TTA operatie kruisband

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Gaby » 18/12/16 13:43

Binkie schreef:Dat was even spannend! Vervelend dat er een ontsteking bij is gekomen. Gelukkig gaat het inmiddels weer een stukje beter. Beterschap voor Gaby!
Hoe gaat het inmiddels met je arm?



Hallo Arm gaat prima geen problemen meer.

Met Gaby gaat het goed de wond is bijna dicht, zo goed als en ze is in "a good mood"

Het duurt me echter wel wat lang dat ze die poot omhoog houd.
Ze loopt dus nog steeds op 3 poten, nog geen indicatie dat ze haar geopereerde poot wil
gebruiken, dat is wel vreemd direct na de operatie deed ze dat wel.

De foto toonde aan dat het implantaat nog goed verankerd zat en op de juiste plek geen
breuken in het bot dus misschien toch geduld?

Groeten Jim
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Gaby » 25/12/16 23:43

Jullie zullen wel denken waar blijft hij nou, maar hier ben ik met de volgende nieuwtjes over Gaby.
De ontsteking is helemaal weg en ze is weer erg druk zoals voorheen. Ze mag nu kleine stukjes lopen maar helaas mevrouw wil zo snel dat ze liever op 3 poten loopt, dus we moeten haar temperen en proberen rustig te laten lopen. Helaas gaat me het allemaal te langzaam of het door die ontsteking komt dat ze achter op geraakt is weet ik niet maar ze zal toch zo langzamerhand een keer echt op 4 poten moeten gaan lopen. De spiermassa is wel flink afgenomen dat kun je wel zien ook bij het bovenbeen. Nou ja deze week maar eens kijken hoe het gaat en maar even weer bellen die week erop met de dierenarts. Rekening is ondertussen ook bezig kreeg toch noch van de 100 nog wat 900 vergoed, maar dat is allemaal bijzaak hopelijk wordt ze snel weer de oude.

prettige Kerst allemaal en een gelukkig nieuw jaar

Groet Jim
Afbeelding

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor ober » 26/12/16 12:56

Goede berichten, tja het duurt altijd langer dan je zou willen.
Maar ja die labradors, pijngrens ligt hoog, dus als ze denken dat het weer gaat, gaan ze ook!
Maar fijn dat ze nu weer kleine stukjes mag lopen.
Die ontsteking zal er wel er wel toe hebben bijgedragen dat het herstel niet zo vlotjes is gegaan.
Kop op, komt goed.
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Gaby » 27/12/16 11:22

ober schreef:Goede berichten, tja het duurt altijd langer dan je zou willen.
Maar ja die labradors, pijngrens ligt hoog, dus als ze denken dat het weer gaat, gaan ze ook!
Maar fijn dat ze nu weer kleine stukjes mag lopen.
Die ontsteking zal er wel er wel toe hebben bijgedragen dat het herstel niet zo vlotjes is gegaan.
Kop op, komt goed.



Dank je wel :)
We houden moed en zijn positief.
Net nog even gelopen met haar ze vind het buiten erg fijn.

Goede jaarwisseling en ik blijf updates plaatsen.

Groet Jim
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Gaby » 08/01/17 01:09

Hallo,

Het gaat beter met Gaby ze loopt nu langzaam op 4 poten, alleen als ze sneller wil gebruikt ze er 3 dus we moeten haar temperen.
We gaan vaker wandelen met haar en ook is en om het huis loopt ze al weer rond.

Een dezer degen weer naar de dierenarts voor een nacontrole. Er zit dus voorruitgang in.

Allen een gelukkig nieuw jaar gewenst en bedankt voor de steun.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Gaby » 20/01/17 20:34

Maandag naar de dierenarts voor controle. Gaby trekt sprintjes in de tuin, ziet er goed uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Gaby » 12/03/17 17:49

Na lange tijd weer even een update hoe het met Gaby gaat.
Ze gaat goed voor uit en mag over een half jaar treug komen voor controle bij de dierenarts.
Ik heb een filmpje geupload.
Ik krijg nu vaak te horen dat ze dik is geworden ze is echter afgevallen en weegt nu 32 kilo.
Wat ik wel zie is dat ze vooral aan de voorkant een gigantische spiermassa heeft opgebouwd.
Ik zou zeggen geniet van het youtube filmpje.

https://youtu.be/2uom9isbcXE
Afbeelding

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor ober » 13/03/17 15:13

Fijn te horen dat het goed gaat met Gaby en dat zij weer lekker normaal kan bewegen. Leuk filmpje.
Onze Truffel is blij dat we weer terug zijn in Frankrijk. Hij loopt elke ochtend te knuffelen en zoenen met de 20 schapen die achter onze tuin op de heuvel staan.
Ik heb er leuke foto's van maar het is me nog niet gelukt deze op het forum te zetten.
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Milou » 23/05/17 12:21

Wat fijn dat het na het hele proces zo goed gaat met Gaby.
Het lopen ziet er goed uit. Nu weer lekker van haar genieten. :)
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Gaby » 10/06/17 23:02

Gaat prima met Gaby, ik dank iedereen voor het meeleven
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Gaby » 02/09/17 21:26

Even een filmpje hoe het nu met Gaby gaat zo,n 8 maand na de TTA operatie


https://youtu.be/9i8QW4z2IVk

[url][/url]
Afbeelding

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Milou » 23/09/17 15:09

Zo dat is snel gegaan, kan je nog iets aan haar merken?
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Gaby » 23/09/17 21:24

Hallo Milou, Nou in het begin zakte ze een beetje door tijdens het lopen, we hebben haar wel op extra glucosamine gezet ( kruitvat) en ook dat doorzakken is haast niet meer te zien misschien als ze wat moe wordt. Het opbouwen van de spiermassa was een hele toer , maar wel nodig. Je kunt nu weer prachtig zien wat een gespierde hond het is en weinig vet. Ja is nu ook al weer 8 jaar oud. We zijn wel een beetje huiverig voor de andere knie. Je leest dat het binnen een jaar in 60 % van de gevallen gebeurt. vandaar dat ik mijn hard al vast houd bij het sprintje op het filmpje ( was tijdens de vakantie in Duitsland mevrouw gaat natuurlijk altijd mee ). Uit de buurt horen we alleen maar van wat loopt ze weer mooi, we dachten dat wordt niets meer. Ja ze kunnen er wat mee daar bij de Vechtdal kliniek, jammer dat de orthopeed verhuist is naar Amsterdam.
Afbeelding

lunafranken
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 3
Lid geworden op: 26/11/17 15:50

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor lunafranken » 26/11/17 16:13

Na een tijdje afwezig te zijn geweest op dit forum , weer ff een berichtje van ons ,
we hebben in 2014 onze labrador "Luna"gekregen en alles ging voorspoedig,
Totdat ze op een gegeven moment na inspanning een dag later begon te trekken met haar linker achterpoot , dus na de dierenarts en een spuitje gekregen tegen de pijn.
daarna ging het weer een tijd goed. Tot september dit jaar we lieten haar los op een pad in het bos. (geen mensen en andere honden in de buurt) heerlijk vindt ze dit.
50 meter naar voren en weer terug. Dag erna was het trekken met de poot veranderd in hinken . Weer naar de dierenarts geweest en die leek het verstandig om een foto te laten maken. Eindconclusie : waarschijnlijk kruisbanden gescheurd. afgelopen woensdag is ze geopereerd hieraan TTA.
aangezien we geen ervaring hebben met de nasleep hebben we een aantal vragen aan leden hier die dit al hebben meegemaakt,

vraag 1 :
ze had een zwachtel om haar poot die geopereerd is , om te voorkomen dat er vocht naar beneden zou zakken. deze mochten wij afgelopen vrijdag verwijderen .
we zien dat de poot onder het litteken nu wat dikker wordt , is dit normaal. ?

vraag 2 :
we mogen maar een kort rondje lopen , maar ze vertikt het om weer terug naar huis te gaan. nou ja lopen ? we ondersteunen haar nog met een handdoek onder de buik door om de druk te verlagen op de geopereerde poot. het is een heel gedoe om haar thuis te krijgen.
iemand nog tips en geruststellende woorden.
groet Ronn en Anja en Luna

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: TTA operatie kruisband

Ongelezen berichtdoor Romke » 27/11/17 07:39

Beste kan je als je een vraag hebt even een eigen topic openen.

1. dit kan nog vocht zijn, van achter de computer vandaan niet te beoordelen of het goed is of niet. Bij twijfel even de da naar laten kijken, soms moet er een nieuwe zwachtel omheen

2. Geef haar geestelijke uitdaging door hersenwerk spelletjes te doen, zet haar in een doggyride(vast) en loop/fiets een eind zodat ze geestelijk vermaak heeft.
Neem haar mee in de auto, rij naar een plek die ze niet kent en doe daar je wandelingetje. Zodat ze wel mee terugloopt, dat gesjor om haar mee te krijgen is alleen maar extra druk op de poten en gaat een strijd worden.
Hoelang moet ze nog met ondersteuning lopen? er zijn ook speciale tuigen voor, dat is minder belastend voor jezelf.

Het is nu een zware tijd voor jullie en voor Luna, maar het gaat beter worden. Hoe strikter je nu alles naleeft, hoe beter het straks zal gaan. Hou dat voor ogen


Terug naar “Gezondheid”