hond al heeft gehad, is de kans enorm groot dat huidaandoeningen iig worden uitgesloten.
Uitsluitingen gaan niet alleen op basis van diagnose, maar gewoon op de hele voorgeschiedenis.



ze is verder voor nog niks naar de DA geweest alleen voor de mijten, zouden ze dat daar al aan linken denk je? het heeft namelijk niet met allergie te maken.
maar met dat op het moment haar afweersysteem op het moment wat minder is
Afbeelding

sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 21/01/15 15:58

ober schreef:
marie schreef:Nee, alleen die 45,00 per ingediende nota's. Maar zoals ik al schreef mag je het een jaar opsparen.


Wij zijn ook van Proteq naar de Hema overgestapt.
Goedkoper plus dat inderdaad rekeningen eens per jaar kunnen worden ingediend, afhandeling gaat supersnel. We hebben tot nu toe 1 keer gedeclareerd (2 rekeningen).
Ook maakt Hema geen problemen over de taal waarin de rekening is gesteld, vanzelfsprekend heb ik het declaratieformulier duidelijk in het Nederlands ingevuld.
Bij Proteq waren daar wel problemen mee: moest of in het Nederlands of in het Engels, kortom een boel gedoe en gebel eer er tot betaling werd overgegaan.



de DA raden ons dus Proteq aan maar vind die veelste duur, maar de hema ziet er idd een stuk aantrekkelijker uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor Romke » 21/01/15 16:12

sandybuddy schreef:ze is verder voor nog niks naar de DA geweest alleen voor de mijten, zouden ze dat daar al aan linken denk je? het heeft namelijk niet met allergie te maken.
maar met dat op het moment haar afweersysteem op het moment wat minder is


Zalfje hier en zalfje daar klinkt alsof je vaker bent geweest, maar dat heb ik dan miss verkeerd begrepen.

Ik ben ban dat je te laat bent, demodex is vaak een voorloper van allergie, juist door de lage weerstand, wat vaak ook bij allergie speelt.
Maar... als je verder niks gehad hebt, kan je haar toch gewoon inschrijven, eerlijk opgeven wat je gehad hebt, waar je geweest bent(ook dermatoloog) en dan kijken in de polis of je uitsluitingen krijgt, krijg je deze heb je altijd nog, ik meen, een week om nog op te zeggen.
Niet geschoten is altijd mis....

sandybuddy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 32
Lid geworden op: 04/01/15 17:13

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor sandybuddy » 21/01/15 17:57

Romke schreef:
sandybuddy schreef:ze is verder voor nog niks naar de DA geweest alleen voor de mijten, zouden ze dat daar al aan linken denk je? het heeft namelijk niet met allergie te maken.
maar met dat op het moment haar afweersysteem op het moment wat minder is


Zalfje hier en zalfje daar klinkt alsof je vaker bent geweest, maar dat heb ik dan miss verkeerd begrepen.

Ik ben ban dat je te laat bent, demodex is vaak een voorloper van allergie, juist door de lage weerstand, wat vaak ook bij allergie speelt.
Maar... als je verder niks gehad hebt, kan je haar toch gewoon inschrijven, eerlijk opgeven wat je gehad hebt, waar je geweest bent(ook dermatoloog) en dan kijken in de polis of je uitsluitingen krijgt, krijg je deze heb je altijd nog, ik meen, een week om nog op te zeggen.
Niet geschoten is altijd mis....



Ja de dierenarts die keek niet goed naar haar kale plekjes, en zei elke x wat anders en andere zalfjes maar waar het om demodex ging.
Afbeelding

Labradorus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 31
Lid geworden op: 16/01/15 12:36
Locatie: Groesbeek

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor Labradorus » 11/02/15 12:24

Heeft iemand ervaring met de basisverzekering van Ohra?

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor Romke » 11/02/15 12:42

Geen ervaring.
Je moet er wel rekening mee houden dat zij geen OCD vergoeden, wat heel vaak voorkomt op het moment dat een hond HD of ED heeft.
Daarom vind ik deze verzekering te duur, voor wat je krijgt

Labradorus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 31
Lid geworden op: 16/01/15 12:36
Locatie: Groesbeek

Re: je hond verzekeren of niet ?

Ongelezen berichtdoor Labradorus » 12/02/15 10:50

oké Romke, dank je voor je antwoord. Zal er nog eens goed naar kijken.


Terug naar “Gezondheid”