Ouwe dibbes

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
JinX

Ouwe dibbes

Ongelezen berichtdoor JinX » 05/06/19 08:47

Hallo allemaal...

Mikki begint aardig op leeftijd te raken. En het laatste half jaar begin ik echt een enorme achteruitgang op te merken.

Bijvoorbeeld dat ze sinds een paar maanden echt knetter doof is. Eerst dacht ik oost-indisch doof, maar ze reageert niet eens meer op de brokjespot dus ze is echt doof. :wink:
Ze heeft ook al een tijd last van artrose. Maar geen grote problemen. Ze begint ook steeds meer te slenteren. En afgelopen weekend (met de warmte) merkte ik dat ze echt niet meer wil zwemmen.
Ze loopt het water in, tot haar buik, maar verder gaat ze niet. Toen ik haar verder begeleidde, deed ze een paar slagen en wilde meteen weer terug, alsof ze echt moeite er mee had.

oja maar nu mijn vraag. Soms hijgt ze zo veel. Niet van de warmte, maar volgens mij van een ongemak. De dierenarts kan niets bijzonders vinden waardoor we het specifiek kunnen afleiden.
Een aantal mensen om mij heen vertellen me dan dat ze hun hond preventief pijnstillers geven.
Wat zijn hier de voor en tegens van?
Het voordeel kan ik me wel wat bij voorstellen, maar eigenlijk bedoel ik toch meer de nadelen? Heeft dit niet een enorm effect op hun nieren of maag?

Ik hoor graag jullie gedachte

Groetjes

JinX

Re: Ouwe dibbes

Ongelezen berichtdoor JinX » 05/06/19 08:49

Oja, en ze begint overal extra stukjes vlees te ontwikkelen. Je weet wel, van die kleine bultjes, dat je denkt dat het een teek is, maar dan een stukje huid blijkt te zijn.
Zijn er mensen die dit herkennen bij hun hond?

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: Ouwe dibbes

Ongelezen berichtdoor Gaby » 07/06/19 00:27

Wat betreft Artrose ( ook aan geopereerd ) ik ken mijn hond niet terug na een aantal weken 2 keer per dag zo'n capsule te geven.
Koop ze bij kruitvat gewoon voor mensen, is nu in de aanbieding trouwens 2 potten waarvan 1 gratis.
Ik geef er ook een capsule omega 3 bij voor de opname. Groenlipmossel is een natuurlijke ontstekingsremmer met opmerkelijke resultaten.
Geen verkooppraatje maar mijn ervaring. https://www.kruidvat.nl/lucovitaal-groe ... /p/4132689


viewtopic.php?f=19&t=84758 Mijn Topic hierover.

Groeten Jim
Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Ouwe dibbes

Ongelezen berichtdoor Romke » 10/06/19 08:01

Ik zou eerst eens 14 dagen pijnstillers geven en kijken wat het doet
Als je iets van carporal geeft is dat ook gelijk ontstekingsremmend wat weer goed is bij artrose

Natuurlijk kan langdurig pijnstilling geven nadelig zijn voor de darmen en nieren
Wat mij betreft moet hier het voordeel voorop staan en dat is je hond een zo fijn mogelijk leven geven
Er zit groot verschil in pijnstillers, heb je iets van previcox dan is dat heftiger voor het maag/darmkanaal dan carporal

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: Ouwe dibbes

Ongelezen berichtdoor Gaby » 10/06/19 16:00

Mijn hond zat na zijn operatie een aantal weken op Carporal.
Ik geef nu een coctail van Groenlipmossel omega 3 Pillen en Collageen( pas op niet die met knoflook ), in overleg met mijn dierenarts ben ik gestopt met
Carporal.

Verdere vreemde bijkomstigheid ik heb voor Allergie tevens de Apoquel afgebouwd tot een halve tablet per dag en gaat
nog steeds goed. Ik ga er van uit hoe minder chemische troep hoe beter zoals door anderen reeds eerder aangegeven
is het op de lange duur niet goed.

Goed ik laat het hierbij anders word ik straks gezien als reclamemaker voor een bepaald product.

Groet Jim
Afbeelding

JinX

Re: Ouwe dibbes

Ongelezen berichtdoor JinX » 18/06/19 22:57

Mikki heeft gewoon ouderdomsartrose... Ze is in ieder geval er nog nooit aan geopereerd.
Ik geef haar elke dag een schepje gelatinaat bij haar eten.


Terug naar “Gezondheid”