koppig

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 27/04/12 12:28

Volgens mij vraagt de TO in het algemeen hoe om te gaan met koppigheid, dus niet met betrekking tot deze pup van 9 weken.

Als mijn hond/pup niet wil luisteren dan probeer ik het commando nog aantrekkelijker te maken om uit te voeren. Ook is de timing van een commando belangrijk. Als je een spelende hond gaat roepen zal hij ws minder goed luisteren dan wanneer hij gefocust is op jou. Dus de koppigheid negeren en het commando leuker maken ;)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 27/04/12 12:31

giuly schreef:is inderdaad een pupje, maar hij weet zeer zeker wat ik bedoel is gewoon te koppig op dat moment, gebeurd niet vaak tot nu toe 2 keer .

Normaal als ik hem roep komt hij diect af zonder aarzelen, echter in die 2 gevallen kijkt hij me dan echt aan alsof hij geen zin heeft.

Maar het begrijpen is zeker geen probleem, met of zonder snoepjes.

Is enkel als ik het commando hier geef, wat hij zeer goed verstaat en ook altijd doet. :)
al me kinders uitgevlogen

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 27/04/12 13:52

giuly schreef:nogmaals, het commando is zeker geen probleem, doet ook helemaal niets verkeerd. Ben uiterst content hoe hij luistert. Wil enkel weten als een hond koppig is, en dan spreek ik zelf niet over suki maar mijn vorige hond. Hoe los je dat op? :)


Tja, dan geeft de TO nu andere info :confused:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 27/04/12 13:56

speurneus carola schreef:
giuly schreef:is inderdaad een pupje, maar hij weet zeer zeker wat ik bedoel is gewoon te koppig op dat moment, gebeurd niet vaak tot nu toe 2 keer .

Normaal als ik hem roep komt hij diect af zonder aarzelen, echter in die 2 gevallen kijkt hij me dan echt aan alsof hij geen zin heeft.

Maar het begrijpen is zeker geen probleem, met of zonder snoepjes.

Is enkel als ik het commando hier geef, wat hij zeer goed verstaat en ook altijd doet. :)


Precies Carola, TO geeft duidelijk aan dat de pup van 9 weken te koppig is om te luisteren en hoe ze dat aanpakt. Misschien TO zelf een beetje koppig? :D
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

giuly

Ongelezen berichtdoor giuly » 27/04/12 15:23

misschien was ik onduidelijk maar bedoelde wel degelijk hoe met een hond in het algemeen omgaan als hij koppig is. (situatie)

De pup gaf ik enkel als voorbeeld aan, wou enkel weten wat je het beste doet in een situatie met een koppig hond, zoals onze 12 jarige lab soms wel eens is.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 27/04/12 16:30

Keo (3 jaar) kan wel eens eigenwijs/eigengereid zijn als hij los is. Gaat dan zijn eigen gang en geeft aan mijn commando dan geen gehoor.
Gebeurd dit, dan gaat hij weer een tijdje aan een lange lijn, totdat zijn oren weer goed werken :wink:

Enthousiast zijn, gek doen, andere kant op lopen/rennen, belonen, zijn allemaal dingen die hem enthousiast krijgen om bij me te komen (meestal dan...).
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015


Terug naar “Opvoeding”