mank lopen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

mank lopen

Ongelezen berichtdoor Gaby » 23/01/19 21:01

Tja het blijft klungelen met onze Gaby.

Ze heeft aan beide knieën een TTA operatie gehad waarvan de laatste in Juni dus meer dan een half jaar geleden.
Sinds vandaag ( toen ze een jonge hond tegenkwam die nogal onbesuisd deed) loopt ze weer wat mank aan de poot
waaraan ze in Juni is geopereerd. Ik dacht dat bij 7 maanden de gevaren wel zo'n beetje voorbij waren.
Ze belast hem nog wel maar je ziet dat ze het niet prettig vindt en bij sneller lopen of draaien tilt ze hem op.
Ik hoop op een verrrekte spier of zo. Heeft iemand ervaring hiermee. ? de kruisbanden kunnen het niet zijn
die heeft ze niet meer.

Alvast bedankt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: mank lopen

Ongelezen berichtdoor Romke » 25/01/19 15:09

Beetje koffiedik kijken om te zeggen wat er aan de hand is
Het kan natuurlijk een relatief simpele overbelasting zijn, maar het kan ook zijn dat er toch rond de tta iets mis is
Dat komt vaker voor

Als ze hem wel kan belasten zou ik haar een week aan de lijn uitlaten en kijken of het hersteld
Als ze hem niet kan belasten en veel blijft optillen zou ik terug naar de arts die haar geopereerd heeft

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: mank lopen

Ongelezen berichtdoor Gaby » 30/01/19 00:39

Bedankt Romke voor je antwoordt. Ik ben afgelopen vrijdag met haar naar de dierenarts geweest die stelde vast dat het een kneuzing was en we de eerste dagen even wat rustig aan moesten doen. de volgende dag liep ze al weer op 4 poten en vandaag zijn we al weer wat verder gelopen. Ik moet haar echt dimmen want ze is nog steeds erg druk, net of ze weer pup is. Ook behoorlijk eigenwijs aan het worden maar ja bijna 10 jaar al weer. Ziet er naar uit dat het deze keer goed is afgelopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: mank lopen

Ongelezen berichtdoor Romke » 31/01/19 15:12

Gelukkig!!


Terug naar “Gezondheid”