zindelijk op de camping

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
HSOM

zindelijk op de camping

Ongelezen berichtdoor HSOM » 12/07/12 08:42

Beste allemaal,

Wij gaan kamperen. Onze Bouke is nu negen maanden. Als we hem uitlaten houdt hij alles netjes op tot we na ongeveer 200 meter in de polder zijn en doet dan zijn behoefte. Voor hem betekent gras, of een bermrand: Hier mag het.

Ik ben bang dat we op de camping een probleempje hebben, daar bestaat alles uit gras en bermranden. Hoe pak ik dit aan? Ik wil niet dat 'ie te pas en te onpas alles overal neerlegt. Wat kan ik nog meer doen naast gelijk bij aankomst de berm naast de camping opzoeken, behoefte laten doen en uitgebreid belonen?

Tips zijn welkom! Alvast bedankt!

Mieke

miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 235
Lid geworden op: 02/08/10 15:36

Ongelezen berichtdoor miran&joost » 12/07/12 09:17

Wat je zou kunnen doen is hem op de camping laten volgen.

Miranda
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 12/07/12 17:50

En als ie wel wat doet, ruim je het toch gewoon op? Want ook een bermrand bij een camping zou niet vol hondenpoep moeten liggen...

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 13/07/12 04:03

Ik zal je een paar tips geven hoor :) wij gaan al jaren met onze dames op de camping naar het buitenland, bijv, frankrijk of Spanje, en tuurlijk was er voor elke dame de eerste keer campingggggg :D feessieeeeee :D
Wat wij altijd doen is de camping oprijden, dan haalt mijn man het spul uit de auto of dakkoffer, ik doe de achterklep los, is altijd erg hilarisch want alle campingasten schrikken zich de pleuris als de kudde van mij eruit komt :D we hebben ze dan onderweg al eens lekker uitgelaten hoor we zorgen altijd dat de grootste drang eraf is om te moeten P/P en, daarna neem ik ze gelijk mee naar de plek waar ze het mogen, dan word er uitbundig beloond natuurlijk, soms in de ochtend wil er wel eens een dame lekker snel een plasje doen, nouu mooi niet die spreek ik even ferm toe en ja ik sleur der even mee, tot de plaats waar het mag, meestal is dat ahum sleuren maar 1 meter dan weten ze het weer, en eerlijk mijn dames doen niets meer op welke camping dan ook ze weten gewoon hun plek waar ik ze gelijk mee uit de auto naar toe heb genomen wel consekwent zijn hierin hoor :) ennnnnn toch altijd poepzakjes meenemen want een ongelukje kan gewoon gebeuren he, maar als je het netjes opruimt is er echt niets aan de hand hoor, mijn ervaring is altijd nog geweest dat mensen dachten dat ik maar 1 labke bij me had terwijl ik er 3 bij me had, maar ja ze lijken ook zo op elkaar he zeiden ze dan, en ze hadden overlast verwacht , maar waren heel verbaasd dat ze niets hadden gemerkt van mijn 3 labbies :D :D gewoon netjes zijn en alles opruimen, plast ie ens tegen de tent van de buren, kan gebeuren hoor :D marron was ooit zo es aan de dunne in spanje dat ze de tent van de buren heeft ondergepoept, gewoon je excuses maken netjes opruimen en ze dan voor een BBQ uitnodigen, werkte prima bij ons, marron kreeg zelfs droge koekjes toen ik het had uitgelegd :D als jij netjes bent en je ruimt alles op zullen de medecampingasten dat zeker fijn vinden hoor. :wink:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 13/07/12 11:27

hihiih leuke tips marron.
Wij gaan ook binnenkort voor het eerst kamperen met onze puber lab.. we zullen de tips zeker meenemen...
:) en de zakjes..

HSOM

Ongelezen berichtdoor HSOM » 13/07/12 18:38

Marron, bedankt, dat was even de bevestiging die ik denk ik nodig had...

En ja, opruimen doe ik altijd, behalve in de polder. Dus die tip, doggie, die had ik al. :wink:

Concreet gezien moet ik dus even opnieuw als een blije malloot gaan staan doen als 'ie het goed doet... :D

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 15/07/12 19:54

Yarra is een echte "campingpoeper" of de uitgang moet al zo dichtbij zijn dat we binnen 25 meter redden om van de camping af te zijn. Ik heb dan ook altijd zakjes bij me want ze moet 's ochtends gewoon altijd direct en gras, ja dat is een poepplek.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 09/05/07 17:40
Locatie: leidschendam

Ongelezen berichtdoor sam » 15/07/12 20:08

Wij doen eigenlijk hetzelfde als Marron. Aangekomen op de camping meteen meenemen en flink doorlopen zodat ze eigenlijk geen kans krijgen om te gaan zitten (pup) of hun poot op te tillen. Ze hebben het zo door, hoor.


Terug naar “Opvoeding”