Blaffen om aandacht?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
vandijk.sandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 14/03/12 13:33
Locatie: Schelluinen

Blaffen om aandacht?

Ongelezen berichtdoor vandijk.sandra » 29/07/12 20:58

Onze Joep is nu 21 weekjes en al een hele flinke jongen aan het worden.

Nu heeft hij de laatste paar weekjes een nieuwe eigenaardigheid ontwikkeld.....

nu het mooi weer is zitten wij lekker in de tuin en dan hoor ik in eens vanuit de woonkamer een krachtig blafje......ik sta dan even op om door het raam naar binnen te kijken wat ie aan het uitvoeren is, zit meneer heel parmantig midden op de loveseat te blaffen in de ruimte.....en een andere keer zit ie traptrede nr. 5 van onderen ook weer gewoon te blaffen in de ruimte....

We reageren er dan niet op en na een blaf of 10 komt ie naar buiten gerend om te kijken waarom we niet komen (tenminste zo komt het over... :D ).

Iemand enig idee wat dit nu weer voor theater is...? My guess is dat het gewoon vragen om aandacht is.......?

mariska1972

Ongelezen berichtdoor mariska1972 » 30/07/12 07:37

Blijven Negeren!!!!!!!!!!!! gewoon omdraaien weglopen iedere reactie is een aandacht voor hem!!

wel leuk clownsgedrag hahaahahhahahahha

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 30/07/12 09:23

slaapt men niet in de bench als jullie buiten zitten of anders deur dicht??
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 30/07/12 09:53

Ja hoor, dit lijkt mij aandacht vragen.
Negeren werkt het beste, houdt hij het snelste hiermee op en leert hij dat dit gedrag niets oplevert.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1964
Lid geworden op: 22/11/06 17:12
Locatie: Wervershoof

Ongelezen berichtdoor doggie » 30/07/12 10:09

royenmarjolein schreef:Ja hoor, dit lijkt mij aandacht vragen.
Negeren werkt het beste, houdt hij het snelste hiermee op en leert hij dat dit gedrag niets oplevert.


Ik zou als eerste zorgen dat hij niet zomaar op de bank kan komen, nu is zijn eerste beloning dat hij lekker op de bank zit!!! Dus niet helemaal negeren, maar voorkomen dat hij dit kan doen.
Idd in de bench als je hem niet in de gaten kan houden, of je houdt Joep bij je in de buurt als je buiten zit....

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 30/07/12 13:02

Het blaffen zou ik idd negeren, maar ik zou ook niet toestaan dat hij de
trap opgaat of op stoelen of banken springt. Dit is op deze leeftijd geen
goede belasting van de (zich nog ontwikkelende) gewrichten. Vooral het
van de stoel of trap afspringen is slecht voor de ellebogen omdat zijn hele
gewicht in één keer de ellebogen belast. Dus dat zou ik voorlopig even
proberen te voorkomen. :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

vandijk.sandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 14/03/12 13:33
Locatie: Schelluinen

Ongelezen berichtdoor vandijk.sandra » 30/07/12 19:18

Ja, normaal gesproken mag hij ook niet op de bank en wordt hij er gelijk afgehaald. Maar als wij buiten zitten loopt hij gewoon lekker rond in de tuin en gaat dus af en toe wel eens naar binnen, water drinken of achter de kat aan naar binnen, speeltje halen oid.

Van de bench wordt veelvuldig gebruik gemaakt dus daar ligt het niet aan.

@Lien....wij hebben de trap midden in de woonkamer zitten dus kan helaas niet altijd voorkomen dat hij de trap opgaat. Het kattenvoer heeft eerst op de trap gestaan dus was een lekker lokkertje natuurlijk. Dat is inmiddels verhuisd naar een ander plekje waar meneer niet bij kan, maar de trap blijft lokken. Ik til hem er altijd vanaf als ik het zie.

Negeren is momenteel alles wat we doen, maar af en toe probeer ik hem ook wel van de bank af halen wat natuurlijk weer een vorm van aandacht is....zucht....je kunt het volgens mij nooit helemaal perfect doen.

Hij blaft tegenwoordig ook midden in de nacht, maar dat houdt snel op want dat wordt echt volledig genegeerd...!

Gebruikersavatar
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 51
Lid geworden op: 05/01/12 10:17

Ongelezen berichtdoor Dominique en Bo » 01/08/12 20:29

Bo blaft als hij zijn zin niet krijgt, of als ik naar zijn zin niet opschiet :shock:
Het enige wat wij doen en wat helpt is negeren. Wij doen dit altijd met ongewenst gedrag, want bij Bo is het 9 van de 10 keer aandacht vragen. Maar goed, de meningen zijn hier erg over verdeeld. Zo heb ik voor de fun een cursusles gevolgd op de camping, deze mevrouw was het totaal niet met mij eens en volgens haar moet ik dit anders aanpakken. Ik zal jullie de rest besparen, Bo is een geweldige hond die het op onze eigen hondenschool en thuis verder erg goed doet.
Helemaal blij met onze kleine Bo!

Allard

Ongelezen berichtdoor Allard » 21/08/12 14:44

Je begint het verschil tussen blaffen om te plassen of poepen en aandacht heel snel te onderscheiden. Bij ons is blaffen om aandacht een heel andere blaf dan als hij moet plassen.


Terug naar “Opvoeding”