Max wil niet eten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Max wil niet eten

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 10/07/15 14:19

Hoi allemaal.

Max is nu 14 weken. Ik ben al een tijdje aan het tobben met eten want het is geen veelvraat en het duurt soms echt wel een tijdje voor hij gaat eten... nou ben ik gisteren met hem op een speeluurtje geweest bij de puppycursus. Nik aan de hand helemaal gezellig.
Sinds vandaag wil hij helemaal niet meer eten..... vanmorgen met moeite zijn brokjes erin gekregen gemengd met een beetje bouillon.
De brokken van vanmiddag laat hij gewoon staan. Hij slaapt alleen maar.... zou het door de warmte komen of is het gisteren misschien een beetje te veel geweest of misschien zn tandjes?? Als we bij het uitlaten een andere hond tegen komen is hij wel gewoon enthousiast.
Ben altijd zo bang dat zo'n beestje te kort krijgt. Zelfs met zijn snoepjes is hij niet gretig. ...

*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 23/09/12 16:09

Re: Max wil niet eten

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 11/07/15 20:06

Moeilijk om een antwoord op te geven. Mijn labradors eten alles en eten alles snel; niet eten komt niet voor (of ze moeten heel erg ziek zijn). Misschien is het allemaal wat teveel voor Max geweest, misschien oververhit en wanneer hij aan het wisselen is kan hij ook daar ook echt wel last van hebben. Drinkt hij wel? Wanneer hij zo mat blijft en je het niet vertrouwt zou ik hem even door een dierenarts laten controleren.

Los van hoe hij zich lichamelijk voelt, waar je voor moet uitkijken is dat het eten geen aandachttrekkerij spel wordt. Dit zie je vaak gebeuren wanneer de eigenaar bij het eten blijft staan en de pup blijft aanmoedigen en aansporen om toch maar iets te eten. Wanneer er dan uiteindelijk ook nog eens snoepjes uit de kast wordt getrokken om de hond te stimuleren maak je het probleem alleen maar groter. Wanneer je hem uit een bak laat eten, zet de bak dan neer, laat Max even wachten, geef hem toestemming om te eten en loop zelf weg. Geef hem een paar minuten, eet hij niet dan pak je de bak weg en herhaal je het de volgende maaltijd. Niet tussendoor van alles gaan geven zodat hij voor de volgende maaltijd alweer een vol buikje heeft.
Je zou Max echter ook kunnen laten werken voor zijn eten. In de tuin bv zoekspelletjes doen met zijn brokjes en/of oefeningentjes doen waarvoor hij dan beloond wordt met zijn brokjes.
Tot slot zou je kunnen overwegen om Max rauw te gaan voeren (KVV of barf) ipv brok.

diddy4
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/05/15 16:00

Re: Max wil niet eten

Ongelezen berichtdoor diddy4 » 12/07/15 03:33

Ik had hem op kvv gezet maar daar ging hij van aan de diarree. Natuurlijk wel geleidelijk aan gedaan.
Ik blijf gewoon een beetje proberen. Morgen is het ook weer minder warm dus misschien gaat het dan wel weer wat beter. Bedankt voor je antwoord in ieder geval


Terug naar “Gezondheid”