bal

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Nelleke 50
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 27/01/12 14:02
Locatie: Harskamp

bal

Ongelezen berichtdoor Nelleke 50 » 15/04/12 22:30

Laika is bijna 1.5 jaar. Op de heenweg naar loslopen trekt ze nog altijd aan riem. [Terug weg niet} Ze is ook heeel enthousiast naar andere mensen, we lijnen haar aan als we iemand tegen komen. Als we een hond tegen komen en ze is aangelijnd , kan ik haar haast niet houden. Als ze weer aan de riem moet , na lekker los lopen, luistert ze niet altijd.
Dat zijn de min punten.
Hier moeten we dus nog aan werken. Ze is helemaal gek op een bal. Als ik een bal in mijn hand heb, blijft ze los naast me lopen ook als we een andere hond tegen komen!!
Die dingen die nog niet goed gaan, zou ik kunnen trainen en dan een bal gebruiken als beloning? Maar hoe dan, als ze aangelijnd is kan ik geen bal voor haar weg gooien.
En ik wil ook niet altijd een bal mee nemen om dat ik bang ben dat het "mooie"er dan van af gaat. Of klopt dit niet en zal ze omdat het baasje een bal bij zich heeft, het baasje het allerleukste blijven vinden?

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 16/04/12 00:35

Ik zou in de voor haar moeilijke situatie's een bal aan een stukje touw meenemen, ga je iets makkelijks doen de bal gewoon thuis laten, dan blijft het interessant.

Hoe vind zij een kong, die zijn namelijk wat makkelijker aan een touwtje te doen :D .

Hiermee kun je ook als zij aangelijnd is de aandacht mee vasthouden en je kunt er af en toe een trekspelletje mee doen mocht haar aandacht wat verslappen.
Als zij echt helemaal gek is op een bal zal haar aandacht hier niet snel vanaf te halen zijn, en zo te lezen is zij dat.
Je kunt hem ook regelmatig eens verstoppen, is ook een heel leuk spelletje :)


Terug naar “Opvoeding”